Komentáře a recenze 41

9
9/10
farb
farb
2 064 bodů
9
Jak udělat dokonalou knižní adaptaci? Převést jí slovo od slova, aby byli čtenáři spokojeni? Ne, to není žádný umění.Umění je, tolik let milovanou a oblíbenou předlohu zasadit do jiné doby a udělat z ní vytříbený klenot plný narážek a vtipu, který uspokojí jak nadšené Holmesovi fandy, tak předlohou nepolíbené seriálové maniaky. A protože je Sherlock spíš televizní mini-sérií, kde je každá epizoda spíše samostatně fungující televizní film, tak přejdu k hodnocení jednotlivých "filmů". Sezóna 1. A STUDY IN PINK - 80%. Z prvního setkání a nejslabšího knižního případu, vznikla skvěle odsípající úvodní devadesátiminutovka. Perfektní start! THE BLIND BANKER - 60%. Po perfektním startu vyloženě zklamání. V rámci televizní tvorby průměr, v rámci Sherlocka ovšem těžký podprůměr, který sráží výsledný dojem. Rozhodně nejslabší Sherlock, kterého bude možná lepší přeskočit. THE GREAT GAME - 100%. Perfektně sehraná "Velká hra" vrcholící skvěle zahraným (Andrew Scott se odvázal) finále a infarktovým cliffhangerem. Sezóna 2. A SCANDAL IN BELGRAVIA - 100%. Parádně (a naprosto nečekaně) ukončený cliffhanger, po kterém se na obrazovce rozjede nejvypilovanější a nejlepší epizoda. Strhující tempo, přehršel informací a pomrkávání směrem k předloze. A ta Adlerová ( fantastická Lara Pulver)! Každá minuta ze stopáže naplno a beze zbytku využita. Za sebe říkám, že je to nejlepší Sherlock Holmes vůbec! THE HOUNDS OF BASKERVILLE - 70%. První polovina výrazně lepší, než ta druhá. Oproti předchozí jízdě mírný pokles, nicméně se nejedná o žádný zdrcující kvalitativní skok, jako u Slepého bankéře. THE REICHENBACH FALL - 100%. Adaptace "Posledního případu" a osudové setkání s Moriartym, aneb další velká hra a velkolepý souboj mozků, ze kterého vzejde jen jeden vítěz . Skvěle napsaná a zahraná epizoda s NAPROSTO zdrcujícím finále ( už dlouho se mnou nic nezamávalo tak, jako ten pád - a to ani v kině!). Famózní závěr! Už aby tu byla třetí série.
waeslly
1 768 bodů
10
Je to napínavé, je to chytré, je to chytlavé, je to překvapivé je to prostě super...! Sherlock je ve skvělé formě jak filmově tak seriálově ačkoliv mám rád Ritchieho tak tahle jízda je přece jen o moc lepší.
Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
9
S04E01 V napjatě očekávaném pokračování seriálového kultu se vrací Benedict Cumberbatch v titulní roli nejchytřejšího detektiva světa a s ním i jeho věrný přítel Watson se svou manželkou Mary a nenarozeným dítětem. Hned v úvodu se vracíme k ověřeným postupům, Sherlock úspěšně řeší jeden případ za druhým za pomoci své bryskní dedukce, přičemž je stále kladen důraz na moderní pojetí světa, což se projevuje především ve využívání SMS zpráv jako efektní berličky k rychlejšímu vývinu děje. Klasické rysy jako Sherlockova zdánlivá emoční vyprahlost vůči lidské rase či vzájemné špičkování mezi Sherlockem a Watsonem opět fungují na výbornou, naopak vítanou novinkou je větší relevance vztahu Mycrofta a Sherlocka. Úvodní rozjezd je svižný, zábavný a napovídá, že se nebude jednat o rekapitulační díl bez vlastního přispění do celku. To se v následujících minutách potvrdí a rozehraje se další hra, která je dle Sherlocka dalším Moriartyho komplotem. A právě tento okamžik je základním kamenem úrazu. Hlavní role se chopí postava Mary, která, jak záhy zjistíme, je stále opředená tajemstvím. Její temná minulost skýtá plno možností na scenáristickém poli, ale forma vyprávění a samotný příběh jsou oproti dokonalosti předchozích případů až nemožně děravé a nezajímavé. Toto pochybení se projeví nejvíce na Sherlockovi, jehož neomylnost a předvídatelnost nepředvídatelného se vytrácí na úkor akce a dějového posunu, a Sherlock tak chvílemi působí jako nabubřelý idiot. Prezentovat Sherlockovu lidštější verzi, jenž pochybuje, strádá a mýlí se, bude rozhodně cílem i pro další díly, ale byla by škoda docílit toho triviální formou, která Sherlockovi rapidně ubírá na důmyslnosti. Zatím nejnovější Sherlockovo dobrodružství nabízí pouze brakový děj, který místo vypointovaného případu řeší laciné osobní vztahy a pochybný příběh minulosti. Účinkují pozměněné hlavní postavy ( Sherlock Holmes a doktor Watson ), jejichž nejzákladnější vlastnosti jsou zpochybněny jako ve španělské telenovele a divák se nestačí divit, kolik chyb bylo naseto v doposud precizním scénáři. Hanit v tomto případě je oprávněné, nutno ale přihlédnout na výjimečnost předchozích sérií, které dlouho připravovanou ( a ještě déle očekávanou ) uvádí do nepříjemné situace. Rozhodně je Sherlock stále zábavný a vysoce nadprůměrný seriál, který smývá hranice filmu a seriálu, ale jak tomu tak bývá, pompézní finále jsou často nahrazena nucenou patetickou zvrhlostí, která si šlape po základech. Upřímně doufám, že tyto kritické predikce nebudou naplněny, zrnko pochybnosti ve mně ale zůstává. 70% ( celkové hodnocení 90% )
Rapaport
Rapaport
1 016 bodů
10
Zprvu jsem se tomuto seriálu bránil, ale po shlédnutí prvného dílu mě okouzlil. Geniální Cumberbatch, kterému skvěle sekunduje Martin Freeman. U prvního dílu jsem jen v kuse smál, humor je tu vážně báječný. Za nejlepší považuji scény s Moriartym, kterého naprosto nepřekonatelně ztvárnil Andrew Scott. (To byl jeden z nejlepších záporáků všech dob!!!) (100% je pouze za originální hlas, s dabingem by to bylo méně.)
Svany
Svany
946 bodů
9.5
Jako velký fanoušek Sherlocka, můžu říct že v pojetí Benedicta Cumberbatche je právě tehle nejlepší.Něco jako David Suchet a jeho Hercul. Od prvního dílu si mně tenhle seriál podmanil(a to paradoxně miluju když je Sherlock v 19. století) Ocenuji odvahu tvůrců přesunout se do dnešní doby s touto postavou a celým jeho přiběhem. Je pravdou že poslední série nepatří k těm nejlepším a hodně lidí si díky tomu vytvořilo určitý odpor k tomuhle Sherlockovi, ale i přes pokles kvality se v poslední serii nachází jedna z nejlepších, né li nejlepší epizod seriálu.
  • Benedict Cumberbatch(ale vlastně i celí casting)
  • Hudba,atmosféra
martin-kubista
martin-kubista
799 bodů
9
Jeden z nejlepších seriálů posledních let. Genialita a hulvátsví hlavního hrdiny je skvěle propojena a zdatně mu sekunduje věrný Watson. Z původních povídek znám jen některé, ale i tak se zdá, že převod do dnešních reálijí se povedl nadmíru dobře. Benedict Cumberbatch ve své roli přímo exceluje. Poslední série sice byla trochu slabší, ale i tak dobrá.
filip-stich
312 bodů
9