66%

Komentáře a recenze 71

FilipusMuff
FilipusMuff
4 015 bodů
5
Po předchozích díleh sem moc nevěděl na co čekat; jedničku s dvojkou sem měl celkem rád a trojka byla akorát dvouhodinovej trailer na tohle, ale jak se ukázalo tak uplně zbytečnej. Jedno z nejzbytečnějších pokračovní, který se kdy viděl. // jinak opět dík kinoboxu za darování dvd s filmem...
  • Prostředí. (jak graficky, tak nápadově)
  • Úplně zbytečný 20 minutový outro
  • Je fajn že se pokusily udělat aspon trochu neklasický zakončení, ale s touhle verzí bych měl radši to nejvíc mainstream finále v historii...
  • Celej smysl děje - můžete mi někdo vysvětlit proč se válčí tim způsobem, že nastraží pasti.. to snad ani neni v lidskejch silách vymyslet takovouhle zoufalost..
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
6
Z té teen vlny, kterou spustilo Twilight, my vlastně Hunger Games byly nejsympatičtější, i s ohledem na slabší první díl. Poté se režie chopil Francis Lawrence a rozdíl příštupu k látce byl obrovský, najednou fungovalo napětí, postavy už nebyly na facku, akce v rámci možností měla drive, atd... Ovšem vyvrcholení trilogie knížek mě na plátně zklamalo. Překvapivě unylé tempo na každém druhém kroku střídá nezájem o postavy, nemluvě o absenci větší porce akce. Řemeslo je to sice slušné, peníze jsou vidět, brutalita pořád trvá, ale na zasloužený závěr téhle série to nestačí.
kknk2
kknk2
2 949 bodů
6.5
Mnohokrát jsem se pozastavila nad logikou některých scén, podstatou rozdělení filmu na dvě části a gradací do prázdna. Je fajn, že zde existuje děj, rvačky a podobně, Peetova temná filozofie je jednou z dobrých novinek, avšak zakončení je to trochu plytké. PS: Poslední scéna to pěkně zabila.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
7.5
Některé hry nemají vítěze. Mám pro Hunger Games dlouhodobou slabost. Fandím totiž všem filmům, kterým se daří vcelku inteligentně zobrazovat mechanismy fungování totality a přitom ještě mají hlavu a patu, co se týká děje. Akorát mohlo být o jeden díl méně. Úvod je dost dlouho poměrně o ničem. Politické debaty jsou tvrdě realistické a zábava není prioritou. Trochu škoda závěrečné epizody, tolik cukru nebylo nutné. Jinak se ale Katniss rozhodla nejlíp jak mohla, a tím nemyslím výběr partnera.
Ombak_Penari
2 764 bodů
4.5
OBSAHUJE PÁR SPOILERŮ!! Jako finále to teda mohlo být výrazně lepší. Pořádné gradace se člověk nedočká, z celého povstání toho moc k vidění není. Všechno se to smrskne na soukromou akci Katniss, při které zařve hromada postav a ve výsledku se ukáže jako naprosto zbytečná a ničemu nepřispívající. Katniss je vlastně, s čestnou výjimkou v závěru, ve finále celé trilogie svými činy zcela bezvýznamná. Vzhledem k tomu, kolik pro ni naprosto zbytečně zemře lidí, je to dost zarážející. Žádné epické zakončení ve válečném duchu se nekoná, zůstává jen soukromý zbytečný příběh Katniss a její konfrontace s prezidentem Snow. Rovněž veškeré vztahy mezi ústřední milostnou trojicí jsou špatně načrtnuté a nezajímavé, Peeta je navíc stále ta neuvěřitelně otravná postava jako celou ságu a nic se na tom nezmění. Úmrtí mnoha významných postav je podáno stejně bezkrevně, prostě mimochodem. Zůstává tedy jen celkem pěkně načrtnutý totalitní svět a opravdu velmi vydařená hororová sekvence v tunelech. A to je málo a pokud za to všechno může předloha, tak byl ten pravý čas se jí nedržet. Za mě zůstává hodný pozornosti jen druhý díl série, letos jsou Hunger Games těžce zválcovány pokračováním Labyrintu.
