80%

Komentáře a recenze 31

martin2560
martin2560
645 bodů
8
I přesto že film trvá hodně přes tři hodiny,tak jsem se nenudil.Velice věrné podání starověkého světa v čele s Římskou říší a jejími poddanými národy... Nahlédnutí do útrob římských galér a souboj koňských spřežení mezi Ben-hurem a Mesalou -na tehdejší dobu velice dobře a věrně natočeno...A konečný příběh okolo krista... sladká tečka na závěr.Film se velice povedl a jde tzv.z dobou-nestarne.
TomSti
TomSti
583 bodů
8.5
Velkolepý antický velkofilm s křesťanskou myšlenkou a parádní (dodnes ohromující) akční scénou s dechberoucím Charletonem Hestonem a monumentální výpravou na jedné straně. A na druhé straně příšerně přehnaná stopáž-klidně bych vypustil i hodinu děje. Bohužel časem se i přes Ben Hurovi klady do filmu vkrádá nuda. I přes to se jedná o jeden z pilířů svého žánru.
hofmi
hofmi
532 bodů
9
Zhlédli jsme v kině díky Kinoboxu - velmi hezký velkofilm, který byl trošičku dlouhý, ale naštěstí s přestávkou. Na svou dobu epochální počin - herecké výkony výborné, kulisy a zpracování prostředí taktéž. Triky na konec 60. let skoro neuvěřitelné. Doporučuji ke zhlédnutí.
majhan
majhan
453 bodů
10
Už se těším, že s lístkem na tento film udělám dceři radost ke jmeninám, které má ten den. Na tuto nestárnoucí klasiku by snad měla jít každá generace. Doufám, že se dceři Anetě bude také líbit. Zárukou toho by mělo být herecké obsazení a poctivá filmařina. Tak jsem nakonec šla sama, protoře dceři se to nehodilo. A jsem moc ráda, že jsem tento film shlédla. Zanechal ve mně monumentální dojem. Superlativy by na jeho popis nestačily. Zkrátka geniální.
lord
lord
423 bodů
9.5
Tento film jsem viděl poprvé až v roce 2016, na obnovené premiéře. V podstatě jsem o něm ani nikdy neslyšel, což je docela ostuda na to o jak kvalitní snímek se jedná. Nevím zda to není více divadlo přenesené do možností filmového plátna, ale vůbec mi to nevadí. Herecké výkony jsou i po těch letech excelentní i když ze začátku jsou pro mě trošku nepřirozené srdcové scény a láskyplné pohledy mezi dvěma muži.. Ale asi to tak mělo být, aby byla více zdůrazněna následná nenávist mezi nimi. Exceletní je rovněž scéna závodu, ta snese i dnešní nejpřísnější měřítka a to tenkrát neměli PC... Celkově považuji Ben Hura za skvělé dílo s velmi zajímavým příběhem.
jalovec7
jalovec7
412 bodů
10
navzdory tomu že má tento film čtyři hodiny tak jsem se ani minutu nenudil skvělý příběh jeden z nejvýpravnějších filmu co jsem viděl. legendární vozatajská scéna trochu se bojím nového pojetí filmu který půjde do kin touto dobou. ale pro mě bude stejně tenhle film nezapomenutelným zážitkem
Eyesight
90 bodů
9.5
Tento film jsem viděl tak třikrát celý a nepočítaně po kouskách (DVD). Musím říci, že ve srovnání s novou verzí je ta původní jednoznačně lepší. Kamera, svižnost děje, neskutečná výprava (to, co se dříve dělalo "v reálu", se dnes dělá na počítači a občas je to více než patrné...) - v tom všem tato klasika vede. Pokud jste neviděli, vřele doporučuji!!!
  • kamera, výprava
angelikap
72 bodů
10
Opravdu velkolepá podívaná, tím napínavější, čím jsou delší skvělé záběry kamery. Navíc není "přeslazený". Málo slov, spousta obrazů, důležité dějové scény nejsou vlastně vidět, můžeme si jen domyslet přes detail nebo záda. Postavy a jejich vnitřní napětí je uvěřitelné. I když film konči hapy endem, tak není laciný, ale probojovaný, a proto povzbuzuje i v reálném životě. Obrazově také ukazuje postoj antické civilizace vůči jednotlivci - jen mravenec v mraveništi a naproti tomu křesťanské poselství, kdy zdánlivě bezbranný jedinec zadrhává soukolí této mašinérie. Vidět tento film na velkém plátně v kině je opravdu nezapomenutelný zážitek.
veronika-novotna
67 bodů
8.5
Je možná smutné, že mohu napsat, že jsem viděla i původní verzi, ale přináší to výhodu srovnání. S odstupem času člověk sleduje a oceňuje jiné hodnoty. Kvalitně natočený snímek ani po letech svoji kvalitu nezapře. Dnes jsem možná více než dřív vnímala i filmovou hudbu, která se mi zdá velmi povedená. Každopádně mi díky celkovému dojmu nevadila ani délka filmu.