78%

Komentáře a recenze 38

stantheman
stantheman
2 399 bodů
10
Opět jsem se po létech vypravil do kina na tento skvost...a byl jsem znovu ohromen. Na mém žebříčku zůstává jedničkou, pan Kubrick udělal něco tak dokonalého a propracovaného , že nemám co vytknout . Nádhera pro oko , pro duši. Zážitek , který u mne nikdi jiným filmem asi už nepřekoná.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Dost možná nejvíce artový film, jkaý kdy vznikl. Stanley Kubrick musel být génius. Buďme všichni rádi, že efekty dělal zrovna Stan. Epický (ne ten debilní slang) film, a celkem "mindfuck". Konec (rozumějmě poslední půlhodina) je něco tak geniální, že jsem to pořádně nepobral. Herecký výkon pana Dullea byl úžasný. Škoda, že to vzniklo stejný rok jako Tenkrát na Západě, jinak by to byl film roku. Embryo je tak silná myšlenka, že jsem si to začal malovat. A mimochodem, ty scény z vesmíru - Interstellare, jdi do pr...čic. Děkuji, maestro. 100%
pokladnik
pokladnik
1 602 bodů
10
Tak tohle je naprostá klasika klasik. Geniální Kubrick, který vám uvízne v hlavě i přesto, že vlastně ani nevíte proč? Poprvé jsem film viděla snad před 25 lety a v hlavě mi zůstala pouze hudba a černý obelisk. Naposledy jsem film viděla letos v březnu na wellnes víkendu s manželem. Dávali ho kolem půlnoci a já si říkala, že u něj tak nějak usnu. Ovšem opak je pravdou. Odysea vás chytne a už nepustí... Stejně jako Homérova. Kdo umí ten umí.
Deusmachin
831 bodů
10
Čom mám povedať... Vesmírna Odysea je nepopierateľným míľnikom žánru a pomyslením vrcholom tzv. „tvrdého“ sci-fi a pre mňa osobne najlepším sci-fi dielom spolu z Intersetellarom. Kubrick predvádza veľkolepý audiovizuálny koncert doplnení vážnou hudbou. Kubrik si zo svojou vizuálnou stránkou doslova hrá, vyjadruje s ňou nekonvenčnosť a štýlovosť. Ale keď príde na rade to ticho... ticho toho nekonečného vesmíru vo vaku kde vás nikto nepočuje keď kričíte... to zamrazí... Čo ďalej exceluje je nadčasovosť tohto diela. Už v tedy Kubrick poslal ľudstvu správu o možnosti umelé inteligencia ktorá by mohla nahradiť tú ľudskú, ale aj takými detailmi ako nepozeranie sa do kamery počas video chatu. Mál to premyslené. Precíznosť siaha na každom kroku, od oblečenia, trikových efektov až po samotné dizajny kulís. Nemusí to byť pôsobiace na dnešnú dobu ale na vtedajšiu určité. Tempo filmu je viac tá kontroverznejšia časť, kvôli ktorej ten ľahko veľa ľudí odradí. Je to film kde je treba čakať a čakať. Lenže v posledných 20 min. vás ten film odrovná a je na každom ako si vyloží, či symbolicky alebo rozumovo, isté je že je jedinečná! Vidím v ňom veľa prvkov ktoré ovplyvnili Scottov Alien alebo Lucasovo Star Wars, ktoré naďalej malý vplyv na celkový obraz žánru. Pre fanúšikov sci-fi povinnosť ktorú málo čo podobné prekona. 9/10
TechCluster
TechCluster
659 bodů
6
Tenhle film buď milujete nebo nechápete ty dlouhé a nudné záběry. Na začátku tam máme 3 minuty černé plátno. Ale co se musí uznat tak film má na svojí dobu velmi propracované efekty. A výběr hudby se zde také povedl.
David Ženíšek
David Ženíšek
655 bodů
4
U tohoto filmu jsou lidé rozdělení na dvě poloviny, ta první ho miluje a považuje za vrchol kinematografie a ta druhá ho nechápe a příjde mu nudná zdlouhavá. Já patřím do té druhé skupiny, co jsem třeba napochopil proč 3 minuty filmu zahodíme černým plátnem a pak se zabýváme asi 15 minut sledování opic, navíc to nemá se zbytkem filmu nic společného a konec byl také velmi zvláštní. Pokud je tu, ale něco skvělého jsou tu efekty které i na dnešní dobu vypadají velmi dobře, hudba, která utváří fajn atmosféru a postavu umělé inteligence jménem Hal 9000, ale jinak je to pro mě nudný , zdlouhavý, nezáživný a ve výsledku dost o ničem.
