Matrix Revolutions

77%

Komentáře a recenze 32

47 088 bodů
8
Závěrečný díl se nese v podobném duchu a kvalitě jako díl předchozí. Tudíž audiovizuálně úchvatná podívaná,které podraží nohy nedotažený scénář,který se nějak snaží celou sérii ukončit. Nutno dodat,že bratrům... ehm ségrám Wachowskim se to přece jen podařilo a nakonec tuhle výbornou trilogii zakončily s grácii.
29 697 bodů
7
Tříkrtá a dost se vymstilo. U Matrixu to mělo být dvakrát a dost. Jednička perfektní, dvojka výborná, trojka za nimi už jen pokulhává , jako zraněná srna. Pokud se zaměřím jen na akční scény, budiž, jinak to ale ztratilo punc originality a třetí díl na mě působí i trošku odfláknutě po dějové stránce.
6
Úchvatný duel nakonec, ale jinak poměrně násilně vložená bitva a filosofická kaše, která mi na rozdíl od cool mudrování jedničky nechutná. Někdy si to ale musím dát znovu.
4
Ani po letech jsem si k těm dvěma navazujícím Matrixům nenašel cestu. Sion tady má ještě větší roli než posledně a fakt mě tam ty scény nebavily. Oba díly bych asi označil jako "akční filosofické scifi o lásce".
10
Třetí Matrix se točil souběžně s tím druhým a proto mohl Matrix Revolutions dorazit do kin jen 6 měsíců po Matrix Reloaded. Druhý a třetí Matrix tak dohromady tvoří jeden velký příběh, kdy třetí příběh pochopitelně slouží jako druhá polovina, která měla za cíl představit vyvrcholení války mezi lidmi a stroji a definitivně dovézt Nea k jeho osudu. Finále to přitom mají vždy těžké, protože dělat tečky za zásadními filmovými sérii nikdy není jednoduchá práce. Přesto Matrix Revolutions sérii neudělal ostudu a zakončil jednu z nejlepších filmových trilogií všech dob. Matrix Revolutions okamžitě navazuje na závěr Matrix Reloaded a od začátku jasně směřuje k velkolepému finále. Příběh se soustředí především na stěžejní postavy celé trilogie a i když tehdy bratři Wachowští opět mytologii Matrixu částečně rozšířili a tentokrát dokonce představili i prostor mezi reálným světem a Matrixem, vše především směřuje k uzavření všech linek a motivů. Od začátku to přitom působí dojmem, že Wachowští měli jasnou vizi, která konečně spěje ke svému konci a sledovat jí je prostě nádhera. Inspirace anime, hongkongskými akčními filmy i encyklopedii filozofie je v součtu ze všech filmů trilogie možná i cítit nejvýrazněji. Především ve finále, kdy se Wachowští inspirují Pěstí legendy Jeta Liho a finální osudovou konfrontaci se Smithem a jeho armádou Smithů skutečně prodávají jako velkolepý moment, díky kterému člověk Matrix Revolutions všechny ty drobné přešlapy vedoucí k finále odpustí velmi snadno. Jakmile se totiž naštvaný Neo na dně postaví do své klasické polohy a začne osudový souboj se Smithem o osud Matrixu, osudovost a husina je rázem na místě. Což se dá říct o bitvě o podzemní město Sion, která s tehdejšími efekty ve vrcholné formě dokázala, že Wachowští velký rozpočet pro obě pokračování Matrixu vydřeli na dřeň. Rozjezd Revolutions možná není úplně nejideálnější, navázání přímo na závěr Reloaded mu možná úplně neprospívá. Jenomže od počátku je i finální dobrodružství Nea v rámci původní trilogie Matrix strhující, kdy se Neo konečně stává tím vyvoleným. V závěru si člověk definitivně uvědomí, jak geniálně promyšlená celá trilogie je a dohromady tvoří naprosto funkční celek. Jakmile navíc do půvabného vizuálu kameramana Billa Popea začne hrát strhující soundtrack Dona Davise, ideálnější tohle finále prostě být nemohlo. Scénář Wachowských stojí za zmínku nejen díky parádně napsanému monologu Smitha (Why, Mr. Anderson?), ale i díky tomu, jak