Elizabett
Elizabett
2 673 bodů
10
Krásný film, u kterého jsem se smála, brečela a byla smutná, že je to poslední díl. Mám celou tuto ságu ráda
tomlery
tomlery
2 141 bodů
8
Jak jsem.psal u předchozí dílu, absolutně nechápu, proč se to rozdělilo. První část neskutečná nuda a druhá část už nějaká akce, ale zase jaká. Na druhou stranu musím říct, že jsem četl knižní předlohu a. Nedokázal jsem si představit, jak tento třetí díl ságy bude vypadat ve filmovém provedení, ale nakonec jsem byl překvapen (z druhé části). Stalo se prvně, kde jsem řekl, že film je mnohem lepší než kniha!
petr-hnyk
1 542 bodů
6
Točíte-li film podle úspěšné knižní série, můžete na konci příběhu narazit na zásadní problém, jak ten ukecaný a nefilmový závěr z knihy převést do filmové podoby. Zároveň se předpokládá, že film má být divácky atraktivní a nenaštvete fanoušky původní knížky Pravidlo číslo dva platí zvláště, pokud už jste původní fanoušky před tím něčím naštvali, např. rozdělením děje do více dílů. Příběh Hunger Games je krutý a nemilosrdný, což umožňuje být nemilosrdný a krutý i ve filmu. Z prvního a druhého filmového dílu stačí vzpomenout na všechny úmrtí v aréně. V první části třetího filmu pak sestřelení stíhačky nad nemocnicí nebo ponechání raněných na místě odstřelené přehrady. Ve čtvrtém filmu (pardon druhé části třetího dílu) však najednou tvůrcům začínají těžknout nohy. Namísto spojení všech motivů z předchozích dílů do finálního celku dostáváme na plátnech směs různých scén, což chvílemi působí jako bychom se dívali na jakési vystřižené nepoužité záběry, protože hlavní děj se odehrává někde jinde. Film zachraňuje pár vizuálních nápadů, ale bohužel celkově se však jedná o průměr.
Linhi
Linhi
1 324 bodů
10
Nemůžu za to, nestydim se zato. Kdyby mi to někdo třema roka tvrdil tak bych ho měl za blázna, ale tahle série mě prostě dostala. Když mi tenkrát říkali: "hele, na to by jsme mohli jít", já sem to měl za další pitomej "twajlat". Pak sem to viděl a úplně mě to dostalo, že jsem si prostě musel přečíst knížky, abych věděl jak to dopadne. V první řadě bych chtěl říct že srovnání s právě s "twajlatem" je uplně mimo. Jasně není to Treminátor, Rocky, Rambo, ale prostě to má svoje kouzlo. Někoho to prostě chytne někoho ne, s tim se nedá nic dělat. Já patřím těm který měli na začátku předsudky a nakonec sem rád že jsem i přes to do toho prvního dílu čel, byť ně do kina ale doma u televize. O mojí slaposti pro Jen se zmiňovat nebudu ;) Tolik teda shrnutí. První díl byl opravdu jen o kecání a přípravě na revoluci a ocenit ho dokážou především čtenáři, ale druhá část je plná akce a přesto nic z knížky nechybý. Takže za prvé, díky bohu že to rozdělili, jasně že kvůli prachům, ale to je mi jedno ptz sem dostal v podstate celou knížku převedenou do filmový podoby. Parádní konec další "éry" a já ted prostě cejtim že nemám na oc se těšit, teda aspon ne tolik jako na to až opravdu uvidim všechny díly HG. Tohle je jedinej díl serie na kterej pujdu víc než jednou ;)
Pajmen
1 204 bodů
2
Konečně je celá série uzavřená. Zase jsme byli svědky ždímání peněz z lidí, přičemž se nám nedostalo důstojné protihodnoty. Sice tu je parádní obsazení herců - J. Moore, W. Harleson, J. Lawrence, S. Tucci - ale ani to dnes není záruka k dobrému filmu. Tyhle teen romance jsou pro mě velkým zklamáním. Děj se snaží být dobrodružný a fantastický, ale postrádá to logiku a to morální ponaučení... Už nikdy víc.