Na život a na smrt

77%

Komentáře a recenze 44

hp24
2 833 bodů
7
Tak to je drsny film. Jen je az neskutecne, kolik jsou schopni americti vojaci prezit zasahu (vcetne zasahu do hlavy), vcetne skoku a padu ze skal na kamenite uboci (to uz zase film radi mezi radu typickych americkych "pohadek pro dospele") a kolik kadrovych rezerv mel Taliban v jedne vesnici (i kdyz ti zase padali jak hrusky). Nicmene opravdu obcas az mrazilo, jak uz nekdo jiny uvedl.... Remeslne velmi dobre zvladnuty film.
Kuca25
2 132 bodů
8
Už jsem pár válečných filmů viděl, ale převážná většina z nich byla za druhé světové války. Proto jsem rád že se natáčí kvalitní filmy odehrávající se za války proti talibánu která není tak časově vzdálená. Film hezky ukazuje život vojáků a pak dost drsný boj o přežití. S jednotkou red wings se lehce zžijete takže jejich smrt ve vás vyvolá emoce. Na konci filmu je vidět že všude na světě jsou jak zlý tak i dobří lidé. Což se mi na filmu líbilo asi nejvíc.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
8
Začátek docela o ničem, zbytečné tlachání a natahování místo toho, aby nás trochu seznámili s hlavní čtyřkou. Nicméně asi po 20 minutách to konečně chytlo ten správný směr a začal ten opravdový survivor, ten na který jsme už nějakou chvilku čekali, a který jel až do konce. Na to, že šlo o chaotickou přestřelku, tak kamera stíhala docela slušně a orientovaně, což byl zrovna tady myslím si jeden z hodně důležitých aspektů. Na konci potěšilo ještě seznámení s opravdovými účastníky téhle mise. Za mě solidních 8/10.
Jiřík54
Jiřík54
1 452 bodů
8
Další z filmů z války z Afghánistánu, ze kterého chvílemi mrazí. Příběh čtyř vojáků, kteří bojují o své životy při ústupu z akce, která se trochu nepovedla a to jen díky jednomu špatnému rozhodnutí, které společně učinili. Nezabili náhodné svědky a tím se sami stali štvanou zvěří. Ze čtyř vojáků nakonec přežije jen jediný (Wahlberg)a američtí vojáci ho zachrání. Konec dojemný a ještě podle skutečné události. Při sledování tohoto filmu jsem si uvědomil, jak moc bych tam nechtěl být a kam až bych se sám dostal. No, moc daleko ne. Tyto válečné filmy, mě vždycky dostanou a těžko se z nich vzpamatovávám. I když jsou to jen FILMY. Přesto nedávám plné hodnocení, protože na toto téma byly natočeny i lepší filmy.
Sáček
1 446 bodů
8
Kolik životů má průměrný voják NAVY SEAL? Přesné číslo se nedozvíte ani v tomto filmu, ale myslím, že více jich má už jenom Simir Gerchán. Kdyby byly elitní jednotky už za starověku, tak se teď učíme o Leonidovi a jeho věrných 30 mužích. Tenhle snímek na druhou stranu dokazuje, že můžete být nejlepší z nejlepších, ale kvůli pasáčkovi koz stejně zemřete. Tomu se říká fakt smůla.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
8
Filmem Na život a na smrt jsem okusil nahořklou chuť afgánských hor, kde námořní tuleni se snaží splnit úkol daný velínem. Bohužel né vždycky se vše vydaří tak jak jsme si původně vysnili v plánovacím kalendáři. Ticho hor mě semklo a já v rozpuku ticha mlčenlivě pnul bulvní ústrojí skrz hledí armádní pušky, ze které jdou střely s centimetrovou přesností naproti talibánským fanatikům. Zajímavě zpracováný příběh dle skutečné události, který minimalisticky našemu vědomí prezentuje hrůzy moderní války.
majk123
majk123
884 bodů
9.5
co říc prostě libovka
Peregrino
Peregrino
793 bodů
8
Kvůli skvělému soundtracku musím dát osmičku.
Profilová fotka
Smazaný uživatel
764 bodů
7
Peter Berg je evidentně patriot, až skoro šovinista, ale z jeho filmů, kde jsou tvrdý chlapi, co se baví o ženských a rodinách, při čemž za nimi vlaje nenápadně americká vlajka, je tenhle nejlepší. Má svý chyby, to nepochybně - nevyváženost v akcentu na různé části příběhu, trochu ordinérní a přepatetizovaný závěr s reálnými fotografiemi aktérů akce Red Wings, obsazení Marka Wahlberga (jo jasně, koprodukoval, ale no a co?!), ALE vyčítat mu přeťáplou akci? Myslím, že volné pády z úbočí hor patří ve filmu k tomu nejlepšímu a věřím tomu, že se tak skutečně dělo. Není to sice precizní a svým způsobem strohý film jako 30 minut po půlnocí od Ketryn Bigelow, nicméně po šílené Bitevní lodi si u mě Peter Berg polepšil. Je to určitě film, o kterém se dá diskutovat a to není málo.
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
8.5
Hodně drsně natočené drama podle skutečné události, až z toho mrazí. Řeší těžké morální dilema, kdy společně s hlavními hrdiny lavírujete mezi soucitem a nemilosrdností. Režisér Berg tu zůstává věren svému tématu boje proti terorismu ve své nejčistší podobě.