![]()
100 minut
|
|
Žánry: |
Drama, Komedie |
---|---|
Obsah: |
Učitelka němčiny Maruna (Tatiana Vilhelmová), toho času hospodská, se snad nikdy nevdá. Na malé vesnici je o vhodné muže nouze: nerozhodný starosta (Ivan více »« méně |
Režie: |
Miroslav Krobot |
Scénář: |
Miroslav Krobot Lubomír Smékal |
Herci: |
Tatiana Dyková Lenka Krobotová Johana Tesařová Ivan Trojan Jaroslav Plesl ... |
Premiéra: | 24. 7. 2014 |
---|---|
Distributor: | A-Company Czech. |
Přístupnost: | MP-15 |
Film, který se (pro mě podobně jako Kurvahošigutntág) vyklube až na druhé nebo třetí shlédnutí: Hanušovice jsou vážně díra a mnoho šancí k příjemnému životu nedávají. Maruna nemá moc na vybranou - zajímavý chlap nikde, dusící a vyčítavá matka jí předhazuje prázdný život, podobný tomu jejímu. Vypočítavá sestra ji při první příležitosti nechá na holičkách a odjede se starým vdovcem Hansem do Mnichova, ačkoliv už ví, že sestra je těhotná a po mrtvici nemohoucí matka jí zůstane na krku. I Maruna, otrávená a rezignovaná, jako by zapadla do místního bahna buranství a nihilismu ... Krobot jako scénárista a režisér je nemilosrdný, nešetří nic a nikoho.
Tento film je trošku přitažený za vlasy. takto prohnilá vesnice plná pitomců přeci nemůže v ČR existovat. Přesto že je film nabitý českými hvězdami je obtížně stravitelný. Nemluvil bych ani o černé komedii, ani o dramatu. JE o takový film na který koukáte s otevřenou pusou, i když se tam vlastně nic neděje.
Za mě dobrý. Už proto, že jsem vděčná, že nebydlím v takové prdeli světa. A vůbec, tento film bych ordinovala jako lék na depresi všem zpovykaným a rozmazleným vyhledavačům psychologické podpory od drahých koučů. Tenhle Krobotův mistrně vykreslený maras musí povzbudit každého, kdo si myslí, že je nešťastný, protože nevidí svůj smysl života... Akorát ten podivný dialekt. Asi to byl záměr, ale Moraváky to tahá za uši. (Su z Brna.)
(24.11.2020)
Průměrné dílo od jinak nadprůměrného režiséra, které nepochopitelně sbírá české lvy na počkání. Atmosférou mi to silně připomínalo film Divoké včely, kde výkon také stojí v podstatě na Vilhelmové. Navíc prostředí díry se mi, jako městskému člověku, zdá natolik utopické, že je těžké se s ním ztotožnit. Nezachraňují to ani herci Dejvického divadla, kteří zde sice sdílí stejný prostor, ale synergie mezi nimi nějak nefunguje.
Pomalé, pomalé a ještě pomalejší a to mě pobavilo, zejména pohledy na krajinu. Záběry dlouhé jak u Hanekeho, téměř žádný střih. Jak je u českého filmu nyní dobrý zvyk, hlavně aby hercé nehrálé a nebylé to blbé a pitomé a bylé to i s nářečím jako dobré a vše vypadalé "přirozené" nejlépe s é. Dejvické divadlo si udělalo svou exhibici, ale o nic ve filmu moc nešlo, i když se umíralo a mohlo to mít dramatický podtext. Nejlepší scéna je o tom, kdo je kurva, tam jsem se probudil z nudy a šedi postav. Vlastně nakonec tím pádem všechny herecké výkony nevýrazné, protože nikdo nehrál nic, "jen" dobře. Výborná kamera, zvuk a na debut v 62 letech zajímavé, kéž by takto odvážně točili chlapci a dívky z FAMU:).
Michal Krobot se snaží, Díra není prvoplánová ani hloupá. Obsahuje poetické momenty a pár dobrých hlášek, ale také slušnou dávku deprese. Stopáž není přehnaně dlouhá, přesto by jí další zkrácení jedině prospělo. Jednotlivé epizody se určitě odehrávají nejen na vesnici. Je to ale hodně popisné. Není pravda, že vesničané nic neprožívají, to se jen lidem z Prahy tak zdá.
Tento film byl tak hrozný, že jsem napsal recenzi na své stránky http://tomlery.cz/dira-u-hanusovic/ a pokud budete chtít, můžete si ji přečíst celou. Podle mě je to snad nejhorší film v dějinách kinematografie. Neskutečná nuda. Věřili byste, že by někdo mohl natocit scénu u jídla, jak všichni sedí, neřeknou ani slovo, ale režie si hraje se lžícemi a polévkou až po polknutí sousta? Chceš umřít budou? Pusť si tento film.
Velmi příjemné překvapení, pro mne, který počítal s další blbinou. Herci to pojali naprosto přirozeně i s podivným nářečím. Sice jsem nenašel ve filmu žádnou postavu, se kterou bych, byť jen částečně sympatizoval, ale ani mi to moc nevadilo. Ona každá ta figurka měla něco zvláštního do sebe. Děj to nemá, a kupodivu, také mi to nevadilo, bylo to jen dobře. Myslím, že jde o mírně nadprůměrné dílko, které stojí za vidění.
Ani velmi známé tváře a české herecké osobnosti nedokáži zachránit to, o co se režisér během necelých 90 minut snaží svým režijním podáním divákům předat. Vykreslení jednotlivých postav postrádá vše, co od nich divák čeká. Prvoplánovitá jednoduchost, špatně volený humor nekoresponduje s ukázkami filmu a divák se tak cítí podveden.