skvěle uzavírá příběh všech ústředních postav a především samotného Nea. Mesiáš dochází na vrchol famózní hero's journey, kdy cesta k ní nebyla lehká a to ani v průběhu události Revolutions. Wachowští navíc nadále zůstávají originální a finále Matrixu nezakončují očekávaným směrem. O svojí speciálnost tak Matrix nepřišel ani v závěru a i když tentokrát nemohl uchvátit diváky WOW efektem seznámení s nepolíbeným světem a především musí Revolutions především uzavřít všechny linie, přesto v průběhu přetrvává pocit, že Wachowští nepodlehli a finále pořád realizovali svěže s neskutečnou kreativitou. Matrix Revolutions svým finále vyvolává pocity, které by mělo vyvolávat každé finále. Je velkolepé, osudové a i když se Wachowští na první pohled nemůžou svět Matrixu kdovíjak rozšiřovat, i v tomhle ohledu dokážou překvapit a svět neomezených možností pořád v jistém ohledu představit svěže. Revolutions již nedokáže obstát jako samostatný film, přesto je skvělým finále. Matrix Revolutions je dokonalou tečkou za trilogií Matrix, kterému se v rámci velkoleposti málokteré finále z 21. století vyrovná. Matrix Revolutions definitivně zakončil jeden velký příběh a dlouhou dobu to vypadalo, že svět Matrixu již nikdy nikdo neotevře. Jenomže již brzy tu máme Matrix Resurrections. Tak snad nebude důvod čtvrtý Matrix ignorovat a předstírat, že tahle skvělá série skutečně skončila dvěma skvělými zářezy v roce 2003......
5.5
Jak už je zvykem u obou dílů, tak i toto pokračování vlastní hodně moderní kabátek bez ničeho co by bylo více zajímavější než jen koukat na létající těla.
M3lios
M3lios
9 140 bodů
6
Kedysi som filmu dal 78%. Dnes to vidím oveľa triezvejšie. Zlé to nie je ,ako tu veľa ľudí tvrdí. Áno je to katastrofa v porovnaní s originálom a akcia je fakt kostrbatá ,no pozerať sa to dá. Ale to je asi tak všetko ,čo sa k tejto mozajke random počítačových efektov dá povedať. 54% - za Keanu Reevesa ,Huga a koniec....inak je to sklamanie.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Třetí díl je takovou třešničkou na dortu, ke které jsem musel dozrát a věřím tomu, že se v ní ztrátíte bez předchozího zhlédnutí 1. a hlavně 2. dílu s nímž tvoří jeden celek a autoři se neobtěžují s nějákým vysvětlováním a dá se v něm ztratit i po shlédnutí obou předchozích. Už jste se rozhodli ho shlédnout, teď už zbývá to rozhodnutí pochopit. :-)
Floridsky
4 376 bodů
6
Po technické stránce nemám co vytknout. Techno hudba perfektní a vizuální efekty úžasné. Ale po příběhové stránce slabota. Ani mě to nevtáhlo do děje. První půl hodinka v Matrixu fajn, pak přijde tak 45 minut nudy a je souboj se stroji. Bohužel bitva není epická a ani příliš nenadchne. Nejlepší je finální souboj mezi ,,The One" a Agentem Smithem, který by sám o sobě byl za plný počet. Uzavření docela ucházející a jsem zvědav, co se bude dít ve čtyřce.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Asi si nikdy nepřestanu myslet, že Matrixu by bohatě stačil ke štěstí první díl, že ty druhé dva byly zbytečné, předimenzované, překombinované, ztratily půvab původní zápletky, kterou už jen natahovaly a kroutily a že jsem vlastně nepotřebovala vědět, jak to všechno bylo a jak to všechno dopadlo. Ale Matrix je prostě tak dobrý počin, že by se bez filmového pokračování prostě neobešel - a tohle ještě dopadlo docela dobře. Ve světle monumentálních bitek lidí proti strojům působí sice trochu úsměvně, když se Neo snad už posté pustí do pěstního souboje se Smithem, leč uznávám, že byť jde o zakončení polopatické, je působivé a vcelku i důstojné celého díla.