Recenze Eyes Wide Shut

Host
  • 70%
    1
    1
    3. 2. 2018
    Brenan88 (45193 bodů)

Pro mne osobně nejslabší Kubrick. Samozřejmě natočeno velmi precizně,kamera skvělá a herci výborní,ale v celkovém dojmu mi snímek nic (emočně,nebo intelektuálně) nedal a klidně by tak mohl zapadnout mezi ostatní erotické dramata. Navíc délka 2,5 hodiny je na takový typ filmu až příliš.

• 85%
    0
    0
    20. 6. 2022
    Pete69 (20323 bodů)

Kubrick jako vyšitý, jedinečná tajemná atmosféra a film vyvolává lehkou paniku a strach vlastně bez jasné příčiny a hlavně bez jasného vysvětlení v samotném závěru. Jasný a jedinečný rukopis geniálního režiséra.. je geniální, ať už se jeho filmy líbí, nebo ne... vyvolávají minimálně kontroverzní názory a málo lidí na jeho filmy může mít průměrný/neutrální názor. Krom skvělého výkonu Toma Cruise lze vyzdvihnout i nesmírně sexy Nicole Kidman, která nedostala zdaleka tolik prostoru, jako její kolega. Skvělá je též kamera.. hudba sedí, i když je monotónní. Film nemůže nezanechat dojem, ať už dobrý, nebo špatný. Já jsem spokojen nad míru.

• 100%
    2
    0
    21. 11. 2015
    Sheldon (16016 bodů)

Celých 30 let trvalo než se podařilo natočit film Eyes Wide Shut. Na počátku celého projektu v roce 1969 koupil Stanley Kubrick skrz svého prostředníka práva na knihu Arthura Schnitzlera ,,Traumnovelle". Kubrick angažoval scenáristu Fredericka Raphaela, ale není spokojen s výsledkem jeho přepisu. O čtyři roky později prohlašuje, že se jedná o jeho příští projekt. V roce 1994 posílá Nicole Kidman svou verzi scénáře a o rok později 15. 12. oznamuje společnost Warner Brothers, že Kubrick bude příští léto natáčet. 4. 11. 1996 padne v Londýně první klapka a Kubrick se začíná pečlivě věnovat nejen své práci, ale i hvězdnému manželskému páru Tomu Cruisovi s Nicole Kidman. 3. 5. 1997 opouští natáčení vynervovaný Harvey Keitel a na jeho místo přichází Sydney Pollack. Atmosféra začíná houstnout. O několik měsíců později však natáčení úspěšně končí.11. 4. 1998 svolává Kubrick zpět celý štáb, protože není spokojen s natočenými scénami. Jennifer Jason Leigh už ale natáčí s Davidem Cronenbergem eXistenZ a proto je nahrazena Mirandou Richardson. 15. 6. 1998 je film dotočen a Kubrick začíná stříhat. Do tisku začínají prosakovat zprávy, že se bude jednat o velice odvážný film s přehršlí sexuálních scén. 4. 3. 1999 je film hotov a Kubrick je spokojen i s verzí pro Americká kina. 7. 3. 1999 Kubrick umírá. 13. 7. se koná celosvětová premiéra Eyes Wide Shut.
    Alice a William Harfordovi jsou bohatí manželé a mají sedmiletou dceru. Alice žárlí na manželovy krásné pacientky a jednoho dne mu sdělí, že mu byla v noci během snu nevěrná s jiným mužem. William proto odjíždí pryč. Neví sice úplně přesně co se děje, ale něco se změnilo. Začíná se zaplétat do podivných sexuálních orgií a praktik společenské smetánky.
    Ve filmu vítězí nad obsahem dráždivá forma a herecké výkony jsou vskutku ojedinělé. Jedná se o psychologické drama, takže se dočkáme výletů do různých koutů lidské psychiky a uvidíme všechno z té odvrácené strany úspěšných a bohatých a vše nám bude servírováno vskutku originálním způsobem. Film v dobové kritice zaujal jako mistrovo velké pozdní dílo a fakt, že nedostalo Oskara byl prostě jen proto, že Kubrick prostě zemřel a nikdo opět neměl potřebu mu ho dát, alespoň posmrtně. Jen tak pro zajímavost obsazení obou hvězd do rolí manželského páru byl geniální tah, protože v té době byly oba herci bráni jako ideální pár. Pro bulvár pak bylo velkým soustem, když se manželé od sebe za dva roky definitivně odloučili rozvodem.

• 95%
    2
    0
    13. 8. 2016
    lamps (14846 bodů)

Těžkej kalibr. Jak říká jedno staré moudré přísloví "Není umění si jednorázově vyhudrovat pelikána, ale jen tak si pohůňkávat" (okey, zas tak staré není) - a neznám lepší snímek, který by ho dokázal bezchybně uvést v platnost. Sexualitou přetékající story drží diváka celou dobu v šachu a ten nejenže se nemůže pod tíhou hypnotických dialogů a atmosféry vyprostit, ale ani se mu absolutně nechce. O čem je ten příběh? O nenaplněných životních touhách, o krizi sexuální identity, o podstatě vesmíru? Nedokážu říci. A upřímně, je mi to fuk. Protože když někdo dokáže takhle grandiózně uchvacovat samotnou tóninou vyprávění a polehoučku diváka obšťastňovat nejzázračnějším filmařským umem historie, ani se v té podmanivé nádheře jednomu hlouběji hrabat nechce. Nejlepší představitelný epitaf geniálního umělce a vizionáře. Sekvence z erotické seance je více napínavá a strhující než velká většina kdy natočených hororů. Bravo.

• 75%
    2
    0
    2. 12. 2012
    kedl (6379 bodů)

Š O K U J Í C Í ! řeknu Vám už jsem viděl spoustu filmů ale aby byl záběr na ženskou která močí a pak i záběr jak se utírá,tak to už je vážně síla. Jinak mě tenhle film nějak moc zvlášť neoslovil.

• 85%
    2
    0
    6. 12. 2012
    jirka26 (6287 bodů)

Poslední film pana filmaře je prostě spalujíci, toha mezi hlavními protagonisty je perfektní, to samé platí o režii. Po vestně 2. nejlepší Kubrickův film.

• 70%
    2
    0
    15. 7. 2017
    evismaior (4252 bodů)

Děj se v podstatě dá popsat jednou větou, a přesto dokáže beze zbytku vyplnit celou stopáž filmu. Obsazení Toma Cruise a Nicole Kidman do rolí manželského páru, který má zdánlivě všechno a snad právě proto mají oba čas nechat se unášet svými fantaziemi a hrabat se ve vlastním nitru víc než běžný prací sedřený člověk, se ukázalo jako dobrý nápad. U hlavní hrdinky to ústí do znepokojivých erotických snů, u hlavního hrdiny to vede k návštěvám tajných a neméně znepokojivých orgií sektářské pod maskami ukryté společenské smetánky. Scéna, kdy Tom Cruise přichází do sídla a vidí tajemný obřad má včetně démonické hudby vskutku hutnou atmosféru. Přesto to ale není film, který bych musela vidět víckrát.

Hodnocení a recenze Eyes Wide Shut

76 90 ?
jak hlasovat?