79%

Komentáře a recenze 33

Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
skvelé zavŕšenie (?) vynikajúcej série. willis dostal silného konkurenta v podobe vynikajúceho l. jacksona. celkovo skvelý dojem kazí trochu mierna rozvláčnenosť tejto časti...___... povodne 4* zvysujem na 5 a to z dovodu, ze to je pravdepodobne posledny bombasticky film geniusa akcnych filmov mctiernana a i po tych 10 rokoch je to akcny film par excelance (co sa o inych filmov z pred par rokov povedat neda)...___... tak vcera (9.2.2013) som si tretiu smrtonosnu past pozrel opat a musim skonstatovat ze ma blizo ku genialite povednej prvej casti, ktora nielenze definovala zaner akcneho filmu pre najblizsich 20. rokov, ale i vytvorila akcneho hrdinu ktory namiesto toho aby bol neznicitelny a mal v zalohe nekonecne mnozstvo zasobnikov a streliva, dost casto krvaca, snazi sa vyhybat stretnutiam a musi setrit olovom. kto iny ako sam velky john mctiernan sa vratil na poziciu rezisera a je to hned vidiet, mctiernanov styl rezie milujem a musim povedat ze je to i hlavny dovod preco tretia cast posoby stale sviezo. mctiernan tu predvadza svoje prednosti, kde najhlavnejsia je rezia akcie. ako som uz raz povedal, john sa nesnizuje k zbytocnej exhibicii so strihom aby vytvoril pocit frenetickosti a akcnosti (o co sa snazi viacero mladych reziserov, ktori navyse i casto zlyhavaju, co ma za nasledok neprehladnost a dezorientaciu), ale robi presny opak a to minimum strihu, vyziva sa v plynulej kamere ktora namiesto epileptickosti dodava na dynamike a je vacsinou v sustavnom pohybe, cim vynikaju i sceny v ktorych sa viac menej nic nedeje, napriek tomu z nich srsi adrenalin a citit napatie (zamerne sa zamerajte na pocet prestreliek ci mrtvych zaporakov, nie je ich viac ako 20 ale i tak sa cely cas stale nieco akcne deje)... druhou velkou devizou trojky je kamera od petra menziesa juniora. mctiernan mal vzdy dobru ruku na svojich kameramanov, takze kazdy jeho film ma typicky nezamenitelny feel a jeho typicky look. menzies nielenze nepotrebuje nijake zbytocne filtre ale hlavne dost casto pouziva steady-cam a celkovo ma film pocas celej dlzky civilny az dokumentaristicky feel (ktory je inspirovany roznymi rezisermi ktore svoje filmy zasadzuju v New Yorku ako napriklad woody allen, ci spike lee a hlavne vdaka tomu patri velke jablko medzi dalsiu postavu v deji ako i u ich filmov)... napriek tomu ze scenar nebol povodne urceny pre tuto seriu, ale povodne mal byt sucastou inej 80kovej serie od joela silvera a to LETHAL WEAPON, urcite upravy a piplanie sa s nim su dostacujuce aby splnali poziadavky pre seriu dia hard. dost ludom vadi fakt ze trojka die hard sa neodohrava v uzavretom priestore ako prve dve casti, ale s tym musim nesuhlasit, lebo pocas celeho filmu ma film pocit jednoty a urcitej geografickej celistvosti. jedinu vytku mam k finale ktore potom ako sme pocas celeho filmu bombardovany napadami vyprcha tak trocha do stratena a obcas si scenaristi pomahaju az prilis velkymi nahodamy. willisov mcclane nema nikdy pre hlasku daleko, ale zaroven je to stale ten isty, zivotom okopavany, policajt bojujuci nielen s opicou ale i s niekym komu lezi v zaludku. popri bruceovy dalej hviezdi samuel jackson ako rasista zeus (nedobrovolny pomocnik) a jeremy irons ako dalsi z podarenej rodinky grueberovcov (i ked na svojho filmoveho brata alana nema)... v priamom porovnani s najnovsimy akcnymi filmami die hard with vengance nici konkurenciu poctiovou akcnou filmarcinou, ktora sa ani po bezmala 20 rokov neopozerala a predstavuje jeden z vrcholov johna mctiernana...
