85%

Komentáře a recenze 26

cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Jeden z filmů mého srdce a upřímně obdivuji scénář z pera Matta Damona a Bena Afflecka a tímto jim skládám poklonu. Je to také film, díky němuž jsem objevil úžasnou hudbu Elliotta Smithe, která úžasnou atmosféru a herecké výkony ještě podtrhuje. Jen více takových filmů Ameriko.
jirka26
6 288 bodů
8
O dost lepší než čistá duše.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8.5
Klobouk dolů. Oscarový scénář Afflecka a Damona byl vzhledem k jejich věku opravdu úctyhodně vychytaný. Jinak skvěle zahraný film o géniovi, který by si místo myšlení radši "ničil" život alkoholem, sexem a bitkami (asi jako 90% lidí v jeho věku).
bidlobox
3 802 bodů
9.5
Inteligentní film o inteligentním inteligentovi.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
10
Bravo, ještě v té době zelenáčům Mattu Damonovi a Benu Affleckovi. Výborný scénář a vlastně myšlenka celého filmu. Skvělý výkon i po herecké stránce, vypíchl bych opět Damona a hlavně R. Williamsa, Oskara si zasloužil. Jeden z nejlepších filmů v žánru! 95%.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
8
Film,který si vás najde...
Ombak_Penari
2 764 bodů
8
Vždycky jsem si myslel, že Matt Damon je velký omyl filmových dějin a jeho nejlepší role byla ta loutková v Teamu America. Tady jsem poprvé pochopil, že se mýlím. Ne, že bych byl z jeho hraní nějak maximálně urvaný, ale vzal jsem ho na milost, což ho určitě hrozně potěší, až si to tu přečte. Ale každopádně jemu i jeho podobně dřevěnému hereckému kolegovi Benu Affleckovi velmi originálně vysekávám velkou poklonu za scénář, jak to tady už udělala asi miliarda přispěvatelů přede mnou. Když opravdu vezmu v úvahu ten věk, ve kterém si na to oba kluci herecký troufli, tak je to ještě obdivuhodnější než kdyby to bylo od starého scenáristického veterána, protřelého životem. Trio Williams - Damon - Skarsgard skvěle fungovalo a hltat jejich často bouřlivé dialogy byla opravdová pastva pro oči. Trochu mě vadil až příliš sluníčkový a smířlivý závěr, ale nad to bych se povznesl.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
"Co to má bejt? Dva chlapy na romantickym rande? To je paráda....Máte rád labutě, a je to Váš fetiš, a nebo se jedná o nějákou originální terapii?" - "Myslel jsem na to, cos' mi řekl minule....o tom obrazu, skoro celou noc jsem nemohl spát, potom jsem usnul, a nemyslel na to. Víš co mi došlo? Ty jsi dítě, většinou ani nechápeš. Celý život jsi v Bostonu. Když se Tě zeptám na umění, uděláš mi přednášku o kde jaké knize, Michaelangelo, víš o něm hodně, znáš dílo, politické ambice, vztah k papeži, sexuální orientaci, a tak dál, ale vsadím se, že mi neřekneš, jak to voní v Sixtinské kapli, nikdy jsi tam nestál, a neviděl ten překrásný strop, nikdy. Když se zeptám na ženy, tak mi vyjmenuješ několik svých favoritek, s některými ses' možná i vyspal, ale nemůžeš mi říct, jaké to je probudit se vedle ženy, a cítit, že jsi šťastný. Myslíš si, že seš drsňák, a když se zeptám na válku, odcituješ mi Shakespeara, třeba 'zas do průlomu, drazí přátelé'....ale nic o ní nevíš, nikdy jsi nedržel kamarádovu hlavu, nekoukal do jeho očí, které volaly o pomoc. Zeptám se Tě na lásku, a zarecituješ Sodett, ale nikdy se Ti nestalo, že bys pohlédl na ženu, která by Tě okamžitě okouzlila, a ty bys věděl, že Bůh ji stvořil kvůli Tobě, že jí stvořil, aby Tě zachránila, nevíš jaké je být jejím andělem, dát jí lásku, a všechno s ní protrpět, i rakovinu, až dokonce, ale víš, co to je bydlet dva měsíce v nemocničním pokoji, a držet jí za ruku, a doktoři vidí, že pro Tebe návštěvní hodiny neplatí. Nevíš, co to je ztráta, protože tu poznáš, až ztratíš někoho, koho máš radši než sám sebe, pochybuju, že bys měl odvahu tolik milovat, bohužel, Ty nejsi chytrý a sebevědomý chlap, jsi namyšlený, k smrti vyděšený fracek. Ano jsi génius, to je pravda, málokdo Ti dokáže porozumět, ale Ty si myslíš, že o mně víš všechno, protože jsi viděl můj obraz. A hned rozebereš celý můj život. Že jsi sirotek? Ty si myslíš, že bych dokázal pochopit, jaký jsi člověk, kdo jsi, z Dickensova Olivera Twista? Je ten román o Tobě? Takže, na tvoje moudrosti kašlu, víš proč? Nedovím se od Tebe víc, než se dočtu v kde jaké pitomé knize. Leda, že bys mluvil o sobě. Co jsi zač? To mě zajímá, to beru, ale to by se Ti nelíbilo. Asi bys neměl o čem mluvit. Čekám na Tvůj tah." Tento film skvěle ukazuje rozdíl, mezi chytrostí, a inteligencí - zatímco s inteligencí se člověk rodí, tak chytrost nabírá během života. Je to sice klasický slaďák, ale to mi nevadí. Robin Williams jako vždy ve vážných rolích hraje na oscara, ale ani Matt nebyl špatný. 91%
Kuca25
2 132 bodů
8
Možná, že za to mohlo mé přehnané očekávání, ale po shlédnutí jsem bohužel neodcházel s pocitem jaký jsem očekával. I když se rozhodně nejedná o špatný film tak jsem byl lehce zklamán. Určitě ne z hereckých výkonů, ty jsou tady perfektní. Robin Williams je skvělý což se dalo čekat, Matt Damon je pro mě momentálně herec měsíce a Ben Affleck mi poprvé nijak zvlášť nevadil. Ještě musím vyzdvihnout Stellana Skarsgarda, který byl neuvěřitelně přesvědčivý a také Minnie Driver, jež dodávala snímku pozitivní stránku. Scénář má hloubku akorát mi zde chyběl nějaký větší náboj. V celku film hodnotím velmi kladně ačkoliv mezi mé favority se nezařadí.
65David21
65David21
1 906 bodů
10
Krásný dojemný příběh o bojování za možnost svobodné volby a rozekrývání vnitra hlavní postavy. Matt Damon předvedl, že vážně patří (obzvlášť pro mě) ke absolutní špičce Holywoodu. Hraní mladého nevyrovnaného, a v tomto případě ještě geniálního, mladíka mu prostě jde a je mu tato role šitá na míru. Osobně mám tento snímek strašně rád a zapůsobil na mě.