Purpurový vrch

70%

Komentáře a recenze 55

bidlobox
3 802 bodů
7
Krásné filmové kulisy, za kterými bohužel notně pokulhávaly digitální triky a tak duchové spíš než strach vyvolávaly úsměv na rtech. Mám však rád ghost stories a znám už trochu Guillerma del Tora, takže přimhouřím oko s vědmomím, že dokonalé to nebude nikdy a nelze to považovat za nic víc než za barvitý žánrový kousek. Za horor jistě ne. Spousta věcí zůstala ve filmu nedotažených (příběh ducha matky, "krvavé kádě" s plovoucím čímsi) nebo samoúčelných (těžební stroje nebo vlastně i ta sadistická vražda v koupelně), herecké výkony zůstaly zastíněny hereckým výkonem Guillermova strašidelného domu, s výjimkou Toma Hiddlestona, který na sebe v dobrém slova smyslu strhával pozornost od chvíle, kdy se jeho postava objevila na plátně. Během filmu jsem měl pořád tendenci porovnávat Hiddlestona s jeho hereckým kolegou Benedictem Cumberbatchem, který měl Sharpea představovat původně. Myslím, že takto to mělo být. Jen škoda neobsazení Emmy Stone, která mohla hrát místo Májy Vosíkovské. Bylo by to více charming. :-)
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
7.5
Torova chladná vizuální exhibice, které zcela schází jakákoli příběhová inovace či moment překvapení. U libovolného začínajícího tvůrce bychom byli bezpochyby nadšeni tím působivým uspořádáním a hloubkou záběrů nebo znepokojivou obrazovou symbolikou, v případě věhlasného Guillerma mi ale připadá trestuhodné, že promarnil svůj impozantní talent na téma tak rutinní a přístupné. Rozkročení mezi historickou realitu a duchařský horor navíc nefunguje stoprocentně a v příběhu, kde hlavní zlo představují lidé a jejich hamižnost, působí ty strašidelné vsuvky lehce nepatřičně, jakkoli právě na nich del Toro znovu vehementně ukájel svou unikátní obrazotvornost. Příště si, mistře, vyberte projekt moudřeji.
kknk2
kknk2
2 989 bodů
6.5
Musím uznat, že má tahle duchařina něco do sebe. Na horor chabě děsivá, ale jinak je to obstojné mystery s nezvyklými zvraty. Na první pohled se zdá plné nadpřirozena, skutečnost je až podivně normální. Když se ještě pozastavím nad hlavní čtveřicí, jejich role odpovídají prototypům Alenky, okouzlujícího exota, šílené semetriky a detektiva.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
6.5
Vynikající vizuál, Del Toro s obrazem umí. Zdi Thomasova sídla dýchají vlhkostí a chladem a nutí diváka natáhnout si další svetr. Všude přítomná purpurová barva jílu tolik připomíná krvavou hostinu. Atmosféra však nepůsobí až tolik hororově. Del Toro je rozkročený mezi zdůrazněním povahových rysů a hororovým napětím, přičemž zůstal právě uprostřed cesty. Drží se úzkostlivě klasického schématu příběhu osudově zamilované dívky, kterou otec marně varoval před mladíkem s poněkud nečitelným chováním. Děj se díky tomuto scénáři stává neskutečně předvídatelným. Divák nepociťuje tíživě narůstající napětí vlastní hororům staré školy, ale spíše začne podupávat nohou, když už to konečně madam dojde, o co se jedná. Stopáž je přemrštěná vzhledem k jednoduchosti a čitelnosti příběhu.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7
Guillermo je skvělý výtvarník a jeho filmy mají vždy skvělou ponurou až hororovou atmosféru. Skvěle mu to funguje tam, kde to může podpořit akcí a useknutými hlavami či vyloženě personifikovaným zlem. Tady se pustil na půdu klasického duchařského hororu. A ouha - ono to nefunguje! Najednou nedokáže bez ohavných stvůr a drsňáků s krochnami či chladnými čepelemi v rukou skutečně postrašit. Jeho nový snímek je bohužel jen skutečně slabý odvar například takové Ženy v černém. Tak, kde se mi u Ženy v černém ježily chlupy i na zadku, ve mě Purpurový vrch vzbuzoval spíše zvědavost a opravdový strach se nedostavil vlastně ani jednou. To je bohužel u hororu značně špatně a film bohužel nenabízí žádnou akci či dobrodružství, kterým by absenci opravdového děsu nějak zakryl. Nicméně všechno ostatní je parádní - od starého strašidelného domu plného strašidelných propriet až po parádní obsazení, které jednoznačně vede skvělý aristokratický elegán Tom Hiddleston, následovaný neméně zajímavou a temnou Jessicou Chastain a pak teprve přeci jen poněkud fádní vykulenou hlavní hrdinkou Miou Wasikowskou. Kdyby to nebyl horor, tak by to byl perfektní film, na který se vlastně krásně dívá. Takhle bohužel uprostřed té filmařské dokonalosti čekáte na něco, co se nedostaví.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
6
nic objevnéhobez většího nápadu, spousta klišé...jeden z mnoha průměrných
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
8
Film jako takový je zajímavý....ale rozhodně ne horor.Spíše strašidelná pohádka o zlém pánovy, ještě zlejší švagrové a chudince šlechtičně která má děsivé vize.
ScarFace_V8
ScarFace_V8
880 bodů
8
Film jsem viděl hned poté co skočila druhá Alenka na Nova Cinema. Hnedle dvě Wasikowské po sobě, a protože se na tuto velmi emancipovanou dívku hodně dobře kouká, neodlepil jsem se od obrazovky. Film začal poměrně zajímavě a potom co v průběhu dění několikrát změnil žánr jsem vydržel až do finálního Boss Fightu kde jsem měl nutkání sáhnout po nejbližším ovladači a čekat na QTE. „Na svou dobu velmi emancipovaná dívka“, která se mění na svou dobu v téměř bezmocnou a zlomenou dívku. Dost smutné a dokonce to ve mně vzbudilo mít obavy o hlavní hrdinku – to už jsem dlouho nezažil. Scénář měl nepochybně mnoho děr a v některých situacích jsem se vyloženě bál, aby mi nevypadly oči z důlků kolikrát jsem s nimi protočil. Atmosféra filmu byla hodně dechberoucí, tedy až do doby, než se na scénu dostavily efekty a velmi neefektivní jumpscary, kterých naštěstí nebylo moc. V určitých případech byl děj velmi předvídatelný a celkově by se tento námět dal natočit mnohem lépe. Ale jinak na film, od kterého jsem nic nečekal, ani jsem nevěděl kdo ho natočil a podíval se na něj jen kvůli Alence, jsem byl příjemně překvapen.
martin-kubista
martin-kubista
799 bodů
5.5
Popravdě jsem od tohodle filmu čekal mnohem víc. I když ono co čekat od kombinace romantický, horror,fantasy atd. Obsazení výprava kostýmy dobré, ale film mi připadal jako taková romantická pohádka pro dospělé. K horroru to mělo celkem daleko. V podstatě kdyby se duchařské scény vystřihly, tak by to bylo celkem solidní historické drama, ale za tuhle kombinaci moc rád nejsem...
Kamil3
Kamil3
527 bodů
8
Nečekaně dobrá gotická pohádka s prvky hororu a dramatu.Vizuál nádhera ,herci skvělí ..Pro mě poctivý gotický horor nejlepším smyslu slova a do top 10 za minulý rok stoprocentně půjde..Vřele doporučuji stojí to za to ..