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
9
S vědomím matného finále, občasného hrubého střihu (souboj ve skladišti na lodi nezakryje násilné krácení kvůli ratingu) a možná až zbytečně košatých vedlejších linií natahujících stopáž (škola) stejně musím s odstupem let trojku označit za svou nejoblíbenější Smrtonosnou past. Jasně, jednička zůstane jedničkou, ale trojka má podle mě nejchytřejší scénář, ať už se bavíme o výchozím plánu záporáka, jeho nástupu až po hodně do děje, nebo o dynamice Johna a Zeuse. Je pravda, že poslední zmíněné bylo dílem šťastné náhody, protože kdyby v roli byl původně zamýšlený Laurence Fishburne, nikdy by to myslím tak neseplo, jako mezi Willisem a Jacksonem. A pak je tu akce. Jo, zlaté devadesátky. Žádné zbytečné CGI prostředí, ale skutečné Wall Street, honička přes Central Park a poté divoké kličkování v plném provozu za sanitkou. MILUJU! A nakonec vlastně i to, jak trojka překročila vlastní stín a orientuje se na více postav, takže alespoň působí svět kolem Johna McClanea skutečně a ne jen jako chabá výmluva k jeho existenci. Takže jen to finále. To jediné, proč filmu dávám 90 %. Ale i tak je to má nejoblíbenější Past.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
10
Třetí díl už je úplně o něčem jiném než jeho dva starší bratříčci. Do děje se vkrádá příliš mnoho postav a John dostává relativně málo prostoru. Řemeslník McTiernan ale uspívá s hrou na kočku a myš stále úspěšně a film neztrácí tempo a humor ani ke konci. Dvěma největšími slabinami jsou nepochybně odfláklý závěr, který vypadá vedle svých závěrových bratří z předešlých dílů jako postižené batole, a především pak mužatkovitý Jeremy Irons, kterému sice nelze upřít snahu nahradit respekt inteligentními formulemi místo vypracované tělesné schránky, ale...není dost zlý a podlý na záporného hrdinu. Celkově vzato je ale "Past trojka" velice zdařilou akční peckou, na třetí díl filmové série až pozoruhodně rychlou a údernou.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
10
Akční klasika - 99,9%. Hlášky: John McClane: "Ty seš řidič?" Jerry: "Ne, kadeřník. Jasně, že sem řidič!" / John McClane: "Víš jak nám furt volá ten chlápek, Simon?" Zeus: "Jo." John McClane: "Jeho bráchu jsem vyhodil z dvaatřicátýho patra Nakatomi Tower v L.A. ... Asi ho to nasralo." / (John McClane prohledává mrtvolu) Zeus: "Co to sakra děláš?" John McClane: "Vyslýchám ho." Zeus: "A co ti asi řekne? „Jsem mrtvej?" John McClane: "To nevím, dokud se ho nezeptám, ne?" / John McClane: "Hele, kreju tě. Když to zvorám, kreješ ty mě." Zeus: "A když to zvoráme oba?" John McClane: "No tak jsme v prdeli."
jirka26
6 288 bodů
8
Další skvělá McClaneho jízda, musím se přiklonit k názoru, že trojka je lepší něž 2. 3. je prostě nadupaná skvělími hláškymi a skvělo akcí.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
6.5
Třetí díl série už mě natolik nenadchnul jako předchozí dva. Přijde mi, že kromě skvělého Bruce Willise už film pouze opakuje pointu předchozích dílů a nenalezne nic nového.
Floridsky
4 376 bodů
10
Po slabší dvojce se chopil opět režie McTiernan a nasolil nám pořádnou dávku napětí a adrenalinu. Nejlepší Die Hard. Je tu Jackson, je tu Irons a řeší se tu věci z prvního dílu. Škoda, že od 4. dílu to šlo do kopru.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Ve třetí Smrtonosné pasti tvůrci Johna McClanea nenechali bojovat proti bezpráví úplně samotného a policajti mu kupodivu tentokrát jen nehází klacky pod nohy - tolik k novinkám. Parťákem Bruce Willise v boji s bráchou Hanse Grubera (Jeremy Irons není tak charismatický padouch jako Alan Rickman, ale docela se k tomu blíží) se stává Samuel L.Jackson. Tvůrci se opravdu snažili, a tak se děj neomezuje jen na jedno místo (mrakodrap, letiště), ale pobíhá se po celém New Yorku včetně tunelů a lodí. Není to vůbec špatné, ale už to prostě nemá tu šťávu osamělého hrdiny bojujícího proti všem (byť tentokrát i včetně vlastní neschopnosti udobřit se s manželkou, která se ve filmu ani neobjeví).
10
Dobře jednička je kultovní klasika ale nejlepším dílem tehle serie je bezpochyby tehle ten kousek. Ta hlaškovací hitparáda mezi Willisem a Jackson mě neomrzí asi nidy. A Jeremy Irons je tak neuvěřitelně slisce výbornej že předčí i svého bráchu Hanze. Tohle by měl být prototyp pro každou akční jízdu.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
7.5
Zkombinovat smrtonosnou past a pohyb po městě už nepůsobí tolik jako smrtonosná past, ale naštěstí akce a přidání parťáka, který je absolutně opačné povahy než John z filmu udělalo nádhernou podívanou. Navíc ten nápad toho jak odstranit policii z daného místa je geniální a obávám se, že by to v realitě asi také takhle šlo...