Dubínka
577 bodů
8
Zajímavý a dnes již klasický film Stanleyho Kubricka. Všechno je zde natočeno velice zajímavě, ovšem některé scény jsou až moc zdlouhavé a proto dávám jen čtyři hvězdy. Efekty jsou ovšem na svoje stáří opravdu vynikající, a klasická hudba použitá ve vesmíru, je také do tohoto filmu velice vhodná. Velkým plusem je také vynikající tajemná atmosféra rozvleklá v celém snímku. 80%
Vetstormy_
Vetstormy_
471 bodů
6
Film, který vás nemá bavit, ale má vás zaujmout a má vám předat myšlenky. Což se bohužel nekonalo, a ikdyž Kubrikovo dílo velmi oceňuji tak, ikdyz jsem byl zainteresován, tak jsem se z velké části dost nudil.
ondrejxsima
ondrejxsima
374 bodů
10
"Legendární" lepším slovem snad ani nelze snímek popsat. Než jsem se na tento snímek podíval, byl jsem trochu skeptický. Do té doby byl totiž film "The Shining", taktéž od režiséra Stanleyho Kubricka mým nejoblíbenějším filmem, do této chvíli jsem si tedy nemyslel, že by se mu odysea mohla byť jenom přiblížit, natožpak vyrovnat. Opak se však stal pravdou. Absolutně geniální napínavé sci-fi, které sice zrovna nepřekypuje nějakou obrovskou akcí, avšak za to disponuje věcmi, kterých si na filmech cením mnohem víc. Ano, docházelo k jistým negativním předtuchám se začátkem o vzestupu člověka, avšak díky následným pasážím dával naprostý smysl a svým způsobem se jednalo o to nejlepší, čím se dal film uvést. Jakmile však přišly na scénu lodě a satelity proplouvající vesmírem za doprovodu úžasné atmosférické hudby, nemohl jsem od obrazovky odtrhnout zrak. I přes nespočet shlédnutých filmů a seriálů z vesmírného prostředí nikdy nezapomenu na to, jak jsem tajil dech při již zmíněných scénách. Pak však přišlo něco, čím jsem čekal, že se film z tohoto období skoro vůbec nebude zajímat - funkce fyzikálních zákonů. Film si hravě pohrával s možnostmi gravitace, jak už ve scénách s levitujícím perem, letuškou se speciálními botami, či pozdějších scénách. Zajímavé taky bylo jak nádherně film vzbuzoval atmosféru v podobě zobrazování "normálního" života lidí ve světě odysey. Třeba takový hovor na zem, snídaně, či mluvení o rodinných záležitostech rozhodně přidávali na realističnosti celkového snímku. Rozhodně nesmím opomenout tajemnou základnu na měsíci, kde se nacházel dříve viděný tajemný geometrický předmět. "Cesta na Jupiter" část filmu, na niž budu ještě dlouho vzpomínat. Kapitola se nám otevře úžasnou hrou s praktickými efekty. Nerad bych zde zasekl a obdivoval tuto část moc dlouho, proto budu trochu přeskakovat. Na této lodi se setkáváme s cestovateli na Jupiter a počítačem HALem, který, věřte tomu nebo ne, byl dle mne asi nejlépe zpracovaným charakterem. Neuvěřitelné předběhnutí doby v podobě počítače s pocity. Po té, co se "nečekaně" vše zvrtne, HAL zabije jednoho z astronautů, což byl absolutně geniální moment, u něhož jsem málem zemřel na nedostatek kyslíku, jak jsem u něj tajil dech. Následný konflikt mezi počátačem a přeživším astronautem byl neuvěřitelně napínavý a HALova smrt byla (nechápu jak) jedna z nejemotivnějších věcí, co jsem kdy ve filmech a seriálech viděl. Následné odhalení celého pozadí, navodilo ještě větší napětí a spoustu otázek, které byly v následující části zodpovězeny. Poslední část se dá jednoduše nazvat slovem "Bůh" Vyzobrazení boha v podobě energie je na tu dobu neuvěřitelně originální a odvážné. Samozřejmě dnes již některé může nudit koukat patnáct minut v kuse na pár barevných čárek, ale i přes to si myslím, že to má určité opodstatnění a význam. Část, kde "vyšší inteligence" uzavře našeho přeživšího do "Lidské zoo", je nejen dobré poukázání na normální zoo z pohledu zvířat, ale taky nám to ukazuje, že i když je tato "vyšší inteligence" o mnoho chytřejší a vyspělejší, stále disponuje lidskými vlastnostmi a podobnostmi v činech. Po uběhlém životě v zoo posílá tato vyšší inteligence vylepšeného lepšího jedince směrem k zemi. Jedná se o prakticky skoro dokonalý snímek ne jen dříve dlouze popsaným příběhem, ale také fenomenálním a detailním citem pro kompozici, výbornou hudbou a napětím. Nejzaslouženějších 9,5/10
Prcek008
Prcek008
328 bodů
2
Za úvodní znělku bych mohl dát klidně 10/5 hvězdiček, ale následujících 140 minut je tak smrtelná nuda, že by si jeden podřezal žíly. Jenom scéna s HALem je jakž takž koukatelná, ale i tu ztvárnil Matt Groening v Simpsonech mnohem líp. //Po dvou letech// Po přečtení knihy, která se mi hodně líbila přestávám odsuzovat příběh jako takový, ale filmové zpracování mi přijde pořád naprosto mizerné.