81%

Komentáře a recenze 41

M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
[Mierne SPOILERY!] Každý štýlový film (ako zrovna tento thriller) si u mňa zaslúži mať nejaký zvláštny úvod. No nie vždy so svojou obmedzenou slovnou zásobou (nehodlám ako Eminem vysedávať hodiny pri slovníku, dajako si poradím) som schopný vyplodiť niečo čitateľné. Viz. moje recenzie k filmovej série Hobbit. Preto sa radšej uskromním a spravím to (ako vždy) svojsky. Film, ktorý je príhodným vzorom, kde končí veková hranica 15+ pre americké publikum a kde končí táto hranica pre európske publikum (presnejšie škandinávske). Veľa nám toho film do svojho žánru neprinesie, no to, čo prináša zvláda s nadmernou vznešenosťou a veľkoleposťou. Na prvý pohľad všedná detektívka pojednávajúc iba o nejakej vražde v kruhu bohatej rodiny, skrýva zriedkavé spracovanie, riešiac menej dôležité problémy pre príbeh, no o to dôležitejšie pre dnešnú spoločnosť. Postavy som si zamiloval, i keď sa vám predstavujú veľmi stroho (veľa si musíte domyslieť), súcitíte s nimi a pritom sú úplne rozličné. No vedľajšie postavy ,bohužiaľ nedostali toľko voľného priestoru. Snímok si počas svojej (na mňa) šialene dlhej stopáže neberie servítky v žiadnom ohľade. Natoľko sa pripravte na poriadne veľa brutality, hnusné zvraty (myslené v pozitívnom slova zmysle) prípadne sa dočkáte takých "lahôdok" ako upalovanie ,poprava či antiseministická vražda. Koniec je vrcholom toho všetkého. Skrátka neomylné komorné, severské krimi. A ako mám v obyčaji viac vám samozrejme nepoviem. To by už potom nebol prípad a ani žiadne rozuzlenie. v blízkej dobe mám v pláne to skonfrontovať s americkou verziou Davida Finchera. Holt som zvedavý ako to "majstri filmového remesla, amíci" dokázali tak dobre nakopírovať. Ako zabehnutý fanúšik severského krimi odporúčam (ak máte teda silnejší žalúdok). 93% a Známka: S- ...Zabehnuté a pritom nevšedné...
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
atmosfericky temny thriller ktory obstoji ako i samostatny film (i ked viete ze je to prva cast milenium trilogie) s prepracovanym scenarom a slusne mrazivou severskou reziou. hlavna hviezda celej trilogie je lisbeth (v skvelom podani noomi rapace, uvidime ako si s jej postavou poradi mara v chystanom remakeu od finchera), ktora je nielen vynikajuco napisana ale hlavne i zahrana. zaciatok skvelej detektivno-thrillerovskej trilogie (skoda ze pokracovania boli pripravene ako televizne filmy).
avenis
avenis
8 392 bodů
10
Zdráhám se napsat "výborné", protože brutalita mě nepřitahuje ani v životě ani ve filmu. Ale tento film výborný je. Ve srovnání s filmem téhož jména z roku 2011 s Danielem Craigem je toto dřívější zpracování mnohem propracovanější. Ve stejné časové stopáži jsou události a souvislosti vyjádřeny zřetelněji a spojitěji než v pozdějším zpracování. Tím nechci říct, že americko švédská verze není dobrá. Je to jen trochu jiné, měkčí pojetí. Režisér Niels Arden Oplev to zkrátka "vosolil". Brutalitou vskutku nešetří, ale má-li být příběh vyvážený, jinak to nelze. Lisbeth vyznává zásadu "Žít a nechat žít", ale taky "Oko za oko, zub za zub", když někdo nenechá žít ji. Skoro by se zdálo, že sever oplývá muži natolik drsnými, že žádná žena by neměla paralyzér odkládat ani doma v kuchyni... Velmi napínavý příběh o zločinu a trestu v mnoha podobách. Kde se v lidech bere sklon k úchylnosti? A lze vůbec někdy ten prokletý řetězec přetnout? Spravedlnost ve vlastních rukách, radikální řešení, pochopení a odpuštění, slitování, odplata. To jsou témata, na která film může dát částečnou odpověď. Konečný úsudek si jako vždy udělá každý sám. Noomi Rapace je v roli Lisbeth velmi přesvědčivá, řekla bych, že jí to sedlo mnohem víc než později madamme Simsa v duhém díle Sherlocka Holmese. Zde nedostal tolik prostoru její temperament. Už se těším na Dívku, která si hrála s ohněm... (15.1.2013)
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
10
5 hvězd je za to, že 4+4+4+4= 16. Bohužel se mi poslední dobou stávalo, že mi to na konci filmu nevycházelo. Ať jsem koukal, přemýšlel, počítal, vždy a všude byla skulina. Muži, kteří nenávidí ženy jsou skoro nenapadnutelní :). Atmosférická kriminálka která dokáže bez problému udržet u televize po celých 140 minut. Mám jedinou připomínku. Bylo by fajn když by Češi překládali na DVD titulky k té severské hatmatilce (např texty v novinách apod.), bohužel já patřím totiž do té menšiny (cca 10%) která švédsky neumí. 89%
Petrson
Petrson
4 166 bodů
6
Tak nevím, co jsem to měl za náladu, ale já se chlámal a bavil, takže mé kladné hodnocení je za dobrou zábavu, ale s tím asi nikdo souhlasit nebude. Prostě mně to přišlo skvěle dlouhé, výborně zamotané a krásně jsem se ztrácel. Cigára, počítače, nadpřirozená genialita holky z děcáku a deus ex machina. Asi to mělo být napínavé a ponuré. Některá objevení byla pro mě málem jak od Monty Python, stačilo se na to dívat malinko jinak.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8
Film odvážného tvůrce,který se nebojí jít vlastní cestou a který ví s nadhledem vyjádřit,projevit,nebo mluvit o vážných věcech.Mezi současnými filmy těchto států vzplanul malý filmový zázrak.
farb
farb
2 064 bodů
8
Oplev se s předlohou popasoval se ctí. Velmi čtivou a objemnou knihu osekal na úplný základ, což je (hlavně pro nečtenáře) velmi dobře, a natočil nadstandartní severskou detektivku. Kdyby ještě lépé převedl některé charaktery (především Blomkvist a Henrik Vanger), byl bych jako čtenář absolutně spokojen. Takhle je to "jen" dobře převedená kniha a velmi kvalitní evropská detektivka. Krásných 80%.
krakenvalo
krakenvalo
1 467 bodů
9.5
Tak pecka film ale jednemu nechapem tento som nevidel celý ale podla toho stačilo mi pozrieť len pol hodinku a vedel som že to je jedno a to iste čo nedavno višlo z Davidom Fincherom
Jiřík54
Jiřík54
1 452 bodů
8.5
Viděl jsem tento film dříve, než jsem četl knihu. To bylo dobře, protože kdyby to bylo opačně, asi by se mi nelíbil. Líbil se mi hodně. Poté, co jsem viděl americkou verzi, jsem musel hodnocení ubrat. Ta americká je bohužel lepší. Lépe udělané scény, scénář lepší než u švédské verze, kde oproti americké verzi chybí zásadní věci. Viděl jsem všechny tři švédské filmy dříve než jsem četl všechny knihy. Proto nemohu dát ani jednomu filmu 100%, i když bych vlastně rád.
Veronika Rada
Veronika Rada
927 bodů