80%

Komentáře a recenze 19

MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
10
To že Miloš Forman patří mezi elitu nejlepších českých režisérů a světové tvůrce není žádnou novinkou. Tím je totiž to, že Jim Carrey není jen herec do bláznivých komedií, ale také se krasně honosí v dramatu. Ač komediálním dramatu, tak i tak je to úžasné. Ať už tedy zde máme Andyho Kaufmana, či jeho naprosto odlišnou osobnost, Jimi to dokázal uhrát na výbornou! "Jestli věříš, že člověk na měsíci stál, na měsíci stál. Jestli věříš, že nic není trik, cenu to nemá."
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Nádherný film, obzvláště pokud znáte trochu podrobněji příběhy Andyho Kauffmana a Jima Carreyho, dlouho jsem se u filmu tak nezasmál a zároveň mě hodně dlouho nedojal žádný film jindy, než u konce. Jeden z nejlepších filmů, co znám. Koukal jsem na porovnávání scén Andyho Kaufmana a Muže na měsíci, hrozně mě mrzí to, že když jsem se koukal do komentářů, tak většina tam tvrdila, že Carrey přehrával, že nevystihl Kaufmana, že to nebyl věrohodný výkon… Peter Steele z Type O Negative kdysi dostal otázku, proč žádný z coverů, na kterém se kdy podílel, nezní skoro vůbec jako originál. Steele na to podal briliantní odpověď, která stírá tyhle pseudoargumenty, a to je, že zahrát to úplně stejně to umí každý, to najdeš kdekoliv, v každém klubu ti někdo zahraje Paranoid tak, jak to zahráli Ozzy Osbourne a Tommy Iommi. Reinterpretovat, na druhou stranu, to, dát do toho kus sebe a přesto ctít ten originál, zároveň však se snažit ho nějak změnit, to je to, co je umění, to je to, co by ten interpret, pokud je hoden toho, aby se na něj dělal cover, by měl chtít. Dá se to aplikovat i na filmy. Nádhera tohoto filmu je v tom, že Carrey to neudělal úplně stejně, krása tohoto filmu je i v tom, že Carrey do toho dal i Carreyho, i když to o Kaufmanovi a myslím, že každý fanoušek filmu by si toho měl vážit více, než kdyby pouze Forman přetočil záznamy Kauffmana a jediným rozdílem by byla lepší kamera a vyšší herec...
Kuca25
2 132 bodů
8
Velmi zajímavý snímek, který toho má spoustu k nabídnutí, ale samozřejmě i zde je pár mínusů. Začnu, však u toho pozitivního. Je vidět, že Miloš Forman byl perfektní režisér, jelikož film je vytvořen s přesně padnoucí grácií. Zároveň Jim Carrey je zde naprosto strhující a jeho výkon boží. Hudba taky skvělá a celkově je tu spoustu skvělých věcí. Pro člověka co, však vůbec neví kdo byl Andy Kaufman to nemusí být vůbec příjemný zážitek. Je tu spousta věcí nevysvětlených, což však neberu jako mínus. Muž na měsíci tu dle mého názoru není od toho aby neznalým divákům ukázal jak žil Andy, ale aby oslavil jeho život přesně jako to udělal Forman. Snímek je vytvořen, stejným způsobem jakým Andy Kaufman žil a tak se pro lidi, kteří Andyho mají rádi jedná o poklad. Ale jak říkám naprosto bych pochopil kdyby mi někdo řekl, že se mu Muž na měsíci vůbec nelíbil.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
9
Pokud se nemůžete dočkat konce, tak se nebojte. Film končí hned na začátku a výjimečně ho provází titulky, které budete chtít dokoukat. Následuje potitulková scéna, která trvá jen skoro 2 hodiny a je zdaleka střípkem toho, co se dělo doopravdy v zákulisí. V jedné zahraniční recenzi jsem vyčetl krásnou větu. Andy Kaufman nezemřel. Je naživu, má se dobře a začal si říkat Jim Carrey. A není divu těmto teoriím, protože tihle dva rozhodně nemají společné jen datum narození. Oba byli skvělí imitátoři Elvise, či jiných slavných osobností. Publikum je za to opěvovalo ovacemi a v obou případech to došlo do bodu, kdy