Opilí láskou

71%
Opilí láskou
Plakát traileru

Barry Egan není ani trochu spokojený se svým životem. Je majitelem malé firmy, ale jeho sedm arogantních sester ho nikdy nenechá na pokoji, není schopný si nikoho najít a jeho sebevědomí je nulové, proto trpí záchvaty vzteku a úzkosti. Naděje mu svitne v podobě tajemné Leny, sestřiny kamarádky. Barry cítí, že se Leně líbí a tak ji vždy nechá udělat první krok, jejich rodící se vztah ale ohrožuje jedna hloupost, které se Barry nedávno dopustil...




xxmartinxx
xxmartinxx
22 268 bodů
8
Velmi netypický a svou netypickostí příjemný film. Dlouho jsem tomu nevěřil a měl jsem problém vplout do příběhu. Anderson to ale opět dokázal a zvládnul i ukočírovat Adama Sandlera, což si samo o sobě zaslouží obdiv.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
8
Barry Egan má život, který mu sice možná úplně nesvědčí, ale má ho rád. Pracuje ve firmě, která vyrábí zajímavě tvarované záchodové štětky. Má sedm problémů – sedm vlastních sester, které by mu rády mluvily do života. Když si chce konečně promluvit se ženou zavolá na horkou sexuální linku, jenže s tím přichází nečekané komplikace. Zvolil si špatné číslo a dovolal se na skupinu vydřiduchů, kteří za to, že je vlastně úchyl chtějí více peněz, než původně. A do toho se Barry potká se ženou, kterou mu sice dotáhla jeho sestra, ale do které se zamiluje. Jeho životní láska mu dá sílu, aby se vzepřel nejen sestrám, ale i šíleným majitelům erotické linky. A do toho nasbírá tolik pudinků, že může létat do smrti zadarmo. Spleť bizarních situací, které jsou kořeněny absurdním humorem jsou typickým znakem talentovaného režiséra samouka P. T. Andersona a dělá z jeho filmařsky neexhibující, ale rozhodně zajímavé a stylové netradiční romantické komedie umělecké dílo. Film skončil jako komerční fiasko.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Co se stane když se spojí režisér a scenárista Paul Thomas Anderson, herecké duo Adam Sandler a Emily Watson, kameraman Robert Elswit a soundtrack Jona Briona? Vznikne jeden z nejkrásnějších romantických filmů všech dob! Především v poslední době se mluví o výkonu Adama Sandlera ve snímku Drahokam, který ukázal, že mu vážnější poloha nedělá problém. Mnoha lidí ale zapomíná nebo rovnou neví, že ze Sandlera dokázal maximum ve vážné roli vytěžit už Paul Thomas Anderson o 18 let dříve. PTA v podobě Opilí láskou natočil jeden z nejnápaditějších romantických filmů všech dob, který dokáže dokonale pendlovat mezi odlehčenější a vážnější polohou a také je zároveň nejen velmi plynulý ale vlastně i hodně rychlý. Anderson zde využívá velmi výrazně lens flary (překonat ho v takové míře může už jen J. J. Abrams) a právě ty velmi silně pomáhají výrazné vizuální stránce a je do detailů vypiplané filmové dílo. PTA zde vytvořil zajímavého protagonistu, který je v Sandlerově podání velmi výrazný a především zde Sandler měl šanci zahrát něco co obvykle nehraje. Většina předchozích či nadcházejících Sandlerových komedií jako Velký táta, Mr. Deeds, 50x a stálé porvé nebo Trestná lavice totiž Sandlera představili v podobě charismatických a sebevědomých frajírků, zatímco zde je Sandlerův Barry Egan víceméně velmi uzavřený podivín se silnými výbuchy vzteku při kterém je schopný rozmlátit vše kolem sebe. Jeho romantický vztah s postavou Leny v podání Emmy Watson je poté ukázkou naprosto výborně budovaného romantického páru a to především proto, že se Sandlerovi a Watsonové se dá velmi snadno uvěřit, že k sobě tíhnou. I z postavy Barryho se časem víceméně stává nový člověk, vše ale není tak snadné jak se zdá i proto, že se Barry předtím zamotá do jednoho problému s lákavou nabídkou flirtování po telefonu za kterým stojí hlavní padouch v podání Andersonova dvorního herce Philipa Seymoura Hoffmana, který zde nemá zas tak výrazný charakter, přesto i zde ale Hoffman ze své roličky dostává všechno a dokazuje, že je jedním z těch zesnulých herců, kteří Hollywoodu nejvíc chybí. V rámci škatulek romantických filmů je Opilí láskou těžko zařaditelný a i v tom tkví jeho krása. Nejde totiž o typický romantický film a dá se snadno pochopit když zrovna zde Andersonův přístup všem nevyhoví. Anderson i zde ale dokazuje své silné scenáristické a především tvůrčí uchopení, kde se mu daří vyprávět skrz bravurně budovaný scénář s bravurními dialogy a zároveň silné vizuální uchopení kde je několik volných záběrů skutečně jako z rámečku. Je to film o člověku, který má v životě pech a přece jen narazí na štěstí v momentě kdy už vlastně ani nic takového nečeká a zároveň je naprosto výrazný díky tak silné tvůrčí ruce. Bez pochyb jeden z milníků žánru romantických filmů, který se naprosto bravurně vymyká zavedeným pravidlům a přesto jsou z něj cítit ty pravé dojaté emoce. Společně s nádhernou kamerou Roberta Elswita a dokonale padnoucím soundtrackem Jona Briona tak skutečně vzniká jeden z nejvýraznějších zástupců romantického žánru (nejen) 21. století, který i ve člověku, který už vlastně ztratil naději na to, že ho někdy potká štěstí může probudit přece jen ještě lehké naděje. Je to sice pořád jenom film, je to ale film se srdíčkem na pravým místě!


Dodatečné informace

Původní název:
Punch-Drunk Love (více)
  • USA Opilí láskou
  • USA Punch-Drunk Love
  • USA Opití láskou
Premiéra v ČR:
27. 2. 2003
Země původu:
USA
Rozpočet:
25 mil. USD
Tržby:
24,67 mil. USD (celosvětově)
Čeština:
Opilí láskou je dostupný s českými titulky a českým dabingem

Podobné


Půjčení nebo nákup

Powered byJustWatch