Pro mojí personu jednoznačně největší zklamání od českého filmu, kterého se mi v uplynulých letech dostalo. Bezduché tlachání postav, u kterých i díky nářečí neslyšíme z 90 % nic jiného než sprostá slova jsem od formátu pana Krobota a jeho dejvických svěřenců v skutku nečekal. Naprosto nehumorné, dějově prázdné, chvílemi i dost nechutné.
Včera jsem zašla na tenhle kousek. Musím říct, že jsem se bavila od začátku do konce. Sama žiju na vesnici, kde nás je 5 a 1/2. Musím říct, že jsem se někdy až zděsila, když jsem sama sebe spatřila v podání báječných herců. Kouzlo vesnice je nevyčerpatelné!
Když jsem přišla domů, ptali se mě, o čem film je. To nejde podat. Tohle se musí vidět! Dlouho se mi nestalo, že bych se smála i tehdy, když nikdo nic neříkal. To dokonalé mi přišlo právě v tom tichu a občasných dialozích (možná spíše monolozích).
Herecké obsazaní bylo na jedničku. K dokonalosti posloužio i nářečí. "Já chcu žít nonstop a s tím co přinde, mám chuť se rvát." No není to super?! Sice mě osud Maruny kapánek překvapil, ale jako jedna z postav byla boží! Vlastně všechny byly boží! Nedá se snad ani říct, kdo byl hlavní postavou. Všichni měli prostor.
Stopáž byla kapánek delší, ale dle mého to bylo akorát.
Mě Krobot velice uspokojil. Bylo to přesně takové, jaké jsem očekávala. Palec nahoru ;-)
Nuda nuda nuda. Aneb jak vyhodit 129 Kč za vstupenku do kina. Za takovýto snímek by měl být někdo trestně stíhán, jak je to stupidní. Odpuzující postavy s mastnými vlasy a ušmudlané kostýmy všech obsazených. Všudypřítomné nadávky, které ani nebyly vtipné. No ještě že takového odpadu je v kinech jen hrstka.
Podle recenzí jako slabota, realita je lepší. Prvoplánovitost je sice obsazením jednoznačná, ale hotl i producenti raději šahají po osvědčených tahácích, než po neznámých hercích. A Ti neznámí se snaží dostat do Prahy, aby byli známí. Na základě tohoto uzavřeného kruhu zřejmě vzniknul námět pro tento film...
Čekal jsem od toho víc. Nějaké drámo, dějovou linku. A ono se tam (relativně) nic neděje. Není to můj šálek kávy, ale nechci tvrdit, že je to špatný. Pár vtipných momentů film měl. Předpokládám, že podobnou atmosféru budou mít i divadelní představení p. Krobota. Třeba se mi budoucí Krobotova filmová režie bude líbit víc. Ale p. Krobot je jinak vynikající herec a divadelní režisér.
Dobrý den Am Aisha, prosím, já mám svůj kontakt z netu teď, budu rád, že je kamarád a mám něco, co budu rád diskutovat s vámi, doufám, že slyším od vás brzy,
díky
Hello Am Aisha, Please i got your contact from net now, i will like to be a friend and i have something i will like to discuss with you, i hope to hear from you soon,
Thanks
Výborně herecky obsazený film od pana Krobota, ale jinak je to neskutečné píčovina.
43 let jsem žil v poměrně velkém městě, studoval a pracoval jsem ve velkoměstě. Nyní již 8 let žiji v malebné vesničce v Beskydech a za prací dojíždím. Je to poprvé v životě, kdy cítím potřebu vyjádřit se, v zásadě takto veřejně, k filmu. Naprosto nechápu některé kladné komentáře k tomuto filmu. Vždy jsou minimálně dvě možnosti a nejinak tomu je i v tomto případě. Tou prvou je možnost, že jsem totální diletant a vůbec tomu nerozumím a tou druhou možnosti je, že diletanti jsou Ti, kteří hodnotili kladně. Proč? Protože z mého pohledu jde o naprostý průser a trapný pokus. Pan Krobot a spolutvůrci by měli vrátit producentům utracené prostředky a možná i diplomy. Zaujalo mne jen pár obrazů, kdy si kamera hraje se světlem nebo zvukem, ale jinak opravdu vůbec nic. I když pan Trojan a paní Vilhelmová nepatří k mým top hercům, ctím je a vážím si jejich umění. O to víc mne překvapilo, že se propůjčili k participaci na tomto " uměleckém díle ". Skutečně nevím, kdy autoři byli naposledy na venkově a jak dlouho. Vzhledem k tomu, že nechci být zcela krutý a myslím, že vím, co chtěli natočit - zachytit, dovolím si rady. Zachytit vesnický život v jeho hloubce, s jeho rázovitým humorem a typologii, s jeho mnoha dovednostmi, lišáctvím, lakotou, dobrosrdečnosti, altruismem i nesmiřitelnou bojovnosti a dalšími tvářemi, tragikomičnost nevyjímaje, chce hlubší studium, porozumění, naslouchání, vzdělávání, nazírání a pokoru. Nelze s pěti herci natočit jen ubohost, bídu, hovězí myšlení a přírodní pudy. Opravdu nejsem uražený vesničan, ale nestálo to za nic. Je mi líto korunek, které jsem dal za lístky. Tenhle film nevydělá - natolik ještě věřím inteligenci národa a jeho komunikačním schopnostem - já sám ho budu vřele nedoporučovat nebo doporučovat z recese, co je vůbec možné natočit za ubohost.
Rosťa se souhlasem manželky