Špinavý trik

63%

Komentáře a recenze 43

6.5
David O. Russell tak cíleně míří na Oscary až zapomněl na to hlavní - dát filmu duši díky které si diváci film zamilují. Takto je Špinavý trik po všech stránkách kvalitních (Masky ,kostýmy ,herci) ,ale také chladný a odměřený. Těch deset nominací je podle mne nezasloužených,ale O. Russell jde asi porotě na ruku jinak nevím.
22 284 bodů
4
Asi nejdelší dvě hodiny, jaké jsem v kině zažil. Herci okázale oscarově drmolí naprosto nezajímavé věty a já jen chci, aby to co nejrychleji skončilo: nevnímal jsem už ani, o čem to je. Nuda roku. Chtěl jsem dát korektní tři, ale nakonec jsem se rozhodl si na nic nehrát.
6
Herecky perfektní. Ale jinak je tohle retro drama chvílemi fakt nuda. O. Russell začíná Spielbergovatět a točit na akademickou jistotu. Takže doufám, že na Oscarech bude tohle dílko jen do počtu. 5.5/10
9
Zdařilá podívaná se skvělými herci, která je natočená tak suveréně, že to prostě na ty nominace na Oskara bylo a ten soundtrack. Viděl jsem to v Německu a tam to fungovalo v plném mnichovském kině naprosto skvěle.
6
Zvláštní, nikdy jsem si nevšiml, že mají Amy Adams a Jennifer Lawrence tak úžasné sexy poprsí. A už vůbec jsem netušil, že právě jejich obrázek nejvíce dotíral na akademiky při sestavování oscarových nominací. Jak jinak si vysvětlit, že tohle má být nejlepší film za rok, kdy jsme měli tu čest vidět i takové filmařské skvosty jako Gravitace, Kapitán Phillips nebo Zmizení? Možná se to tváří stylově ve své snaze o míchání popkulturní dialogové frašky a artové retro gangsterky, možná je to špičkově zahrané skupinkou hereckých hvězd, které s neskutečnou vervou tak sympaticky parodují sami sebe (až na Coopera - ten hraje svůj standart), a možná ani nelituji toho, že jsem si na ten očekávaně hektický závěr trpělivě počkal, ale ani jedno zmíněné plus (dokonce ani prsa) nevyzvedá American Hustle na úroveň snímku hodného takové oscarové pozornosti. A to je zde paradoxně všechno na hmotná ocenění viditelně zaměřeno - neříká se nadarmo, že míň je někdy víc.
8
Retro v té nejlepší podobě. Zábavné, chmurné i nápadité zároveň.
headhunter
headhunter
10 287 bodů
6
No myslím, že letos Akademie opět minimálně na jednom filmu ujela (neviděl jsem zatím všechny) a tak trochu přestřelila se Špinavým trikem a jeho 10ti nominacemi. Neříkám, že výkony některých herců nebyly skvělé, hlavně mě bavily ukřičené hysterické scény Lawrence s milujícím manžílkem, ale těch deset plešounů je moc. Jó a moc se mi líbil soundtrack a pupkáč Bale, jak on to jen dělá? :-)
Milandob
Milandob
8 900 bodů
4
zbytocne natahovane a nijako extra chytre ako sa to snazi byt. nebyt christian balea asi by som to vypol po hodine a pol ked to malo povodne skoncit. 70tkove ucesy a kostymy su dobre ale preco musi kazdych 5 minut hrat i nejaka hitovka z tych rokov???
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
6
Já to prostě musím zmínit. Tenhle že má 10 nominací na Oscara? Vážně nechápu za co, protože jde jen o ukecanej film, u kterýho jsem napoprvý usnul, protože se tam dobrou hodinu nic neděje. Smutné na tom je, že nejlépe hrajou Jennifer Lawrence a Amy Adams. Christian Bale za nimi zaostává, ale pořád se na to dá koukat, ale příjde mi, jakoby Bradleymu ta postava vůbec nesedla a on jí prostě neuměl zahrát. Jestli dostane American Hustle Oscara, tak půjde o nejprůměrnější film, který ho kdy získal, protože tohle nemá na nominacích co dělat. Ještě bych chtěl říct to samé co EdaS, Vlk z Wall Street má 3 hodiny a uteče o hodně rychlejš než Špinavý trik, který je o hodinu kratší.. na tom už něco bude.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
6
Dalo by se říct, že vše bylo připraveno na skvělý film. Režisér O. Russell, skvělé, osvědčené obsazení, spolu se zajímavým příběhem napovídalo, do jaký pater hodnocení, bude tento film mířit. Bohužel, realita byla trochu jiná. Celá stopáž filmu mi přišla trochu přestřelená, příběh nebyl pojat tak, že bych ho vydržel sledovat více jak dvě hodiny. Dalo se z toho vytřískat daleko více. Místy byl děj nepřehledný, a to kazilo finální dojem. I když herci zahráli výborně, v celkovém kontextu to vykouzlilo jen 55%. Jako oddechovka dobrý, ale čekal jsem něco, mnohem, mnohem kvalitnějšího.