Čas hrdinů

53%

Komentáře a recenze 2

28 483 bodů
6
Akční thriller natočený podle skutečných příběhů 30. komanda Iana Fleminga během druhé světové války. Tak se píše v popisku na tento film. Kdo něco ví o práci a zázemí takových commandos, uzná, že je to natočeno v celku věrně. Jenomže nějak divně. Příběh je málo propracovaný a tak docela nezáživný. Už na začátku chybí nějaký logický pořádný výcvik. Snímek by se sice od jiných nijak neodlišoval, ale nebyla by to alespoň taková podivnost. Střih nemá logiku a je zmatečný. Zasloužilo by si to i daleko delší stopáž, aby každá dějová etuda mělo více prostoru a nebyla to taková naprosto zbytečná fofr akce. Jediné co se povedlo je soundtrack. Ten je tak dobře poslouchá, až je ho na takový film škoda. Snímek měl rozhodně na víc. A tak opět nevyužitá šance na pořádný biják.
Pas
Pas
6 225 bodů
0.5
Tak tahle hra na vojáky mě vůbec nevzala. Připomenutí vojenských operací z let 2. světové války v amatérském až diletantském provedení je spíš výsměchem statečným ženám a mužům jenž se podíleli na porážce nacismu.Pokud by takto skutečně vypadal nábor ,organizace a činnost zvláštních jednotek jejího královského veličenstva ,pak by Hitlerovy formace byly v Londýně dřív, než by tupouni z řad producentů tohoto rádoby válečného snímku dopili odpolední čaj.Pochopit ,proč někdo vyprodukuje takový film bez elementární znalosti historických faktů je až děsivé. Události let 1939-1945 už dávno vytlačily z myslí současných lidí jiné palčivější problémy , to ovšem nikoho neopravňuje k tomu aby z toho udělal lacinou zkazku.Mnoho z nás nemusí být "Commandos" abychom věděli, že v zimních měsích je v Norsku sníh a poslat tam jednotku bez bílé pelerýny je stejně nenápadné jako se postavit nahý na náměstí .Vykreslení celé akce je naivní až stupidní a může to mít úspěch jen pokud protivník je stejně myšlenkově postižený, což ovšem koliduje s realitou věci , poněvadž takový blb by si nikdy nepodrobil značnou část Evropy.Scénář snímku je bezduchým blábolem který jen neumětelsky propojuje několik postav ,které jsou podány jako z laciného žurnálu , kdy myšlenkově je na výši alespoń trochu postava "Beovulfa" .Režijní pojetí pak přímo zapadá do schématu:no a co , stejně jsme vyhráli.Jsou i horší snímky z tohoto žánru, ale tady jediným plusem je severská příroda. Námět skvělý, provedení otřesné.