Moulin Rouge

82%

Komentáře a recenze 27

47 099 bodů
7.5
Nádherný muzikál s překrásnými hudebními čísly. Tento příběh o lásce si mne hned získal. Vizuálně poutavé a hlavně nádherně odzpívané. Vůbec jsem netušil co všechno se v McGregorovi skrývá. Během filmu zazní spousta známých celosvětových hitů v muzikálovém provedení a je velmi příjemné si poslechnout mé oblíbené písně v jiném hávu. Příjemná podívaná,která dokáže pohladit po duši.
31 182 bodů
3
Muzikály jsou pro mě většinou nesnesitelné a idkyž asi pobouřím spoustu lidí, Moulin Rouge jedním z nejnesnesitelnějších vůbec. Přebarvená předražená estráda, která se nedá dokoukat. Zkoušel jsem to několikrát, po kousích, nejendou a ještě jsem to nedoukoukal. Za mě ne - 30%.
22 394 bodů
10
Absurdně geniální film.
15 249 bodů
8.5
Od tohoto snímku můžete očekávat cokoli, ale stejně dostanete něco úplně jiného. V první řadě stojí za zmínku krásné, nádherně zazpívané písně a úžasné herecké výkony. Tolik sympatických herců najednou jsem snad ještě neviděl. Úvodní část hrající na hodně odvážnou a zábavnou notu mě úplně ohromila- Jedinečné kostými, kulisy, taneční choreografie, do všeho se pak rozezní Smeels Like Teen Spirit od Nirvany- prostě bomba. I celý zbytek filmu je veden v nanejvýš originálním duchu a je to hotová pastva pro oči i uši, ale romantičtější, chvílemi i trochu deprimující část, už se mi zase tolik nelíbila. Pořád to byla příjemná podívaná, ale ztřeštěný začátek zapůsobil silněji.
10
Zdá se vám kombinace příběhu jako vystřiženého jako z Shakespearovské tragédie a vizuálního stylu vystřiženého jako z bollywoodského blockbusteru už při první zmínce totálně šílená? A přece jen to může fungovat! Moulin Rouge scenáristy a režiséra Baze Luhrmanna je jedním z nejslavnějších muzikálů všech dob nejenom díky svému originálnímu pojetí ale především také i díky své formální dokonalosti! Moulin Rouge je ten typ filmu, který se mohl nešikovnému tvůrci snadno rozsypat jako domeček z karet. Vizionář Baz Luhrmann ale vzal námět, který se inspiroval Romeem a Julií, Paříž roku 1900 obohatil mistrovskou dokonalou stylizací, která je svými barvami prostě neodolatelně přitažlivá a především vzal hity od umělců jako Nirvana, Queen či David Bowie a dobově je stylizoval tak parádně, že třeba takové legendární Show Must Go On od Queen se zde dočkává provedení v podobě Nicole Kidman a Jima Broadmenta a jedná se určitě o jedno z nejpůsobivějších muzikálových filmových čísel všech dob. Dobrý muzikál se také pozná i tak, že každé písně mají své opodstatnění a slouží jak k větší hloubce do hlavních postav tak také k postupnému vývoji v příběhu. Především mají písně ale nejen parádní pěvecké provedení ale i dodatečnou úžasnou choreografii a i kvůli tomu si divák vlastně nepřeje aby libovolná píseň či taneční sekvence došla ke svému konci, protože libovolné výstupy jsou vrcholem muzikálového žánru a bohémský život dobové Paříže zachycuje naprosto skvěle. Luhrmann je typ jasného vizuálního režiséra, který vypraví čistě obrazovým provedením a jeho filmu přidávají opravdu hodně. Už samotná hlavní zápletka volně inspirovaná Shakespearovým Romeem a Julií pojednávající o lásce mezi chudým spisovatelem a prostitutkou je zajímavým námětem, hodně jí ale přidává právě Luhrmannův nekompromisní zběsilý vizuální styl. Právě jeho režie poté dohání jednotlivé taneční sekvence a pěvecká vystoupení na vyšší úroveň a jeho vizuál stylově vypráví i když jdou zrovna muzikálové pasáže stranou. I díky tomu je Moulin Rouge naprosto svižný a strhující muzikál, který se hodně snadno výrazně zapíše divákovi do paměti. Po stránce scenáristické poté potěší naprosto uvěřitelná a funkční love story mezi dvěma hlavními protagonisty a naprosto přirozeně vyvinutý konflikt a nástrahy. Luhrmann a spoluscenárista Craig Pearce už vlastně na začátku vyloží všechny karty na stůl a divák tak může víceméně očekávat jak se celá romance mezi básníkem Christianem a prostitutkou Satine vyvine. Tento fakt ale neubírá nic na síle celé nádherně vybudované romance a naprosto parádní vzájemné chemii mezi Ewanem McGregorem a Nicole Kidman, kteří tento tragický pár naprosto parádně