Komentáře a recenze 16

4
Poslední Kubrickův film a zrovna jeho nejslabší (co jsem zatím viděl). Cením, že přiměl Toma hrát, ale co je to platný, když máte 160 minut dlouhý film, ve kterém se nic neděje.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Děj se v podstatě dá popsat jednou větou, a přesto dokáže beze zbytku vyplnit celou stopáž filmu. Obsazení Toma Cruise a Nicole Kidman do rolí manželského páru, který má zdánlivě všechno a snad právě proto mají oba čas nechat se unášet svými fantaziemi a hrabat se ve vlastním nitru víc než běžný prací sedřený člověk, se ukázalo jako dobrý nápad. U hlavní hrdinky to ústí do znepokojivých erotických snů, u hlavního hrdiny to vede k návštěvám tajných a neméně znepokojivých orgií sektářské pod maskami ukryté společenské smetánky. Scéna, kdy Tom Cruise přichází do sídla a vidí tajemný obřad má včetně démonické hudby vskutku hutnou atmosféru. Přesto to ale není film, který bych musela vidět víckrát.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Mindfuck v tom dobrém slova smyslu. Tom Cruise podává asi nejlepší výkon své kariéry. 84-85%
gauchingman
gauchingman
273 bodů
2
Z počátku (téměř do poloviny) jsem to chtěl vzdát - nehorázná nuda byla nejen to sterilní šmajchlování Tomíka s Nikolkou, ale hlavně jejich neuvěřitelné rozhovory. Dospělá ženská se tu manželovi např. svěřuje, jak se platonicky zaláskovala do nějakého námořníka... pak se začne svíjet a "smát" jako (hodně špatně zahraná) hysterka. Bylo mi až zle z takové ochotničiny, resp. z dialogů, kterým skutečně nemohu věřit ani slovo... Když se schylovalo k "rituálu", film mě chytil. Říkal jsem si, že Kubrick je přece jenom Kubrick a že ještě něco zažiju... Byl jsem krutě zklamán. Následovala jedna nelogická scéna za druhou. Jakási prostitutka na onom rituálu udělala gesto a položila za Tomíka, kterého vůbec neznala, život... Později si našeho doktora Toma zavolal vlivný známý, který mu sdělil, že nepotřebuje lékařskou pomoc, ale že se taky zúčastnil rituálu a že tam viděl i našeho doktora. Čekal jsem, co z chlapa vyleze, ale to bylo celé jeho sdělení, nic víc, akorát že se tvářil děsně důležitě... Těsně po rituálu vyprávěla Tomovi Nikolka svůj sen. K tomu musím říct jenom to, že takové sny se nezdají normálním lidem, ale vyvoleným věštcům... Nakonec zahnal rejža náš skutečně snový pár do obchoďáku, jelikož se blížily vánoce a jejich rozmazlená dcerka je pevně držela na vodítku. Čus! - - - P.S. Jeden bod scénografům a další Alanu Cummingovi.
Info02
Info02
120 bodů