76%

Komentáře a recenze 40

wop
wop
1 716 bodů
8.5
Ať si kdo chce co chce říká o kašlání na skutečnou historii, nebo o toporném Bloomovi, celkově je to výborný, poctivě udělaný a ohromně zábavný film, který můžu vidět znovu a znovu. Co úžasně (jako vždy) začně Liam Neeson a David Thewlis, to stejně úžasně dokončí Jeremy Irons, Brendan Gleeson a neviditelný Edward Norton.
psico
psico
1 671 bodů
9
Dlé mého názoru jeden z nejlepších historických filmů ... Fakt :)
Nevka
Nevka
1 503 bodů
7
Po zhlédnutí se přestávám divit hodnocení, protože Ridley má tady dost zásadní problém, kterým je scénář. I když jsem viděl režisérskou verzi, tak musím říct, že Království by více slušela minimálně 6 hodin dlouhá trilogie (nebál bych se ani delší stopáže). Jasně. Určitě by byla divácky méně přístupná, protože už takhle si někteří stěžovali, že je to nuda. Ale tento opus by si to rozhodně zasloužil. Protože v této formě je maximálně poloviční. Postavy nemají moc prostoru a příběh uhání jako zběsilý. Výsledek je potom zkratkovitý, nepřehledný a místy dost zmatený. Člověk se pak nemůže zbavit pocitu, že to někdo "odfláknul". A přitom samotná ideologie a myšlenka filmu je naprosto skvělá. Souhlasím však s názorem, že tohle je z mnoha ohledů prostě zklamáním...
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Když jsem tento film viděl poprvé, bylo mi asi 13. Tehdy jsem hltal středověk a historii vůbec a film mi připadal naprosto úchvatný. Dnes ho hodnotím střízlivěji, ale i tak neváhám dát 4 hvězdy. Výborný herecký výkon od Orlanda Blooma. Hodně se mi samozřejmě líbil i Liam Neeson, škoda že nedostal více prostoru. Bojové scény byly dobře natočené, ale co především tento film vyzdvihuje, je úžasný soundtrack, při kterém mě několikrát mrazilo v zádech. Zkrátka a dobře, i když to nebylo dokonalé, je to stále výborný kousek. EDIT: Po shlédnutí režisérské verze dává tento snímek mnohem více smysl. Respektive, věci, které se zdáli nedotažené, uspěchané či nelogické tady konečně dávají svůj smysl a logiku. Stále srdcovka, nyní ještě větší :) Přidávám hvězdičku navíc :)
DHDV
DHDV
311 bodů
9
U tohoto filmu je nutné vidět prodlouženou verzi. Protože sestřih určený do kina je nepovedený. Vynikající kostýmy, příběh pěkný leč pohádkový (ale proč si nepředělat dějiny tak jak se to hodí, nedělají to jen filmoví scenáristé), a vskutku dobré herecké obsazení jen si to mohl Orladno vyměnit s Edwardem. Hudba stejně famózní jako u gladiátora. Krásný pohádkový film od režiséra který gladiátorem vrátil historické eposy zpátky do módy.
SoulMan
235 bodů
10
Výborné historické drama o středověku, náboženství a křižáckých válkách. Viděl jsem režisérskou verzi, která má tři hodiny a musím říct, že to nebyl ztracený čas ani v nejmenším. Film rozebírá pojetí náboženství z různých rovin a jeho dualismem a manipulací. Děj není zatížen plochým dogmatismem, naopak na něj bez servítek poukazuje. Hlavní hrdina je vyvrhelem tehdejší křesťanské společnosti, přitom je prototypem správného křesťana. Ve filmu můžeme najít spoustu námětů k zamyšlení a soudobých společenských paralel. Pro mě nejlepší Scottův film a to je co říct.)
M66
M66
207 bodů