Komentáře a recenze 52

8
Fincher opět nezklamal a předvedl výbornou režii, jen je to trochu jiné, co se týče jeho tvorby. Proto to může někoho trochu odradit. Ovšem, film se musí vidět.
Pas
Pas
6 225 bodů
9
Vynikající oscarová Fincherova krimi. Děj vyšetřování dávné vraždy bohaté dívky se vine ve dvou liniích, které později splynou, a stavba scénáře je logická a přes složitost poměrů i srozumitelná. Film má tempo, chladnou temnou atmosféru a napětí. Naopak to Fincher přehání s brutalitou a rovněž jsou zde hojné sexuální scény, takže milý filmík pro dětičky rozhodně nečekejte.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
8
Americká verze není ani horší, ani lepší, je prostě natočená tak, jak se dalo čekat. Herecké výkony ač jsou víc než dobrý nejsou tady oproti švédskému filmu až tak důležité. Takže i když je ta hollywoodská verze velkolepější a svižnější musim se přiklonit k tomu, že švédské zpracování se mi prostě líbilo víc. 75%
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Kvalitní filmové ztvárnění neméně kvalitní knižní předlohy. Daniel Craig jako novinář Blomkvist i Rooney Mara jako hackerka Lisbeth poznamenaná svojí minulostí se klidně mohou poměřovat se svými kolegy ze staršího švédského převedení téhle detektivky na kameru. Zasněžený ostrov, kde Mikael provádí své pátrání po léta zmizelé dcerce Harriet z bohaté rodiny Vangerových, neztratil nic ze svojí atmosféry. Vlastně se neumím rozhodnout, jestli se mi líbila víc tahle nebo ta švédská verze. Snad jedinou výtku bych zde měla k advokátovi-"opatrovníkovi" Lisbeth, který je zde ztvárněn spíš jako takový násilnický ubožák, s nímž si drsná Salanderka snadno dokáže poradit, sotva se dostane z pout. V knize i švédské verzi mi připadal mnohem nebezpečnější.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 112 bodů
6
Dokonale udělaný zakázkový výrobek, v němž není skoro žádný osobní vklad. Pořád to není typická hollywoodská zábava, rozhodně ne taková, jak se točí v posledních letech, ale tentokrát studený styl nepomáhá, ale spíš odcizuje celému vyprávění (to, že je Lisbeth tak divná, není proto, že má být cool, ale proto, že se jí něco stalo a má na vyšetřování osobní zájem; což z Fincherova filmu neplyne). Jinak jde o další příznačný příspěvek k fenoménu poslední doby - kultu nerdů.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
7
Film má jednu zásadní vadu: je prvním dílem v sérii. To do filmu přináší scény, které nemají pro děj žádný význam a neúměrně protahují stopáž. A i když je to film o brutálním násilí páchaném na ženách, vše kolem znásilnění Lisbeth je zbytečné a podle mě filmu jen škodí. Vytrhává to z děje i soustředění. Jinak je to velmi poutavá a zajímavá detektivka, která určitě neurazí ani milovníky Poirota. Jako jsem já.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8
Přiznám se, že neznalý předlohy ani švédského originálu jsem se v zápletce často ztrácel. Potřeboval bych asi ještě jedno shlédnutí, ale to bych asi Fincherovi za vinu nedával. Snímek nenechal mou pozornost ani na vteřinu relaxovat, to už se mi nějaký čas nestalo. K tomu skvělé herecké výkony. SPOILER: Obsazení vedlejších rolí byl malinko problém vzhledem k detektivní zápletce - jestliže jednu z vedlejších rolí hraje čirou náhodou Stellan Skarsgard, který okamžitě upoutá vaši pozornost, asi tahle postava nebude jen tak něco...Totéž může platit i o Joely Richardson. Silné čtyři hvězdy.
Edward
Edward
2 481 bodů
7
7/10
harry456
harry456
2 437 bodů
8
Přesně takhle jsem to viděl, když jsem knihu četl! Fincher to trefil, od lokací, přes parádní hudbu (jak jinak) až po kameru a obsazení. Jak mě naprosto zklamala a minula švédská verze, tak mě ta americká dostala. Přitom nejsem zrovna zastáncem toho, když američané remakují evropské věci. Tohle je ale jiné, syrové, drsné a fascinující.
Miller
Miller
2 220 bodů
8
Velmi zajímavá detektivka, s velmi napínavou scénou při odhalení vraha, ani na chvíli (2 a půl hodiny) nenudí, ale není to něco, co by si člověk pustil víc než 3x, ale nevytýkám. Film je to zvládnutý skvěle, jen já osobně bych preferoval styl Zmizelé víc. 80%