Komentáře a recenze 52

5
Podle mě jen napodobění úspěšného Valčíku s Balšírem :(
Hare77
Hare77
2 051 bodů
5
Atmosféra skvělá, animace se chvilkami divně třesou, jsou trhané (nevadí), celkově objevné, zajímavě pojatý rok 1989, ale asi jsem autory nepochopil, kam mířili a co chtěli říci, koho Rodenovi zabili a koho chce zabít on, proč chodí přes hranice, kdo je na fotce a tak by se dalo pokračovat, buď jsem hloupý, nebo je to zašifrované schválně! Nic méně nejlepší cz animovaný film (technicky určitě) od roku 89.
beseda
beseda
1 931 bodů
6
Na Nebela jsem se moc těšil, ale byl jsem rozčarován. Místy opravdu nudné (ale tak na mne působila i samotná komiksová předloha - omlouvám se tímto všem fanouškům). Herecké obsazení sice skvostné - Trojana, Krobota, Rodena, nebo Švehlíka pokládám za nejlepší české herce, ale to samo o sobě bohužel nestačilo. Velice slabý scénář. --- Mé hodnocení: 60%. --- Viděno: (14.10.2011 - CS Anděl).
filmomaniak
501 bodů
0
Tak tenhle film mě neoslovil vůbec. palec dolů
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
7
Ohromný nástup. Noir jako prase, po všech stránkách. Když posloucháte Nebel od Priessnitz a sledujete pozorně film, musí to k vám přijít. Podstata, divoká (nezkrotitelná) a krásně chladná podstata Jeseníků. Osobně ten kraj znám, můžu dosvědčit, že se tahle práce povedla nadmíru dobře. Temná a uhrančivá atmosféra (ano, v souvislosti s tímto dílem se to slovo zřejmě skloňovat nepřestane) nás neopouští, zůstává s námi na každém kroku. Hlídá a podtrhuje ji strážce nejpovolanější, totiž Nebel (pozpátku „Leben“ – život a mlha, ze které vystupují a v níž zanikají věci, lidé, vzpomínky, které se na ně váží anebo mlha, ve které občas bloudíme a nevíme kudy se vydat).Z předloh tří komiksů autorů Jaroslava Rudiše a Jaromíra Švejdíka Bílý potok, Hlavní nádraží a Zlaté hory se do filmu dostává jen jakési torzo, motivy postav se jen naznačují, často chybí základní informace k pochopení toho, co se na plátně odehrává. Člověk je z toho lehce zmatený a neví na čem je.
sek
427 bodů
9
Atmosferický, podmanivý, téměř westernově laděný film o tom, co se děje obyčejným lidem, když rádia mluví o dějinných změnách.
kocka-kockova
338 bodů
7
Čekala jsem o něco víc, ale na druhou stranu rozhodně to lepší co se v ČR poslední roky natočilo. Jsem ráda, že jsem to viděla na velkém plátně a celkově docela dobrý pocit. Má to atmosféru, je to zadumané a nechává to divákovi prostor i pro fantazii.
bubu
112 bodů
9.5