92%

Komentáře a recenze 29

výfuk
výfuk
2 975 bodů
10
Epizoda po epizodě. Minuta po minutě. Sekunda po sekunda. Žádnou setinou jsem nelitoval, že jsem se mohl dívat na Bratrstvo neohrožených. Vojenských filmů je dost. Válečných seriálů moc není, ale ať už je to jakýkoliv, tak je to zážitek. Perfektní zpracování hudby a zvuku, který mě ve sluchátku uchvátil a obraz, který okouzlil mé oči, které se nemohli za žádnou cenu odtrhnout. Hanks a Spielberg ruku v ruce stáli za dílem, na které se rozhodně nezapomíná a vytvořili děj, bez nudy, plný napětí, drama celku a bojových scén, které se snad ani ve filmech nevidí. Velkolepé dílo, o velkolepém ději a velkolepých lidech. Lidech jako my, akorát lepších, lidé, kteří si prošli tím nejhorším co 20. století mohlo potkat - 2. světovou válkou. Díky za krásné jasné dva dny, který změnily můj názor na válku a které byli jedny z nejkrásnějších tohoto léta 2013.
guestka
guestka
2 304 bodů
10
Seriál, kterému se nedá nic vytknout...
farb
farb
2 064 bodů
10
Strhující válečná vřava.10/10.
winetach
winetach
1 927 bodů
10
Najlepší vojnový seriál, ktorý som videl... a môžem vidieť aj miliónkrát
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
10
Tak tahle serie se velice povedla.
brbla666
brbla666
1 534 bodů
10
výborný valečný.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
4
Na každý pád musím seriál ocenit za skvěle zpracovanou válečnou tematiku. Všech deset epizod představuje takřka hyperrealistický pohled na příběh jedné roty ve vřavě druhé světové války. Jedná se prakticky o dokument. A v tom tkví i největší slabina celého seriálu, kterou jsem nějak nezvládl překousnout. Kvůli důrazu na ultrapravdivé vylíčení války seriál enormně drhne v jakési umělecké kvalitě. Věřím, že každá tvorba určená na obrazovky je směsí různých žánrů. Snad jen kromě dokumentů. A já se na dokument dívat nechtěl. Bohužel přesně toto mě u Bratrstva neohrožených čekalo. Bravurní válečný dokument a nic víc. Akční to není, v posledních epizodách už ke střetům skoro nedochází. Drama to také není, protože vojáci se střídají jak na běžícím páse a divák nemá žádnou šanci si je zapamatovat nebo se s nimi ztotožnit. Romantické, až na světlou výjimku šestého dílu, který byl pro mě díky tomu nejpovedenější z celého seriálu, také rozhodně ne. Jediné, co zbývá je válečný dokument. S některými postavami se sice divák seznámí hlouběji, například s plukovníkem Wintersem, přesto ale ne dostatečně na to, aby mu na něm záleželo. Jistě tomu přispělo i to, že plukovník Winters mi k srdci příliš nepřirostl a jeho dlouhých, němých pohledů jsem měl, i přesto, že ty pohledy vzhledem k tomu, co viděl a udělal, dávaly smysl, po pár dílech plné zuby. Ději neprospívají ani dialogy mezi vojáky. Jejich cílem zcela jistě bylo, aby z nich vyznívala ta každodennost války. To neustávající nebezpečí smrti. I přesto, že tak dialogy působí, se po deseti dílech značně oposlouchají a ke konci mě ty jejich rozhovory o ničem a o všem už začaly otravovat. Uvědomuji si, že je to nejšíše moje vina, ale prostě jsem si představoval něco jiného. Škoda, že tvůrci alespoň trošku neubrali z autenticity a nepracovali klidně třeba jen se třemi důkladně prokreslenými postavami zažívajícími i různá vedlejší osobní dramata než stále jen dokola ukazovat únavu vojáků z války. Beru to, ale prostě jsem nechtěl dokument. Přesto nemůžu říct, že by mě seriál nudil. Bojové scény, pokud se objevily, tak byly povedené a některé díly vynikly svým zajímavým prostředím. Pár jich dokonce obsahovalo i ty tolik potřebné minipříběhy, bohužel jich však bylo žalostně málo. Kromě již zmíněné romance v Bastogne to je například krátký úsek s kolaborantkami v díle čtvrtém nebo smrt vojína Blitha v předcházející epizodě. Jsem rád, že jsem tento kultovní seriál viděl, ale o dalším zhlédnutím budu muset hodně dlouho přemýšlet.
spacino
spacino
452 bodů
10
Bratrstvo jsem viděl už asi třikrát a vždy se k němu po nějaké době rád vracím.
lord
lord
423 bodů
10
Do této minisérie jsem se od prvního okamžiku zamiloval. Neznám lepší zobrazení válečného boje, propojené se surovým hrdinstvím. Vždy si vzpomenu, že se opravdu nejedná jenom o film, že tím vším si ti kluci museli tenkrát opravdu projít. A já jim děkuji za jejich hrdinství, kterému tento film vzdává hold.
Arpol
Arpol
386 bodů
9
Bratstvo neohrozených je najreálnejším zobrazením 2. sv. vojny, a o tom viac nediskutujem. Takýto príbeh môže naozaj napísať iba život, príbeh nepredvídateľný a plný napätia. To je aj dôvod, prečo som nemohol spozorovať žiadne nelogickosti či scény, ktoré by boli zbytočné. Skrátka, po dopozeraní som si opäť pripomenul ako môžeme byť radi, v akom svete dnes žijeme a ako je nám dobre. Odporúčam!