Grizzly Man

70%

Komentáře a recenze 7

22 298 bodů
10
Werner Herzog dokáže za devadesát minut změnit svět. Grizzly Man je geniálně poskládaný obraz jedné rozbité mysli. Je to úžasný střet fascinace a reality, který sahá, jak je u Herzoga běžné, daleko za svůj námět.
Fingon
16 886 bodů
8
70% Dokument o blonďatém pošukovi, který dojel na svou lásku k medvědům. Dle mého neskromného názoru tenhle člověk nebyl zdaleka tak charismatický jako Lovec krokodýlů Steve Irwin, se kterým sdílí podobný způsob odchodu ze světa. No, já mám taky rád medvědy, musím uznat, že se mu povedly vážně hezké záběry, a to nejen medvědů grizzly, ale i lišek.
9.5
Grizzly Man je strhující a velmi znepokojující film, který uteče při své celovečerní stopáži jako voda a na jeho konci budete možná vědět o tomto světě o mnoho víc. Mě na filmu nejvíc fascinuje skutečnost, že Treadwell věděl zatraceně dobře, který medvěd ho příliš v lásce nemá, takže v rozuzlení se nakonec dozvíme i kdo je vrah. Na závěr si pak budete moci dokonce sami odpovědět, kdo je obětí. Pro mě je to na jeden celovečerní dokument velmi slušné skóre.
8.5
Kdo jiný by měl pátrat v mysli člověka, který hledá smysl své existence v odlehlé přírodě a pro většinu společnosti představuje nepochopitelného blázna, nežli režisér, jenž věnoval svá nejslavnější díla právě zkoumání náročných osobností, hraných ještě náročnějším hercem, v podmínkách vzdálených civilizovanému světu. Herzog si drží od zkoumaného objektu interpretační odstup a nechává na divákovi, jak na Treadwella a jeho v podstatě předurčený osud bude nahlížet. Najde se bohužel pár emocionálně manipulativních scén, ale jinak je Grizzly Man nesmírně oslovujícím dokumentárním okénkem na člověka, který zkrátka chtěl žít jinak - a tahle odlišnost, pro někoho obdivuhodná a pro mnohé šílená, je dostatečně zajímavou záminkou i východiskem, aby se divák do Herzogova vyprávění a Treadwellových nahrávek dostatečně ponořil a byl ochoten jim naslouchat. Byl to blázen? Pro mě jo, ale i tak mi tenhle snímek dokázal jeho životní názor hodnotně přiblížit.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Jako dokument celkem slabý, hlavní protagonista (občas i ostatní) má dost keců, které s medvědama nemají nic společného. Až na pár vyjímej ani záběry rozklepanou kamerou nejsou nějak závratný, já vím, že to nění z produkce BBC, ale i tak. Ale na druhou stranu už jen za to jakej to je magor a že kvuli tomu umřel, musím dát hvězdičku navíc, člověka kvůli tomu zamrazí. 49%
Ombak_Penari
2 764 bodů
8.5
Timothy Treadwell byl jednoznačně rozporuplnou osobností. Můžeme ho označit za snílka a milovníka přírody. Stejně tak i za cvoka a hlupáka. Těžko říct co si z toho vybrat. Odborníci a zainteresovaní lidé nad jeho počínáním většinou lomili rukama, lidé, kteří mu byli blízcí, ho milovali a uznávali ho. Přednášel zdarma na školách a žil ve stanu v divočině. Miloval medvědy, celou svojí osobností. Možná až bláznivě, ale upřímně. Jeho zápal pro věc a naprostý nerespekt k čemukoliv člověčímu ho nakonec nepřímo přivedl až k jeho smutnému konci. Těžko si udělat na jeho osobnost jednoznačný názor, ale snímek Grizzly Man je tím nejlepším způsobem jak se o to pokusit. Dokonale zpracovaný dokument, který nahlíží na Timothyho aljašská dobrodružství ze všech stran a hojně využívá jeho vlastní materiál, natočený v průběhu let. Předkládá ho pak tak dokonale zpracován, že nelze ani na vteřinu opustit děj na obrazovce a dovolit si nepozornost, příběh tohoto neobyčejného muže dokonale vtáhne a nepustí až do dojemného konce. Perfektní práce.
Kuca25
2 132 bodů
8
Poměrně zajímavý dokument a kdybych měl hodnotit pouze tvorbu a dílo, právě tohoto dokumentu dal bych o jednu hvězdičku méně. Avšak Timothyho příběh tomu přidává na zajímavosti. Poprvé jsem Grizzly Mana viděl v roce 2008, ale to jsem byl ještě dítě. Rád se vracím k věcem z dětstvý a nacházím k nim jiný názor. Timothy byl určitě zvláštní člověk, který není úplně nejdokonalejší, vlastně vůbec není dokonalý. Ale má můj obrovský respekt. Dokázal něco co se zdá být nemožné, přežil tak dlouho mezi divokými medvědy a to převážnou většinu času úplně sám. Kdo by tohle dokázal. Pravdou však je že měl na ty zvířata tak moc jiný pohled. Neříkám že byl špatný, kdo může soudit co je špatný a co ne. Bohužel jeho životní styl se mu stal osudný. On však vždy tvrdil že by pro medvědy zemřel, což se nakonec i stalo. Dokázal natočit neuvěřitelné záběry a i přesto že byl většinou nepochopen, stál si za svým a tak by to mělo být vždy i když jste blázni. Tento příběh zkrátka na nějakou dobu ukotví ve vaší mysli