77%

Komentáře a recenze 33

Kamil Fila
Kamil Fila
4 112 bodů
10
První třetinu filmu si člověk připadá jako kdyby naskočil na rozjetý vlak a neseděl v něm; jako by se jen vezl na audiovizuální vlně a poslouchal klasicky hádankovité a chvílemi už poněkud prudící dialogy, ale víceméně nijak vnitřně nerezonoval s příběhem. ___ Autoři nemilosrdně počítají s tím, že se chytáte a vcítíte, což u někoho přijde po třetině filmu (můj případ), u někoho v polovině a u někoho vůbec. Reloaded ještě mohl fungovat jako samostatný film s volně rozprostřenými hádankami, ale Revolutions už ne. _____ Wachowští přišli "jenom" s toužebně očekávaným, nesmírně čistým, perfektně a překvapivě logickým doťuknutím. Ekonomie vyprávění eliminuje zbytečné dohady a směřuje k jedinému cíli. Všechny linie se postupně propojují a nakonec do sebe dokonale zapadnou. ______ Řešení je chytré (ve smyslu dobře zkonstruované) i moudré, a bez nadsázky můžu říct, že má filozofickou hloubku a přináší také potřebnou katarzi. Nekoná se tedy žádný kýčovitý "superhepáč", protože příběh o balanci protichůdných sil se ani nemůže převážit jenom na jednu stranu. _______ Co se týče akce, přestřelka ve stavu beztíže je hodně cool (možná i prostorově lépe zkomponovaná než přestřelka v jedničce), bitva o Zion, v níž desítky lidmi řízených bojových robotů střílí tisíce chobotniček, je dlouhatánská, bombastická, kupodivu i krvavá a špinavá (u matrixovské akce novum) a většinou vás ani nenapadne, že jde takřka o 100% počítačové generované obrazy. Souboj se Smithem je už vyloženě sekvence z jiného světa a zajímá mě, kolik lidí, kteří nikdy neviděli žádnou anime, ji stráví. Pokud znáte aspoň Akiru, budete v sedmém nebi. ______ Abych to shrnul: čtyř a půl hodinový kolos Reloaded/Revolutions považuju za to nejlepší, co se letos urodilo v Hollywoodu a trilogii Matrix řadím k těm vůbec nejlepším sci-fi, jaké kdy byly natočeny. _____ A propos - postava bezúčelného, ale z lásky vzniklého programu holčičky Sati, která umí tvořit krásné věci, je pro mě geniální personifikací ducha celého díla. Evoluce ducha dosahuje vrcholu, když začne myslet a tvořit z estetických pohnutek.
6
Setrvačnost je zajimavá věc. Z jednoho filmu, který ( právem) pobláznil svět, se dá díky divácké setrvačnosti vydělat hned třikrát. Bratři Wachowsti řekli vše důležité v prvním filmu ale protože dobře pochopily, že když udělají pokračování sice samá to vata a sem tam efektní bitka ale pořád jen vata, tak jim lidé do toho kina přijdou. A proč? No protože se to jmenuje Matrix. Sám o sobě to není špatnej film ale už to není ten Matrix z kterýho jsem nemohl měsíc usnout.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8
Výborně zakončená trilogie,která je vizuálně dokonalejší a dějově smysluplnější než dvojka,navíc skvěle (Wachovski) dotvořená sci-fi sága.
Renfield
Renfield
2 813 bodů
8
Čekal jsem nejslabší díl Matrixu, ale naštěstí byl opak pravdou! Revolutions může v kvalitě bez problému konkurovat dílu prvnímu. Až na několik málo slabších momentů jsem celý film hltal a obdivoval fantazii Wachowských. K opět výborně provedeným akčním scénám a samozřejmě dokonalému vizuálu přibyl na rozdíl od dílu druhého i velice povedený scénář a spousta zajímavých dialogů. Nezapomenutelná se stala scéna finálního souboje Nea a Smithe v dešti, to je prostě zážitek! Vůbec Hugo Weaving řekl bych dominuje hercům, jeho agent Smith je skvěle zahraný záporák a přitom sympaťák.
alexik789
2 512 bodů
6.5
V tomhle díle už jsem nevěřila, že se dívám na pokračování The Matrix. Dvě hvězdy jsou za začátek s Merovingianem, vizuální zpracování města strojů (to byla paráda, klobouk dolů) a taky za hudbu. Vlastně je to průměrný film, ale když to srovnám s předchozími dvěma, tak si to ještě nějaké to procento zaslouží.
65David21
65David21
1 906 bodů
8
Poslední díly trilogie to mají vždycky těžké. Musejí smysluplně odvyprávět vlastní příběh a ještě k tomu uzavřít celkový příběh trilogie. Wachowští to zvládli, i když místy to mohlo decentně skřípat. Co se opravdu musí vyzdvihnout, jsou akční scény a vizuál. Hltal jsem obojí, v bojových scénách mi přišla vzestupna tendence a ztvárnění Machines City bylo něco. 85%
psico
psico
1 671 bodů
8.5
Velké zakončení ságy bratrů Wachowskich se náramně povedlo. Děj byl daleko lepší než ve dvojce, která se mi z celé trilogie líbila nejmíň a tak trošku mně zklamala, né akci ale dějovostí. Ale tak už to většinou u pokračování býva (snad s vyjímkou Bourna).
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Nejslabší díl (z původní trilogie). Čekal jsem uspokojivější a smysluplnější završení trilogie. Ani hudba už není toliko cool a pravé „matrixovské“ akce se dočkáme ve skromnějším módu než v předešlých dvou filmech. Bitva o město s robotickými chobotničkami je příjemným záskokem, však né čistokrevnou náhradou. Velmi jsem také postrádal objevování a prohlubování matrixovského světa společně s filozofickými dialogy, které k Matrixu prostě patří. Jedinou nezměněnou proměnou zůstávají herci, kteří jsou stále skvělí.
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů