Perfect Days - I ženy mají své dny

65%

Články 34

Buko od Alice Nellis by snadno mohl zapadnout, pod jeho povrchem však dříme velké drama
Recenze29. 9. 2022

Po delší odmlce se na plátna kin vrací Alice Nellis, tentokrát s výrazně minimalistickým snímkem, v němž zúročuje své lyrické i pozorovatelské vlohy. Buko je citlivým příběhem o stárnutí a přijetí vlastních strachů, což je přece jen vcelku neotřelé (a hlavně dosud nevytěžené) téma.

Na českých lidových komediích o mužích a ženách nevadí lechtivost. Vadí, že nás poučují o nesmyslech
Téma22. 4. 2022

České, údajně romantické komedie tu s námi nejsou dlouho. Jejich vlna prakticky začala až s Líbáš jako Bůh (2009) a Ženy v pokušení (2010). Po více než dekádě a několika desítkách titulů se zdají být zcela vyčerpané a u mnoha lidí vyvolávají spíše odpor. Řada herců a hereček se tak zprofanovala, a dokonce možná i láska v jejich pojetí vypadá hůř. Co je na těchto filmech ale nejhorší? Ukažme si to na novince Po čem muži touží 2.

Ondřej Sokol a Martin Finger nejsou jen herečtí parťáci z Devadesátek, ale celoživotní přátelé, kteří se navzájem podrží
Téma16. 2. 2022

Společně vyšetřovali, napínali a bavili diváky v krimiseriálu Devadesátky. Ondřej Sokol a Martin Finger působili jako sehraní parťáci, ačkoliv ke konci seriálu vyšly navenek vzájemné rozepře nadporučíka Tůmy a kapitána Plíška. Hereckou dvojici Sokol – Finger nicméně pojí nejen dlouhodobý profesní vztah, ale dalo by se říci téměř celoživotní přátelství.

Vojtěch Kotek se dvoří Marii Terezii
Seriály28. 12. 2019
Vojtěch Kotek se dvoří Marii Terezii

Na televizní obrazovky se dnes vrací (od 20:00 na ČT1) historická mini-série věnovaná panovnici Marii Terezii, na níž časem naváže pokračování. Pojďme si v dobovém článku připomenout rozhovor s hercem Vojtěchem Kotkem, který ztvárnil manžela Marie Terezie, podnikatele Františka Lotrinského. PŮVODNÍ ČLÁNEK Z ROKU 2017: Na tuzemské televizi si v prvních dnech roku 2018 můžete naladit koprodukční dvoudílný snímek o panovnici Marii Terezii. Od jejího narození uplynulo 300 let a ve výpravném historickém dvojfilmu se po jejím boku v roli Františka Lotrinského představí herec Vojtěch Kotek (Padesátka, Hořící keř, Perfect Days). Jaké bylo natáčení, v němž Češi mluvili česky, Rakušané německy a Maďaři maďarsky?

Diváci rozhodli: Tohle jsou nejlepší české komedie posledních 10 let
Téma28. 10. 2019

Letošní rok nebylo v českém filmu nouze o nové komedie. Dostali jsme Přes prsty, seznámili se s Teroristkou, podporovali Ženy v běhu, vyrazili na LOVEní a přečetli si Román pro pokročilé. Tento týden přišla Poslední aristokratka, jejíž silný tvůrčí tým slibuje dost možná nejlepší českou komedii roku. Lehké to ale mít nebude - hodně totiž zabodovaly Ženy v běhu. Jak dobře se umístily a které další české komedie diváci z posledních let milují? Na to se dnes společně podíváme!

Retro recenze: Perfect Days - Osamělá kadeřnická celebrita a dredatý zajíček v „nadupané“ komedii Alice Nellis
Recenze15. 6. 2019

Dnes večer si v televizi můžete připomenout snímek režisérky Alice Nellis "Perfect Days - I ženy mají své dny", v němž se autorka pokusila skloubit britský humor s francouzskou elegancí. V hlavních rolích Vojtěch Kotek, Ivana Chýlková a další. Pojďme si snímek připomenout v dobové recenzi z roku 2011. PŮVODNÍ TEXT: Stárnoucí a osamělá kadeřnická celebrita Ivana Chýlková, sebevědomý dredatý zajíček Vojtěch Kotek a bezelstně homosexuální Ondřej Sokol v hlavních rolích "nadupané" komedie režisérky Alice Nellis o tom, že bohatství nerovná se štěstí.

Partičkář Ondřej Sokol byl vždycky zamilovaný do holky, která chodila s jiným
Rozhovory10. 3. 2015

Ve čtvrtek do kin zamíří retrokomedie Vybíjená (2015), kterou podle knižní předlohy Michaela Viewegha zfilmoval Petr Nikolaev. Trojici přátel ve snímku hrají "partičkáři" Richard Genzer, Michal Suchánek a Ondřej Sokol. Posledně jmenovaný se divákům zřetelněji představil rolí homosexuála Richarda ve snímku Perfect Days - I ženy mají své dny (2011). Od té doby stihl divadelní režisér Sokol ztvárnit další působivé role, navíc se stal i filmovým režisérem (Krásno). Pojďme ale k Vybíjené a tématům jako přátelství, ženy, nostalgie a životní cíle.

Dyk, Labuda a Javorský hrají anděly v novém snímku Alice Nellis
Filmy9. 10. 2013

Režisérka Alice Nellis zahájila druhou polovinu natáčení nového českého filmu Andělé, který vzniká podle románu Andělé všedního dne spisovatele Michala Viewegha. Na place se po dvoutýdenní pauze znovu sešli všichni čtyři andělé s tvářemi Vojtěcha Dyka, Mariána Labudy, Vladimíra Javorského a Elišky Křenkové. Herci i štáb doufají, že druhá část bude méně dobrodružná, než ta první.

Do kin míří Revival, nová komedie Alice Nellis. Máme pro vás ukázky z filmu.
Filmy11. 7. 2013

V Karlových Varech sklidila novinka režisérky Alice Nellis nemalý úspěch, získala Diváckou cenu deníku Právo. Po dlouhé době přichází Nellis s odlehčenější látkou, komedií pojednávající o partě chlápků, kteří oživují existenci kdysi slavné skupiny Smoke.

Recenze: Revival - Nejslabší film Alice Nellis?
Recenze9. 7. 2013

Před 40 lety byli "Smoke" celkem populární kapela, ale pak upadli v zapomnění. Dnes už jsou staří páprdové, a když jednomu z nich (Bolek Polívka) umře manželka, přichází slizký producent (Richard Genzer) s nabídkou, aby se dali všichni opět dohromady: Kytarista Bolek Polívka, basák Miroslav Krobot, keyboardista Karel Heřmánek a zpěvák Marián "kdože?" Geišberg. Kapelu doplňuje ještě nový mladý bubeník, který je slepý a existuje jen kvůli tomu, aby se kolem té slepoty udělaly dva vtipy.