70%

Komentáře a recenze 28

22 284 bodů
2
Umělecká křeč. Na docenění tohohle filmu mi během sledování chybělo slušných pár promile.
10
Námět sice jak z bečkového horroru typu Human Centipide (když mi v půlce filmu docvakla pointa, bylo to mrazivé), ale v prvotřídním evropském provedení. Banderasův nejlepší snímek za posledních dobrých 15 let, a Almodóvar jenom potvrdil, že to bude tak trochu úchyl (v tom dobrém slova smyslu). 8.5/10
8.5
Chtěl bych vyzdvihnout herecký výkon Antonio Banderase, který je ve své roli maximálně přesvědčivý. Během sledování k jeho postavě několikrát změníme sympatie, ale je to právě důsledek jeho soustředěného herectví a ohromného charizma, že mu to projde. Banderas ani na okamžik nesklouzne k přehrávání, které by po něm Almodóvar ještě před lety vyžadoval a dokazuje, že dozrál do herce velkých rolí. Vynikající známku musí získat i Elena Anaya za roli Very, ta ostatně za svůj výkon obdržela prestižní španělskou cenu Goya. Postavu, kterou musela odehrát doslova na malé ploše a fyzicky i psychicky odhalená zvládne zahrát jen špičková herečka a Elena Anaya dokazuje, že jí rozhodně je. Almodóvar opět prokazuje, že se ve svém filmovém světě vyžívá v týrání hezkých žen, které staví do velmi nezvyklých a často velmi ponižujících situací. Největším překvapením však bude zřejmě Jan Kornet v roli Vincenta. Ten, kdo Almodóvara nezná, film dost možná zavrhne a diváci se slabšími žaludky budou po většinu snímku jen nevěřícně sledovat plátno nebo obrazovku. Pro mě osobně je tento film rozhodně lepším počinem, než předchozí Rozervaná objetí nebo pozdější komediální přešlap Los amantes pasajeros a jelikož jsem velký fanoušek i mnohokrát zmiňované francouzské klasiky Oči bez tváře, film hodnotím jednoznačně pozitivně.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
7
Nějak nemám slov, nevím, co si o tomhle filmu mám myslet. Film má dobrou myšlenku a je skvěle zpracovaný a po skončení jsem měl takový ten divný(WTF) pocit, ale bohužel mi film místy přišel i trochu utahaný.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
8
Stručnější komentář viz. paascha (jeho koment obsahuje pro středně inteligentí jedince SPOILER). Nenudí a to je asi hlavní plus filmu. Jakmile se dozvíte o týpkovi celá pointa vám ihned dojde a už jen čekáte jestli bude happy end alá Hollywood nebo ne. Čekal jsem trochu větší záhadu a zajímavější zakončení, ale i tak zatím jedno z největších filmových překvapení, protože podle obrázků a traileru to vypadalo dost příšerně, ale jsem rád, že jsem se do Kůže, kterou nosím ukecal. 75% (PS: Bylo by to za pět, ale ten odfláknutej konec mě fakt nasral, ono si to drží 100 minut relativně dobrý tempo a pak jako by si řekli, chlapi serem na to dotočte to a jdeme domů...)
Petrson
Petrson
4 166 bodů
8
Mýtus o Pygmalionovi, tak trochu i něco z Frankensteina a do toho Almodovár se svými vztahovými problémy, které bravurně řešil už v mnoha předešlých filmech. Zvláštní, drsné a nekompromisní, ireálné.
Speedyxxx
Speedyxxx
813 bodů
4
Pokud bylo smyslem filmu vzbuzení emocí, tak se to povedlo. Jen nevím pořádně co jsem po shlédnutí cítil. Říci, že znechucení je nepřesné, i když se to popisu mých pocitů asi blíži nejvíc...
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
4
Dívat se na nového Almodóvara je trochu jako opájet se dokonalostí, čistou a prázdnou dokonalostí. O Björk se v jisté etapě (kolem alba Volta) tvrdilo, že dosáhla jakéhosi uměleckého vrcholu a ustrnula na mrtvém bodě, že je to už jen snobárna a okázalost, zkrátka v krizi. V jejím případě mi to nepřijde tak trefné jako ve spojitosti s Kůží, kterou nosím, ale není to trapné nebo blbé, jen je to příliš sterilní. Z prostoru, ve kterém je nám určeno pohybovat se, jsou odstraněny všechny skutečně ostré anebo bolest působící předměty a postavy, které mají trpět jsou tolik vzdálené, když se podřezávají, že nic necítíme a to dokonce ani v okamžiku, kdy známe jejich motivy.