Pokání

79%

Komentáře a recenze 47

30 118 bodů
7.5
První půlhodinu jsem přemýšlel o tom, proč má film tak dobré hodnocení, skoky v čase, nesourodý děj a potom to přišlo. Krásné válečné drama doplněné z poloviny naplněným milostným vztahem, který byl zákeřně přetržen. Úplně hotový z filmu nejsem, ale je určitě jedinečně zpracovaný a je osobitý. Velmi dobré - 75%
28 455 bodů
10
Případů, kdy děvče někoho obviní ze znásilnění a zvlášť ještě nezletilé, je bezpočet, avšak takto zpracováno to tu snad ještě nebylo. Hloubka příběhu je zásadní a nijak nesklouzává po umělecké stránce do absurdnosti. Je to i vlivem výborných hereckých výkonů, skvělé kamery a nadnášející atmosférou. Lítost nad činy a snahy o usmíření dlouho nebylo interpretováno tak emocionálně. Dívčí naivita a představivost spojené se žárlivostí holt dokáže divy. Milostný příběh trochu jinak a snad i k zamyšlení. Co je skutečnost a co pravda? Zní to podivně? A v tom to právě je. Filmový příběh je chytrý, krásný a již zmíněný emocionální zážitek. Rozhodně stojí za pozornost.
22 290 bodů
8
Pokání jsem se relativně dlouho vyhýbal. Nakonec se to ukázalo být velkým plýtváním skvělým filmem. Skvěle gradovaná podívaná, která jednoduchý příběh prodá čistě s pomocí základních emocí a "šokujícího" zvratu.
10
Jedním slovem úžasné. Silné velice silné drama, které jsem trávil ještě hodně dlouho. A nevím co se mi líbilo víc. Ta naprosto geniální hudba? Nebo to byla kamera (včetně té několikaminutové pouti po pláži?) Anebo krásna Keira? Tohle se prostě musí vidět...a slyšet. 10/10
Fingon
16 886 bodů
6
Nejvíc se mi líbila úvodní část, ale zbytek filmu? Další Anglický pacient, tj. pro mně nesnesitelná nuda.
9
Pokání má styl, solidní tempo a nadstandardní herecké výkony, které učinilo z této 35 milionové produkce jednu z největších filmových událostí roku 2007. Podívejme se na herecké výkony trochu podrobněji. Musíme uvažovat samozřejmě v té míře, že film se odehrává ve třech časových liniích a rozhodně se nejedná o lineární vyprávění. Někteří herci jsou tudíž na plátně delší domu a někteří jen pár záběrů, přesto není tento snímek hereckým koncertem nějakého sólového hráče. V paměti sice zřejmě nejdéle zůstane tehdy třináctiletá Saoirse Ronan, ale ostatní hráči jako James McAvoy, Keira Knightley, Brenda Blethyn nebo Romola Garai rozhodně nezůstávají pozadu. Velmi silný film.
9
I když tohle není zrovna můj šálek kávy, Pokání mě úplně dostalo- od tolikrát zmiňované režie, jejíž nápaditost a kreativita si říkaly minimálně o oscarovou nominaci, přes nádhernou výpravu až po vynikající herecké výkony. Knightley a McAvoy jednoznačně válí a jako těžce zkoušení romantičtí hrdinové jsou bezkonkurenční, ale i ostatní herci ve vedlejších úlohách si vedou znamenitě. A jestli Joe Wright někdy v průběhu poslední třetiny mírně ztratil mou důvěru, tak závěrečných pět minut mi potvrdilo tu genialitu, s jakou k celému příběhu přistoupil. Takhle jednoduchý a přitom strašně silný konec má jen malá hrstka snímků... Pýcha a předsudek jednoznačně zastíněna..
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
9
Úchvatné z hlediska propracované struktury, pečlivé kompozice záběrů, které jsou dokonale podepřeny famózním soundtrackem. ALE, celé to působí ve snaze o co nejrozsáhlejší ódu roztříštěným dojmem, neboť se až tolik skáče, že po chvilce jeden lehce váhá nad tím, zda se viděné odehrává před nebo poté, co viděl před chvilkou. Vztah hlavních hrdinů, jakkoli jsou protagonisté věrohodní ve svém nasazení, je až příliš zkratkovitě podán a než se člověk rozkouká, už je z toho osudová láska. Blafák na konci je vynikající, přesto mám ale pocit, že to běžný divák ani omylem tak nedocení jako někdo, kdo se věnuje psaní (nebo k tomu má alespoň sklony). Joe Wright překvapil tím, jak moc si dovoluje být progresivní, aniž by se mu citlivé téma rozpadlo pod rukama. Nadchl silnými momenty a nepřerušenými střihy a zaujal drzou dějovou komplikovaností. Pachuť z přílišné roztříštěnosti se však nevytrácí ani pod tou závěrečnou slzou, která padla. Ale nepochybuji, že právě kvůli ní se mnozí odhodlají k plnému hodnocení…
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Překvapil mě scénář, jak je rozmanitej a ne tak fádní, jak jsem čekal. Příjemně mě překvapila přítomnost Benedicta Cumberbatche a pětiminutová scéna na pláži je fakt luxus, hodně slušná práce kameramana a kulisáků. Kde má sakra Keira ty prsa, alespoň nějaký malý vycpávky by mohla mít :-) 75%
kedl
kedl
6 380 bodů
9
Neobyčejně silný snímek, kterému by nevadilo zkrácení aspoň o 20 minut.. Prvotní hodina je až na pár scén, kde si říkáte, že Wright asi miluje jízdu autem se zařazeným 1. rychlostním stupněm, naprosto super :-) Jakmile se film přehoupne do druhé půlky, tak ačkoliv záběry z války (resp. pobřeží) jsou pěkně vymalované, tak vpodstatě to hlavní řeknou po pár vteřinách, a proto delší setrvání nebylo třeba.. Přiznám se bez mučení, že jsem si i párkrát zívnul.. Verdikt: Ačkoliv se jedná o snímek u kterého se dá spoustu věcí odhadnout dopředu, zapíše se hluboko do vašeho podvědomí a rozhodně se nemusíte bát, že byste si za týden nevzpomněli o čem to bylo.. 120 - 30 = 90% ;-)