83%

Komentáře a recenze 52

kedl
kedl
6 380 bodů
6.5
Tak především, film Bourneovo ultimátum není vůbec špatný film, po řemeslnické stránce. Jen se holt nepočítám do toho davu, kde všichni milují tajné agenty, vládní hry a zkrátka to, co už jsme tu několikrát viděli. Co mi paradoxně na tomhle filmu vadilo asi nejvíce je to, co se všem kupodivu líbilo. A to roztřesená kamera. Greengrassův kameraman vypadá, jak kdyby natáčel v pokročilém stádiu Parkinsonovy choroby a zběsilé přibližování a oddalování mě jen rušilo. Ano sem tam se tenhle typ kamery hodí (viz. akce na Waterloo station), ale při normální rozhovorech na sebe zbytečně strhává pozornost. Nehledě na to, že při některých akčních scénách se nechal Zelenotrávník trošku unést a stříhá jak střihoruký Edward v nejlepší formě. Samozřejmě zbytečně splašeně, takže z toho nic nemáte. Nebo aspoň tedy já neměl. :-) Film je jinak prošpikován akcí a osobní souboj Bournea v koupelně s mladým agentem patří mezi to nejlepší co jsem kdy viděl. Chválím vypuštění hudby v téhle scéně a tak vám neunikne ani sebemenší křupnutí. Verdikt: BU je originálně natočený film na neustále stejné téma, které mně osobně nic neříká. Ale to je samozřejmě můj subjektivní pocit. Každopádně je tenhle díl nejlepší z celé série. 75%
jirka26
6 288 bodů
8.5
Další skvělá trilogie.
Floridsky
4 376 bodů
10
Tak Bourneova trilogie je za mnou. Poslední díl mi sedl nejvíce. Perfektní akce jako vždy. Takové zakončení by si přála každá série a téhle se to splnilo. Kdykoliv se k tomu mile rád vrátím.
Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Třetí díl série o Jasonu Bournovi hravě předčí skvělou jedničku a ještě lepší dvojku. Po té co si Jason vyřídil účty s tvůrci programu a zjistil něco málo o vlastní minulosti se stáhl do ústraní a chtěl žít v klidu. Po dvou letech ho ale minulost opět dostihla. Objevily se nové skutečnosti a kola se rozjíždějí na plno. Když to na konci druhého dílu vypadalo že je vše vyřešeno tak přichází trojka a ukazuje že není vyřešeno ani zdaleka nic. Vynikající akční thriller a jeden z nejlepších filmů které jsem kdy viděl.
bidlobox
3 802 bodů
9
Parádní vyvrcholení celého triptychu. Škoda, že nevznikl další díl, ve kterém bychom se mohli více dozvědět o příběhu Bourna a Nicky, který byl na konci tohoto snímku naznačen.
pantak
pantak
3 367 bodů
9.5
Asi nejlepší z celé trilogie.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
9
Emocionální a smysluplná akční báseň v nejlepších sekvencích jaký mohl Greengrass naservírovat.Celý 115 minutový celek,který se trhá na kusy libově a nepřetržitě sekundu po sekundě v nejlepším možným detailu s minutovýma přestávkama,ve kterých nám (divákovy) všechno srozumitelně vysvětlí,/záblesk/ a postupuje opět v akční honičce na plný plyn,kdy se tahle stopáž 3x opakuje v mistrovským výkonem Matta Damona,už nestíhám utírat pot v téhle jízdě s dokonalým koncem.
farb
farb
2 064 bodů
9.5
ČISTÝ ADRENALIN! Strhující souhra tria Damon/Greengrass/Powell. A pro mě splněný sen o dokonalém akčním filmu.
karlik4801
1 942 bodů
8.5
Třetí díl je jednoznačně nejlepší film z trilogie. Jak už prvky, tak samotným dějem. Obvykle rychlý, ale přehledný střih. Rychlá, ale přesná kamera. A dobře provedené záběry, například když Jason skočil ze střechy do okna. U Bourneova ultimáta nechyběla ani akce a hlavně pořádné napětí. Zase stylové momenty, když Jason jako ve dvojce sleduje Pamelu, mě se to prostě hrozně líbí. A konec byl pro ukončení trilogie napjatý. Když začala hrát předělaná verze Extreme Ways trochu mě to zamrzelo. Jelikož se mi líbil i čtvrtý díl bez Jasona, chtěl bych pětku s ním a Aaronem jak nakopávají všem prdel.
65David21
65David21
1 829 bodů
9
Stylisticky i příběhově v podstatě velmi podobné Bourneovu mýtusu. Opět tu je trhaná rozviklaná kamera a Jason Bourne v podání geniálního Matta Damona opět pokračuje v otázce, kdo vlastně je a jak se do té situace dostal. Pokud nemáte rádi akční žánr, tak vám pravděpodobně Bourne a celá jeho série nesedne. Musím pochválit skvělou hudbu, která doprovází celou sérii. 95%