ztvárnili. Především Nicole Kidman je ve své roli nejen nesmírně půvabná ale opravdu přirozená a božská. Tento film dokáže strhnout opravdu mnohými věcmi- Oním šíleně překrásným vizuálním stylem, silným tragickým příběhem, skvělou hlavní dvojicí a vlastně všemi velmi dobrými vedlejšími herci, kamerovými průlety kameramana Donalda McAlpineho, skvělou hudební režií Craiga Armstronga, který skutečně songům Nirvany či Queen dodává novou vizáž a to velmi povedenou a především opravdu nádhernými kostýmy, dekoracemi a mistrovskými pěveckými a tanečními čísly. Jde opravdu o film, který se mohl stát obrovským průšvihem, místo toho se ale stal mistrovským muzikálovým dílem, které dokáže naplno předvést neskutečnou energii a radost ze života... hned jenom proto aby vás přesvědčil, že vždy není vše sluníčkové! To je ale právě ten pomyslný vrchol, který celému vyznění Moulin Rouge dává ještě trochu víc a řadí ho společně se Zpíváním v dešti, Lvím králem a La La Landem mezi nejlepší muzikály všech dob. Vizuálně skvostné dílo, které má krom mistrovské vizuální stránky i skutečně parádní tragickou romanci a stárne překvapivě velmi pomalu, čímž jenom dokazuje svou nadčasovost a genialitu. Moulin Rouge jde sice zpočátku vnímat jen jako lehký muzikálový kýč, pokud mu ale člověk přijde na chuť a dá mu při dalších zhlédnutích ještě šanci tak ho poté čeká milé překvapení a opravdu jeden z vrcholů muzikálové tvorby. Především pokud věříte v pravdu, svobodu a ze všeho nejvíc v lásku....
9 986 bodů
7.5
Moulin Rouge je snad jediný film, co znám, který dokáže divákovi způsobit změny pocitů v takovém tempu, že by to jednoho i odrovnalo. Po depresivním začátku, přetočený do rádoby komedie, jsem film vypnul a znovu ho pustil a dokoukal ho až nyní. Ten příval nekonečných tanců, písní a dávky ujetosti mi prostě nebyl pochuti. Jenže jakmile Ewan McGregor odzpívá Your Song od Eltona Johna, najednou si mě získal film na svojí stranu, nehorázně mě bavil a ohromoval, jen aby mě později opět iritoval svojí ujetostí, později nehorázně bavil a nakonec mě pohltil nadměrnou dávkou patosu. Podobný zážitek dlouho nepamatuji (jestli vůbec) a vsadím se, že mi ho žádný jiný film nedá. Jen otázka, zda se k němu někdy vrátím jako celku, protože i když Luhrmann vizuálně podmanivě pracuje s barvami, scénografií a emocemi, které jsou tak vlastní Bollywoodským snímkům, McGregor hraje jak o život, Nicole Kidman je krásnější, než kdy dřív a celé to působí jako pohádka s hořkosladkým koncem, tak nevím, zda se dokážu přenést přes přepálenou sebeparodii, která mě zanechávala chladným. Soundtrack je bezesporu parádní a určitě si ho pustím stejně jako pár geniálních scén. Ale ač jde zajisté o jednu z nejzajímavějších kombinací na filmovém plátně, bude pro mě stále těžké si tento film užít. Určitě ho budu respektovat a v jistých momentech i uznávat, ale cestu k němu jsem si nenašel. Možná příště.
Motinski
Motinski
7 363 bodů
10
Nemám rád muzikály, ale toto bolo niečo fantastické a ani poriadne neviem nájsť tie správne slová. Moulin Rouge má v sebe neuveriteľné čaro. Každá scéna, kulisa a hudobný výstup stále viac a viac prekonávali očakávania a nevedel som sa vynadívať. McGregor a Kidman boli super a dali do svojich úloh všetko. Jediný muzikálový film v ktorom mi piesne neprišli ako vsuvky ale ako plnohodnotná súčasť príbehu. Citlivé a obrazovo nádherné umelecké dielo.
jirka26
6 288 bodů
8
Muzikáli moc nemusím, ale tohl e mě dostalo.
petra-satkova
4 740 bodů
10
Miluji tento film. Přiznávám ale, že na poprvé jsem s ním měla problém. Hlavně prvních 15 minut jsem nemohla rozdýchat to bláznivé tempo a snad všechny barvy, na které si jen vzpomenete na jedné scéně. Musela jsem film stopnout a říct si - Co to jako je? Když jsem si však film nechala projít hlavou, z nějakého důvodu jsem si ho musela pustit znovu a naprosto mě odrovnal. Famózní soundtrack, herecké výkony a ta choreografie jednotlivých scén. Nyní si Moulin Rouge musím pouštět pravidelně. Za absolutní vrchol považuji "El Tango De Roxanne" u které mi vždycky stojí všechny chlupy na těle a jedná se o jeden z mých nejoblíbenějších filmových momentů vůbec.
naytsirk
naytsirk
4 596 bodů