Hrabě Monte Christo

76%
Hrabě Monte Christo
Moderní adaptace slavného románu Alexandra Dumase Hrabě Monte Christo, v němž lodní důstojník Edmond Dantès, nařčený z bonapartismu, uniká z vězeňské pevnosti a plánuje pomstu těm, kteří jej bez řádného soudu zbavili na čtrnáct let svobody i nastávající manželky Mercedes.

Recenze: Hrabě Monte Christo

Kinobox.cz
85%

Opulentní historické melodrama na motivy ikonického románu vás může snadno vtáhnout do svého světa. I když nejde o stoprocentně věrnou adaptaci, lze předpokládat, že kdyby žil Dumas dnes a měl k dispozici moderní prostředky, pustil by se do něčeho velmi podobného. Hlasitého, neskromného, nestoudného ve své opulenci a ve správné chvíli pracujícího s intenzivními emocemi. Není to filmové veledílo, ale zábavná podívaná, jak má být.

marie-kolarova
marie-kolarova
2 890 bodů
8
Krásný vizuál, kostýmy, dobová atmosféra, současně propracovanější filozofie ohledně pomsty, která požírá toho, kdo se jí opájí. Žádné velké akce, výraznější důraz na reakce aktérů v konkrétních situacích. Smrt by pro ně byla moc jednoduchá, chce pro ně rozehrát peklo na zemi. To ale může převálcovat ty, kteří tu hru rozehráli. Výborně hrající Pierre Niney s citem ztvárňuje všechny tváře Edmonta Dantese.
Pasadenka
Pasadenka
1 229 bodů
7
Dlouho očekáváné nové zpracování jednoho z nejznámějších příběhů a snad toho nejznámějšího o pomstě. Jak se dá zfilmovat knížka o 3 000 stranách do 3 hodin? Selekcí a slučováním. 😅

Konečně se do filmu dostala i konzumace kouzelného přípravku, který rozevírá hranici mezi tímto světem a světem vedle našeho. To bylo velice milé. ☺️ Co mě nakonec zklamalo až tak, že mi to kazilo film bylo slučování více postav do jedné, a to dokonce zcela protichůdných. To mě nakonec hrozně štvalo i když to není přímo chyba filmu jako takového a poznat to mohou jen čtenáři původní knihy. 🥹

Film je krásný. Vypadá moc hezky. Herci hrají také dobře. Edovy masky jsou prvotřídní. Základní kostra příběhu se pak zaměřuje na romantickou linku. Dokonce dvě linky, a proto některé odkazy na původní knihu mi připadali zbytečné. Buď budou pro diváka nepochopitelné, nebo je pochopí, ale nějak nezapadají do zvoleného příběhu.

Naštěstí bylo i několikrát brečení, co je známka fungujících emocí (i když u takové plačky jako já, kdyby nebylo, tak je s filmem něco hodně špatně😅). I přes veškerou znalost mě film pořád bavil. Odhalování toho, co tvůrci vynechali, co pozměnili, no byla to taková detektivka. 🥰 Nevím, jak si film budou vnímat lidé, co příběh neznají, ale myslím, že dobře. Je ověřen časem a je to hezká dobová romantika, tak doufám, že se bude líbit.

A já budu doufat, že se někdy najde někdo, kdo se pustí do této knížky z jiného úhlu a vyzdvihne Edovo naprosté mazáctví (v knížce je neskutečný drsňák 😎) a také že se soustředíme na opomíjené postavy, u kterých Ed ztrácel půdu pod nohama pln dojetí. Hrozně by se mi líbilo dívat se, jak by Ed jihnul pod náporem lidské laskavosti a jak by to jeho představitel uhrál očima. Dívat se, jak spřádá své plány a hraje nechápavého v okamžicích, kdy jeho nepřátelé trnou napětím a nepochopením, cože se to děje. Jo, je to neskutečných 3 000 stran a stojí za to. 🥰
LordVader
LordVader
1 064 bodů
9
Tak tu máme další adaptaci francouzské literární klasiky. Od stejných tvůrců kteří nám dodali loňské tři mušketýry. Sice od stejných tvůrců, přesto odlišný film. Tam kde mušketýři byli zrychlení, měli téměř hyperaktivní kameru a občas neúprosné tempo, tam je Monte Christo mnohem pomalejší, komornější a výpravnější film. Paradoxně, i přes mnohem pomalejší tempo a téměř absentující akci (i když nějaká samozřejmě je, a když už je tak je nádherně nasnímaná a mnohem přehlednější než v mušketýrech) je to film mnohem epičtější než mušketýři. Je to dáno především nádhernou kamerou, překrásnými exteriéry i interiéry, záběry na nádhernou krajinu, moře a vůbec zajímavosti Francie. Takhle se přátelé dělá prezentace země ve filmu. Hudba přesně doplňuje tempo filmu, zní přesně ve chvílích kdy má. Casting je naprosto trefný a lépe to asi vybrat ani nešlo. První půlka je pomalejší, občas trochu moc zdlouhavá přesto poutavá a zajímavá, poslední třetina je naprosto dech beroucí, něco tak napínavého jsem dlouho nezažil, velmi emotivní, myslím že to vyvolalo přesně ty emoce které mělo 🙂 Celou dobu jsemcsi říkal že tohle nje na solidní osmičku, poslední třetina to vytáhla na devítku bez diskuze. velmi povedené, pro lidi co mají rádi historické filmy téměř nutnost na velkém plátně. Dokazuje ten film něco ? Ano. Že Hollywood je v prdeli, a do tý prdele se noří pořád hlouběji a hlouběji....Takhle se přátelé točí poutavé, napínavé, audiovizuálně nádherné (nejen ! ) historické filmy. Filmy které vypadají reálně, přirozeně, bez terabytů digitálních efektů - protože takové i jsou. A bez rozpočtu čtvrt miliardy dolarů že.

Dodatečné informace

Původní název:
Le Comte de Monte-Cristo (více)