Strážci – Watchmen

80%

Komentáře a recenze 51

Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na film Watchmen: Abych pravdu řekl, myslím, že jsem to na první poslech / zhlédnutí plně nepochopil. Budu si to asi muset někdy pustit ještě jednou, věnovat tomu skutečně svých 100 jednotek pozornosti a teprve pak si to dosyta vychutnám. V tuto chvíli můžu jen říct, že jsem byl stejně jako mnozí jiní mile překvapen v komiksovkách nevšední mírou brutality apod. Ztotožňuju se i s názorem POMA, že první část byla zdaleka nejlepší, zvlášť první scény mě totálně dostaly, ještě ten skvělý výběr písniček, no říkal jsem si, že sleduju něco výjimečného. Bohužel postupně ten pocit opadl (myslím, že to bylo někde v té části, kde Dr. Manhattan se svými několika pažemi laskal jednu superhrdinku) a postupně klesal víc a víc. Přišlo mi to ve výsledku lehce přeplácané, trochu jako nová Liga Spravedlnosti, ale na tom bych asi nic neměnil. Vysloveně slabý byl podle mě závěrečný zvrat. Nejchytřejší muž na světě si rozhodně zasloužil dostat více prostoru. Kdo naprosto exceloval byl samozřejmě, počkejte si na to – Rorschach. Pointa s výbuchem tak trochu klišoidní, ale chápu, že se jednalo jen o adaptaci. Vlastně když se nad tím tak zamýšlím, v současnosti filmu se skoro nic zásadního nestalo... a možná ani v těch vzpomínkách? Celé to byla vlastně taková zvláštní směs, která působila dojmem něčeho nevídaného. Manhattanův penis nekomentuju.
Duffman97
Duffman97
1 615 bodů
10
Nejlepší komiksový film ever podle neméně skvělé předlohy.Watchmen nám ukazují tu druhou stranu superhrdinů.Né jako Avengers nebo Justice League.Jinak.......depresivněji.......temněji.Současné hodnocení je nízké (jako 79?? a kokotina jako je Endgame má necelých 85??) a mělo by být alespoň o 10% vyšší.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
8
Konečně superhrdinský film, který je pojatý jinak. Moc se mi líbila ta jeho syrovost. Akční scény jsou skvěle vymyšlené a originální. Kdyby v každém filmu lezli padouchům kosti z otevřených zlomenin, byl bych naprosto spokojený. Alternativní svět je atmosférický a diváka hned pohltí. Děj je skvěle napsaný, ze závěrečného zvratu jsem zůstal úplně přimražený. Vztahy mezi postavami fungují dobře a jsou napsány velmi uvěřitelně. Jejich vztahy prochází nějakým vývojem a tento vývoj je především uvěřitelný, čehož si já cením vždy. Stejně tak hudební doprovod s největšími hity 80. let ve mně vyvolával takřka záchvaty euforie. S prací kamery jsem byl také velmi spokojený. Strážcům-Watchmenům prostě nemám prakticky co vytknout. Je to vynikající film a rozhodně jej doporučuji ke zhlédnutí.
jvempire
jvempire
1 208 bodů
6.5
Dobrá adaptace komiksu, který ale já moc nemusím.
Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
9.5
Monumentální skvost Zacka Snydera, jenž se nechal věrně inspirovat stejnojmenným grafickým románem Alana Moorea, který tímto dílem přetvořil definici slova komiks. Svou slávu získal mimo jiné díky inteligentnímu, mnohovrstevnatému příběhu, temné, realistické alternativní realitě a barvitým superhrdinům, jejichž názory a chování kolísají na hraně dobra a zla. Všemi těmito prvky Strážci vysoce převyšují běžné komiksy, o to těžší ale bylo převést natolik spletité dílo na filmové plátno, přitom se vyhnout příliš dlouhé stopáži a zároveň ponechat myšlenku díla. Snyderovi se to překvapivě podařilo na výbornou. Vše důležité bylo ponecháno, prolínající se příběhové linie maximálně zjednodušeny a ořezány tak, aby i diváci komiksem nedotknutí dříve či později pochopili všechny souvislosti, zároveň však vyprávěcí forma zůstala dominantou stejně jako v knize. Tvůrci se pevně drží originálu, což je jim hojně vytýkáno, v tomto případě je to ale nejrozumnější varianta, jelikož se jedná o velmi náročnou předlohu, která svou komplexností ani nedává adaptaci příliš možností na vlastní inovace. I přesto se Snyder opět vyznamenal svými typickými rysy - skvělým audiovizuálem, zpomalenými záběry a po choreografické stránce perfektními akčními scénami. Akce však netvoří jádro filmu a je ojedinělým zpestřením, což není výtkou, ba naopak. Strážci jsou obsahově a tématicky zlatým grálem, hromada soubojů by tak způsobila pouze nenaplnění rozsáhlého potenciálu. Potemnělá noirovská atmosféra a nepříliš originální, ale vysoce účinný a padnoucí hudební doprovod dopomáhají udržet konzistentní kvalitu i přes dlouhou stopáž, která je ale vzhledem k náročnosti dané látky přiměřená. Obsazení veskrze méně známých herců je skvělým rozhodnutím a umocňuje odlišnost snímku, nejvíce vévodil Jeffrey Dean Morgan v roli komedianta. Jediným, leč jednoduše předvídatelným problémem je tak ohlas u diváků. Strážci jsou unikátním, ale velmi nevděčným dílem, které díky své jinakosti a komplikovanosti neosloví každého a nikdy tak nedosáhne zaslouženého ohlasu. Já jsem však uchvácen a nadobro pohlcen jak komiksem, tak jeho adaptací. Who watches watchmen ? 95%
jan-hrouda
863 bodů
10
Nejlepší komiksová adaptace a jeden z mých nejoblíbenějších filmů posledních let. Ačkoliv je to vlastně až na (geniální) titulkovou scénu a závěr spíš přepis. I to je však víc než dost. Nezanedbatelnou roli hraje také skvěle zvolený soundtrack.
tindersticks
tindersticks
783 bodů
9
Watchmen Alana Moerea a Davea Gibbonse jsou výrazným komiksovým počinem, jedním z mála, po kterém čas od času sáhnu a projdu si některé pasáže (dále Nikdykde, Mýty, DonJon...). Výrazná dějová linka s alternativní americkou poválečnou historií se spoustou detailů a dobových reálií nabízí skutečný svět, který jakoby se na svět superhrdinů chtěl podívat trochu pokřiveným pohledem. A je poměrně mnohovrstevnatý, takže jsem měl z filmové adaptace obavy. Ovšem, Snyder úkol zvládnul skvěle, soustředil se na vyprávění, doplnil adekvátní dobovou hudbou (Hendrix, Dylan) a připravil lehce náročnějšímu kominksovému fandovi skutečný zážitek.
gde
gde
648 bodů
9
Komplexní, eRková a inteligentní komiksová bomba. Docela se divím těm řečem o složitosti filmu, dokonce jsem měl strach, že se v tom budu ztrácet, protože Mooreovou předlohou jsem netknutý. No ale nakonec jsem žádné problémy neměl, a nebude je mít nikdo, kdo je schopen film pozorně sledovat
ZaS
ZaS
632 bodů
0
Naprostá slátanina plná stupidních klišé.
Leefko
Leefko
292 bodů
6
Velmi věrná adaptace původního komiksu, ve které ovšem Snyder jakoby nepochopil myšlenku, a místo velmi nehrdinského eposu natočil pouze superhrdinský film s docela zajímavými myšlenkami, které ovšem nejsou dostatečně podtržené vyzněním snímku, což je škoda.