Zabíjení

77%

Komentáře a recenze 5

30 255 bodů
7
Dokonalý plán loupeže.. ale Murphyho zákon platí. Co se může pokazit, to se pokazí. Stanley Kubrick je mistr dramatizace a dokázal obyčejný plán loupeže zdramatizovat na maximum, stejně tak loupež samotnou i zajímavý záběr. Po technické stránce jsou však akčnější scény spíš nevydařené, ale o nich to ani tolik není. Mám oblíbenější Kubrickovi filmy, ale Zabíjení je také vysoce nadprůměrný snímek.
22 296 bodů
8
Killing jsem viděl několikrát, přesto si ho jako celek nedokážu zapamatovat. Vždy se mi vybaví jen několik dokonalých záběrů. Což je oproti další Stanleyho tvorbě rozhodně málo.
Fingon
16 886 bodů
8
1x Vychutnával jsem si svícení, ale tento žánr příliš nemusím.
9
Kubrick je bůh a už jsem se několikrát ujistil, že od něj můžu opravdu všechno. Trio Osvícení-Odyssea-Olověná vesta sice jeho ostatní snímky dost převyšuje a představuje pro mě vrchol v kinematografii jako takové, ale i méně známé Zabíjení jasně ukazuje režisérův ohromný talent a neuvěřitelnou preciznost. Příběh je nesmírně svižný, retrospektivní vyprávění je zvládnuto na jedničku a závěrečná cca půlhodinka je opravdu jako balzám na duši pro všechny žánrové fajnšmekry. Společně s Hitchcockovými Cizinci ve vlaku zatím nejlepší film-noir, jaký jsem viděl..
9 382 bodů
6
Tak dlouho se prokopáváte dál a dál až naleznete ve tvorbě ďábelského šikuly Stanleyho Kubricka kousek, který už mi nejen nepřijde tak autorský ale především ani tolik povedený.. Poprvé mám pocit, že jde o žánrové provedení, kde se newyorský velikán nechytá. A nějak přemýšlím jestli ho není na něco takového škoda.. Samozřejmě, co to povídám šlo o Kubrickův další krok k nesmrtelnosti a zase posunul svoji kvality o kousek výše, nicméně tyhle začátky mě u nějak tolik nefascinují a jako tvůrce mě začal zajímat a především bavit až tak o 10 let později.. Zabíjení je takový předskokan kultovních Ocean's Eleven, kteří dorazí poprvé až za 4 roky. Tohle ale není ono. Ve svých nejsilnějších momentech sice připomene legendární Podraz, ale jinak nestíhá.. Problémem jsou pro mě především zaměnitelné postavy, kterým zoufale chybí charizma... Onen ústřední příběh je solidně vyhrocený s prvky absurdna, ale chybí mu detailnější plán. Stejně tak tempo a gradace jsou docela ucházející, když se tak dlouho nic moc neděje, když v závěru to začne nabírat obrátky, ale to už je zkrátka pozdě a bohužel je to jakoby z ničeho.. Může být na vině kratší stopáž, anebo způsob jakým si tvůrci příběh rozvrhli, ale v součtu jsem byl poněkud zklamaný.. Zatím nejslabší, co jsem od Kubricka viděl a první jeho film, který postrádá něco navíc. 60%