na tom vyhořeli a už to dělat nechtěli. Na rozdíl od Carreyho měl ale Andy svou specifickou absurdní improvizaci, která zacházela za hranu trapnosti, geniality a excentrického výstupu. Amerika ho buď milovala, nebo nesnášela. Film přirozeně opisuje jeho životní dilema, výstřednost, (ne)pochopení ze strany diváctva a dávkuje nám neskutečnou palbu hereckých skills, které se propisují v postavě Tonyho Cliftona a komika Andyho, tedy dance mana. Po zhlédnutí filmu jsem okamžitě nakoukával Kaufmana a nevěřícně jsem civěl, jak pečlivě a s láskou je film autentický. Není divu, protože natáčení se zúčastnila každá důležitá osoba, která v jeho životě něco znamenala. Behind the scenes jsou jen třešničkou navázaní vztahu Carreyho coby alter-ego Andyho a Tonyho, kdy je ta mystifikace opravdu intenzivní, Carrey je utržen ze řetězu a veškerý respekt Formanovi, že se z toho nesložil a naopak se chopil kamery při každé příležitosti. Nikdy neodpustím akademii křivdu typu, že komedianti Oscary nedostávají. Tady to byla obrovská mýlka, protože ve své době byl Carrey stejným králem negativní energie jako Kaufman, protože on byl Kaufman, doslova se jim stal. Nevěřícím poslal jednoduchý vzkaz. FUCK YOU, I CAN ACT a zvěčněným důkazem je naprosté pohlcení jeho role, kterou nádherně interpretuje dokument ze zákulisí na Netflixu. Thank you. Thank you for this friendly world.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Intimní zpověď o životě Andyho Kaufmana, nápaditá režie z dílny Miloše Formana a herecky excelentní Jim Carrey. Ano, excelentní i přesto, že přidal k Andyho charakteru značně bláznivější nuance a teatrálnost. Film umí pobavit a zároveň i dojnout, především na samotném konci.
mattesak
1 205 bodů
8
Precizně natočeno a zahráno. Děj jsem hltal téměř jedním dechem a těšil se na další Andyho výstup. Vcelku mě vyděsilo, že je tento film natočen jakožto životopisná sonda do života skutečného člověka. Nemohu uvěřit, jak mohl tyto výstupy někdo provádět a nestát se obětí vraždy. Film mě nezaujal natolik, abych si ho jen tak pustil znovu. Kdybych žil v době Kaufmanovi slávy, jeho humor by zkrátka nebyl nic pro mě. I tak mě dokázal Forman upoutat na necelé dvě hodiny.
hovorkok
hovorkok
647 bodů
6.5
I když Jima Carreyho nemám příliš v oblibě, jeho výkon mi přišel parádní. Nicméně jsem z tohoto filmu velmi rozpačitá. Nemůžu říct, že jsem se dobře bavila, ale ani, že jsem se nudila. Kaufmanův humor bych brala asi tak na jeho počátku kariéry, což by asi tak odpovídalo prvním 40 minutám, kde jsem se i párkrát zasmála. Ale při jeho předstírání šovinistického idiota bych se pravděpodobně zachovala stejně jako dámy v publiku a nic by mi na tom vtipného nepřišlo. Též na vystoupení Tonyho Cliftona bych nevydržela příliš dlouho. A to je s největší pravděpodobností můj problém celého filmu, Andyho "humor", i když film může být kdovíjak dobrý. Za "Here I come to save the day" bych trošičku přisadila, to mě pobavilo. 3,5*. V takové situaci už obvykle dávám i tu čtvrtou hvězdu, ale dnes ještě ne.
jahudka
jahudka
151 bodů
10
Humor, při kterém se lidem nedá věřit vůbec nic co říkají, mi je blízký a Andy Kaufman i Bob Zmuda byli skvěle zahraní. Už dlouho mě žádný film takto nenadchl!!!
Smazaný uživatel
0 bodů
10
Než jsem film viděl, tak jsem vůbec netušil, že existoval nějaký Andy Kaufman. Čekal jsem další bláznivou komedii s Jimem Carreym, ale místo toho jsem se dočkal dramatického životopisu jednoho skvélého komika. Nakonec jsem byl rád, že jsem to mohl vidět. Podle mě je tento film důkazem toho, že Carrey je skvělý herec a Forman zase režisér!