Zachraňte pana Bankse

69%

Komentáře a recenze 25

22 283 bodů
4
Studio Disney (samozřejmě) nemůže natočit opravdový film o produkci studia Disney ani o Waltu Disneym, to je zcela mimo hranice možností. Je ale zajímavé sledovat tuhle sebeprezentaci a přemýšlet, proč zrovna tahle konkrétní kýčovina byla zvolena zrovna teď. Co mi vadilo nejvíc, že se celým filmem nese takový nádech "kdo nemá rád Mickey Mause, musel v dětství utrpět děsivý šok a je potřeba ho vyléčit". Každopádně střídání rovin a emocí zcela nahodilé, vše okázale přetažené. Nerad, ale musím připustit, že přes to všechno mně ten sentimentální nesmysl vlastně nevadil, je zkonstruovaný s tak nechutnou přesností a sebejistotou, že na nějaké té základní úrovní funguje. EDIT: No jestli to má být jako v červených barvách, tak to musím snížit na dvě. Jo, trochu pózuju.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
7.5
Přesně takové, jaké se čeká. V jedné rovině bezútěšné, v druhé přeslazené. A ladí to. Pohádková historie pohádkového studia plní všechny body příručky "Jak dojit emoce", ale dělá to natolik důsledně, že se člověk těžko brání úsměvu i dojetí. Prostě poctivá práce, ve které možná tepe mechanické srdce komerčního Hollywoodu, ale nelze mu upřít, že bije jako o závod.
  • herci
  • hudba
  • fungující emoce
  • některé postavy nevyužité
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
8
Musím říct, že sledování tohoto filmu bylo pro mě velmi příjemnou záležitostí. Sice se mi moc do toho zprvu nechtělo, ale jsem rád, že jsem se dokázal přemluvit. Už obsazení mi napovídalo, že to nebude žádné "vzrůšo". Nicméně skvělý příběh, kde Walt Disney postupně rozmrazoval Emmě Thompson srdce, až bylo hřejivé, jak letošní zima, byl hlavní důvod, proč jsem to dokoukal se zaujetím. V něčem je tento film ojedinělý než snímky poslední doby, a to rozhodně nenechám bez povšimnutí u hodnocení. 80%.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
7
Ať už se to drželo historie či ne, ať už už to vykresluje Disneyho sebevíc pozitivně, či plno dalšího, funguje to. Oba hlavní představitelé sedí dokonale, hlavně Emma Thompson, dokázala přerod z nesympatické Angličanky do... trošku sympatičtější velmi uvěřitelně.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8
První Tom Hanks zachraňoval vojína Ryana, nyní zachraňuje pana Bankse. Životopisný snímek o autorce Mary Poppins nám dává možnost nahlédnout do zákulisí připrav filmů, přičemž se setkáváme se samotným Waltem Disneym, u kterého jsou upozaděny jeho špatné vlastnosti (přeci jen film točilo jeho vlastní studio). Pokud vás někdy zajímalo, jak vypadá rozkol mezi autorem a filmařem, je tenhle snímek krásnou ukázkou toho, jak to funguje. Kromě této dějové linky ještě dostáváme ukázku autorčina dětství, které dílo inspirovalo a vysvětluje nám, proč má autorka se vším vlastně problém. A rozhodně musím pochválit proslov paní Traversová, během něhož popsala, jak dnešní filmy ukazují všechno jen v dobrém světle, zatímco ona chtěla dětem ukázat realitu. Děti přece nemůžou žít v jedné velké iluzi. 80%
Larrysbride
Larrysbride
2 072 bodů
7.5
Žít v USA, nebála bych se prohlásit Walta Disneyho za národního hrdinu. Milovníkovi života a iluzionistovi se podařilo změnit svůj osud a s ním i osudy dětí po celém světě. Jen málokdo z nás nevyrůstal na Myšákovi Mickeym, Rychlé rotě či Nás z Kačerova. A jen málokteré dnešní děti si dokážou svůj život představit bez Jacka a Pirátů, Princezny Sofie, Phinease a Ferba či Mickeyho klubík. Zachraňte pana Bankse nádherně a s citem zobrazuje, jak se Walt nevzdal Myšáka Mickeyho, nevzdal se svého snu a nevzdal se ani pana Bankse. A za to mu patří věčný dík! (Světová premiéra v Londýně, 20. října 2013)
Jiřík54
Jiřík54
1 452 bodů
8
Ideální film pro všechny, kteří neočekávají akční film, ale jemně psychologicky propracované postavy a kvalitní herecké výkony v čele se Emmou Thompson, Tomem Hanksem a Colinem Farellem. Je zajímavé sledovat dvě roviny filmu - "současnost", kde se Walt Disney snaží přesvědčit paní Traversovou, aby mu dala práva k zfilmování Mary Poppins a minulost, ve které sledujeme citové pouto malé Helen (Traversové) ke svému otci, který bojuje se závislostí na alkoholu a je pomalu, ale jistě sžírán nevyléčitelnou nemocí. Postupně chápeme její chování a obranu proti zfilmování její knihy, která je vlastně silně autobiografická. Nakonec se vše v dobré obrátí a Mary Poppins sklízí úspěchy u diváků všech generací. Emma Thompson podává výborný herecký výkon stejně jako Tom Hanks v roli Walta Disneye. Vedle Colina Farella v roli otce malé Heleny na sebe upoutá pozornost i Paul Giamatti jako její osobní řidič při návštěvě Ameriky.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
8
Velmi příjemný příběh o autorce P.L.Travers ve skvělém aranžmá Emmy Thompson, která své slavné knížní dítko o Mary Poppins nechce jen tak dát z ruky a snaží se ze všech sil před světem pohyblivých obrázků uchránit svou minulost vklíněnou v knižní bestsellerové publikaci. Walt Disney se krásně na filmovém plátně rozpohyboval úžasným Tomem Hanksem, který má jako herec stále co říct a také řiká. Nechal jsem se ukolébat vůní anglického čaje, který mi naservíroval se špetkou mléka Mickey Mouse a já za jeho přítomnosti šálek s chutí vypil až do závěrečných titulků.
katarinaa
katarinaa
1 052 bodů
8
já od filmu moc nečekala, hned na začátku mě šokoval "disney zámek", který bývá před filmy pro děti. říkala jsem si: "kurnik,to bude asi nějaký rodinný cajdák". asi i trochu byl, ale mě to dostalo a dokonce jsem si u něj i pobrečela, což se mi docela dlouho nestalo.
  • příběh o hledání cesty k vlastnímu otci mě dostal
  • někdy je to až trochu prvoplánové, ale dá se odpustit
dancemusic2012