Přízračný svět

73%

Komentáře a recenze 5

28 465 bodů
9
Snímek se bez humoru a nadsázky velmi vážně zabývá typického problému dospívajících mladých lidí a tím je hledání svého místa v životě. Příběh sleduje životní etudy dvou kamarádek se svými osobními postoji ke stylu pojetí daného spektra. Každá má své představy, své ambice, své přesvědčení, kterých se drží a které je přivedou do lecjakých životních zkušeností mající své dopady. Ve filozofickém pojetí by se to dalo říct asi takto: 'To, co začíná konfrontací proti světu nemající místo pro anarchistického ducha, následně končí na ulici na lavičce čekáním na autobus, čímž byly odstraněny veškeré iluze a naopak odhalena pravá povaha osamělosti. V jistém smyslu z toho tkví určitá kritika společnosti a sebe samého v rámci reálného dění vůči svým představám a sebeklamu. Je procházka životem bez jakékoli orientace s rozpoznáváním perspektivy pouze prostřednictvím setkání a zkušeností ta nejlepší škola? Snímek se snaží odpovědět napříč spektrem charakterově různých postav, kdy v podstatě záleží jen na divákovi co si z toho vezme k vytvoření svého vlastního názoru. Každopádně, kdo pochopí staříka čekajícího na autobus na trase, kde dle informace byla autobusová linka zrušena, má vyhráno. Ano, je to film na přemýšlení a hlavně k zamyšlení. Tím tedy není pro diváky hledající jen zábavu a uvolnění.
22 296 bodů
8
Bez Buscemovy postavy si to neumím představit... jak asi funguje komiks? Každopádně velmi slušný film, který má v člověku šanci jedině růst. Zatím čtyři hvězdy.
8
Za zhlédnutí to stojí nejenom kvůli mladičké Scralett (ikdyž to byl hlavní důvod u mě, proč jsem snímek chtěl vidět), protože nejen ona, ale celé hlavní trio hraje opravdu skvěle. Během filmu jsem si říkal, že je to na můj vkus asi až moc nezávislé...a kus děje jsem taky poctivě odzíval. No a že by to byla komedie, si taky nejsem zrovna jistý. Během těch 110 minut jsem se moc nezasmál. Moje hodnocení je tak někde mezi 3-4 hvězdičkama. Nahoru zvedám hlavně za toho Buscemiho. Ten mi zůstane v hlavě dlouho :) 7/10
8.5
Evid a Rebecca úspěšně odmaturovali a během pázdnin je čeká příprava na běžný život. Jenže ono to není tak snadné. Rebecca, která je více pragmatická začne pracovat a sežene byt. Evid je pořád na vážkách, hledá sebe, lásku, porozumění a vlastní styl. Přízračný svět je film o dospívajících, ale je určen každému kdo je ochoten naslouchat vyprávění o lehce ujetém a stále hledajícím individuu ve kterém se většina z nás bezpečně pozná. A i přes její ztřeštěnost a zdánlivou ulítlost v podobě jejího na první pohled divného ne příliš hezkého a o dost staršího přítele ve vynikajícím podání Stevea Buscemiho jí prostě budete mít rádi. Přízračný svět byl Americkou filmovou kritikou vyhodnocen jako čtvrtý nejlepší film roku hned po Mullholand Drive, Stvořeni pro lásku a Takové zvláštní rodince.
6
Vcelku ucházející komedie.