61%

Komentáře a recenze 56

katarinaa
katarinaa
1 052 bodů
8
Z traileru to vypadalo až trochu přitažené za vlasy. Šla jsem do kina s mojí matkou, která je tak trochu bible-fanatik. Poučku jsem se na ní v průběhu filmu pokukovala, hlavně v super akčních scénách. Myslela jsem si, že mě zahrne po projekci spoustou narážek a vysvětlování, že takhle to tedy v bibli nebylo. Ale nestalo se. Svižný rytmus. Anthony Hopkins :)
  • z těch záběrů tečou vyloženě prachy
  • chuť vidět, jak to bylo dál
  • skvěle vypracovaná psychologie člověka propojeného s přírodou x barbarský ostatní svět
  • vizuálně dokonalé záběry stvoření světa
  • někdy je to až moc hollywoodsky nabubřelé
Profilová fotka
Smazaný uživatel
764 bodů
7
Je tam pro mě spousta těžko stravitelných věcí, ale člověk jde z kina a honí se mu hlavou myšlenky ne o tom, jak to byl špatný film, ale co říká, a to, co říká, není jen ilustrace biblické části. Režisér nabízí trochu víc, kombinuje starozákonní příběhy, aktualizuje a tím vyvolává nepochybně i kontroverzi. Nikoli pouze heretického rázu. Pro mě základní myšlenka - co tady na tý planetě vlastně děláme? Zjevně by jí bez nás bylo líp. Bez diskuse.
Milena107
729 bodů
8
Film Noe, který jsem mohla zhlédnout v rámci XXI. Prague International Film Festivalu neboli Febiofestu 2014 splnil téměř plně mé očekávání, neboť tento americký velkofilm se skvělými herci sliboval opravdový a lahůdkový zážitek pro diváky, kteří mají rádi tyto druhy filmů. Režie se ujal Darren Aronofsky, který má své renomé díky svým předchozím filmům, a proto si divák mohl vychutnat jeho fantasy snímek s opravdovou rozkoší. Samozřejmě, že na některé scény či záběry by mohl mít divák odlišná hlediska, ale vcelku byl film NOE zajímavým fantazijním ztvárněním záchrany lidstva a všech druhů zvířat před strašnou potopou.
lord
lord
423 bodů
4
Tak tohle opravdu není film dle mého gusta. Chápu, že téma které je v Bibli popsáno velmi stroze je potřeba nějakým způsobem umělecky dotvořit, ale tohle? Vždycky jsem měl o tomto příběhu nějakou představu, předkládané zpracování je však v přímém rozporu s touto představou a beru ho jako urážku, vedenou snahou o kazatelský pseudo-výklad.. 40% pouze za efekty.
polopaticky
361 bodů
7
Pokud nepočítám televizní rodinný film z roku 1998, Noe, tak vlastní biblický epos o Noemovi v historii kinematografie zcela absentuje. Jeho zfilmování tak bylo pouze otázkou času, kdy se filmařská technika a vizuální efekty dostanou na potřebnou úroveň. Přestože se pojetí Aronofského v mnohých ohledech liší od toho biblického, tak nabízí ucelený a jednomyslný pohled na potopu světa, který ne každému může konvenovat, zejména ne stoupencům křesťanství, islámu a judaismu. Aronofsky při vypravování používá netradiční práci snímání příběhu, když nám hned několikrát nabídne dynamické foto sekvenční scény, tolik atypické pro současný film, díky čemuž může nepřímo nastartovat revoluci v natáčení, to však ukáže až čas.
TemnýProrok
TemnýProrok
336 bodů
1
Biblický příběh a v něm kamenní obři či těhotenské testy ... Co to oko moje zřelo?
mkubalikova
mkubalikova
313 bodů
6
Starý zákon jsem četla před hodně lety, takže si pamatuju tak akorát, že Noe postavil archu a přežil potopu. Filmový Noe je o tomtéž plus transformeři z kamenů, bitva jak vystřižená z Pána prstenů, spousta CGI vody, brutální rodinné drama a výsledný pocit, že jsem to vidět nemusela. Třetí hvězda pro Emmu Watson, hrála jak o život.
lucifrid
lucifrid
151 bodů
2
Prosím tohle opravdu ne! Předem upozorňuju, následují spoilery. Ale tohle opravdu vidět nechcete, takže to nevadí. Vidět tohle v kině za normální ranec peněz, profackuju se, ale v rámci Febiofestu to tak nebolelo. Na Aronofského málo divné, celkově pěkně blbé. Magický těhotenský test, rodící Hermiona (jo, to možná byl jediný zajímavý zážitek), psychotický Noe dostrkávající vlastního syna do role otcovraha, andělé vystylizovaní jako kamenožrouti, Noe jako ožrala válící se na pláži a Anthony Hopkins juchající nad objevenou borůvkou a následně se stavícím smrti s blaženým úsměvem (ano, našel jsem borůvku, můžu umřít). Jo a závěrečný titulek "Podoba se skutečným příběhem nebo postavami je čistě náhodná." Tohle bych dokázala zopakovat jedině v notně posilněném stavu. Skvělý potenciál přišel naprosto vniveč.
jarmila-reznickova
105 bodů
10