S tímhle snímkem jsem měla problém, že jsem celou dobu nevěděla, co si o něm mám vlastně myslet. Skvělá kamera, hudba mistra Morriconeho, působivé kulisy, prostředí aukcí, to vše mě velmi zaujalo. A moc se mi líbily všechny postavy, jenže to je právě ten problém, protože mě se líbily takové, jaké byly dejme tomu v první půlce filmu - odtažitý Virgil Oldman (přesvědčivý Geoffrey Rush), který je ochotný se dotknout bez rukavic jen svých milovaných ženských portrétů, tajemná Claire nevycházející ze svého pokoje (už je mi jasné, proč někoho napadlo obsadit Sylvii Hoeks do role Luv v Blade runner 2049), Virgilův starý přítel a kumpán při podvodech Billy (Donald Sutherland) a mladý přítel Robert, který se vyzná ve strojcích i v ženách (Jim Sturgess). Jenže pak začalo být zřejmé, kam dějová linka směřuje, a stejně tak bylo jasné, že takhle snadné to hlavní hrdina mít nebude. Což se nakonec potvrdilo a mě to... zklamalo. Ne že bych v tomhle vztahu očekávala happyend (no a koneckonců úplně škodný z toho Virgil nevyšel;-)), ale rozmotání zápletky mi připadalo takové dějově poněkud laciné. Ale v každém případě škoda, že pražská Pivnice u milosrdných nemá tyhle zajímavé interiéry:-)
Působivý a v závěru docela překvapivý film, jehož hlavní role se s naprostou graciózností zhostil Geoffrey Rush, kterému neméně přesvědčivě sekunduje Jim Sturgess a Donald Sutherland. S obsazením Claire už jsem tak moc spokojený nebyl, ale budiž. Příjemný byl odkaz na Prahu, škoda, že ona "hodinová" restaurace už neexistuje. Nebo vlastně nikdy neexistovala?
O tomhle filmu jsem vůbec nevěděl. Narazil jsem na něj náhodou, a jsem za to velice rád. Opravdu musím vypíchnout skvělou atmosféru, kterou film oplýval po celou dobu. Celý příběh byl z mého pohledu originální. Hned od začátku, díky zajímavé zápletce, jsem pozorně sledoval slibně rozvíjející se děj. Vůbec mi nevadila ani délka filmu. Takovéto filmy by mohli mít klidně o hodinu víc, a já bych to sledoval se stejným zájmem. Velmi kvalitní film po všech stránkách, od Geoffreyho Rushe, až po režisérkou a scénáristickou stránku věci. 91%.
Řemeslná nádhera, která kloubí všechny profese filmového průmyslu v nejvyšší kvalitě. Tornatore sám skvěle zrežíroval svůj výborný scénář, Fabio Zamarion zase dokáže krásně pracovat s obrazem, Ennio Morricone a jeho hudba nevtíravě proplouvá v pozadí a Geoffrey Rush, ten jeho Virgila a jeho přerod a postupně větší a větší závislost na neznámé dívce vystihl naprosto dokonale. Ale hlavně a především vyvrcholení celého snímku, to byla naprostá nádhera, zdrcující a o to víc skvělá.
Výborně zfilmovaná šaráda...které dominuje skvělý herecký koncert Geoffrey R., naposledy exceloval takto v Záři. Přesto k 100% hodnocení chybí nezvládnutá přeměna podvodnice, kdy každý, kdo máme ponětí o psychiatrii, kterou trpí, nemůže nevidět nelogickou změnu chování. Po letech strávených v uzavřené místnosti se těžko bude chovat tak, jak napsal scénárista. Tento film stojí za to ho vidět.
Asi do poloviny snímku je děj hodně zajimavý a s divákem si dost pohrává, ale od určité scény je závěr předvídatelný, zřejmě kdyby film zůstal po celou dobu v romantickém žánru, dál bych o jednu hvězdičku navíc, takhle je to lepší průměr.
První půlka je moc povedená, zákoutí aukčních síní, cit pro uměni, vše tu najdete, ale pak to nějak ztrácí své kouzlo. Jak už tu bylo řečeno, druhá půlka je dost předvídatelná. A taky Geofrey Rush jako milovník? to mi moc nešlo dohromady.
Škoda, přeškoda, že Tornatoremu nejde tak bravurně scenáristická profese jako režie! Chybělo tak málo, aby tenhle film byl mimořádně dobrý, až hitchcockovských kvalit! Film o licitátorovi, který se zamiluje do tajemné klientky, je mistrovsky obsazený (G.Rush si roli evidentně užíval), vila, ve které se příběh odehrává je Tajemstvím sama o sobě, příběh běží, že se tetelíte blahem a pokud si film nechcete zkazit, nedívejte se na zhruba posledních deset minut. Je to ale jako by vám někdo říkal, abyste se nedívali do té poslední zakázané komnaty. Zatímco v mýtické komnatě vás čeká úžas a napětí, tady jakoby na monumentální plátno renesančního mistra někdo vylil plechovku s fialovou barvou. Škoda. Kvůli G.Rushovi a prostředí vily ovšem film stojí za podívání. Moc se mi líbila i postava ztvárněná Jimem Sturgessem!