80%

Komentáře a recenze 20

evismaior
evismaior
4 254 bodů
10
Po letech opět viděno a film pro mě neztratil nic ze svého "půvabu". Tohle je podle mě prostě realita - žádní zločinci s IQ 180, detektivové, kteří při odhalování zločinu obracejí auta ve 200km/hod., na 100 metrů trefí pachatele do hlavy, stopy zkoumají rentgenovým zrakem a každého přeperou, ať je jakákoli vazba, a ostatní zúčastnění, kteří se rovněž tak dokážou vybičovat k heroickým výkonům. Nikoli. Strůjce celého příběhu je ten největší ubožák, jím najatí zloduši dva směšní chlápci, z jejichž tupého přístupu mrazí o to víc, oběť se nezmůže naprosto na nic a její otec maximálně tak na sabotáž celé akce a hlavní vyšetřovatelka je těhotná ženská ve středních letech z venkova s manželem, který kreslí návrhy na poštovní známky. Scény jako označování zahrabaného kufru peněz nebo drtička jsou už léta nesmazatelně vryty v mojí paměti. Tohle zkrátka můžu vidět kdykoli znovu.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
Je až neuvěřitelné, že se něco takového opravdu může stát. Úžasně převyprávěný příběh, kteří perfektně vytvořili bratři Coenové. Akorát jen, že příběh někd yvychází z cesty což může diváka zmást. Druhá zkušenost s Bratry dopadla dobře, ale Tahle země se mi líbila více.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8
Pojetí kriminálního případu je dokonale originální až karikaturní, což platí i pro výčet hlavních postav, které působí, že by zkazili i nákup mrkve a celeru. Vykreslení nedomyšleného plánu únosu, který jeho pachatelé navíc na každém sebemenším kroku neuvěřitelně packají, se postupně stává více a více groteskní a činí ze zprvu celkem vážné kriminální zápletky absurdní příběh, postupem času nabírající stále krvavější a syrovější kontury. Scénář dokonale zachycuje nesmyslnost a zbytečnost celé záležitosti, která se zintenzivňuje s každým dalším krokem. Všechny vyobrazené násilnosti představují jen ledabylou snahu pachatelů uhasit jeden průšvih ještě vetším průšvihem a rozjetý kolotoč zbytečných událostí nekontrolovatelné zrychluje až k závěrečnému finále, kde už je absurdita celého jednání tak vyhrocená (zejména ve scéně zatýkání přeživšího únosce při jeho snaze zahladit stopy), že osoba stojící celou dobu mimo dění (v tomto případě vyšetřující kriminalistka) není schopna podobné jednání vůbec racionálně pochopit. Oscar za scénář tedy jednoznačně zasloužený, ovšem Oscar za hlavní roli je i pro mě záhadný, nebyl důvod ho zde udělit...
Renfield
Renfield
2 641 bodů
8.5
Hm, lépe než bratři Coenové by postavy ve filmu nevystihli ani ti, co jsou v jeho příběhu vyslýcháni. Obzvlášť ten malej, co je srandovní úplně jinak než ostatní lidi, to celé táhne. Výborně napsaní jsou všichni, ať už jde o Marge, Jerryho nebo mlčenlivého Grimsruda, ale Carl je hold Carl. Stačí vzpomenout na scénu únosu, tichou jízdu v autě, nebo skoro finální předání peněz. Dialogy jsou ve své kvalitě již klasické a to stejné platí i o černém humoru v nich, nebo v celých scénách. Konfrontace s policistou na noční silnici je dokonale dramatická, plná napětí. Oproti ní působí třeba výslech lehkých slečen jak z jiného filmu, přesto k sobě ty scény sednou. Když jsem byl u té noční silnice... kamera Rogera Deakinse mi přišla taková vhodně nenápadná, což neplatí právě pro silniční scény, ve kterých si bere hlavní slovo a společně s hudbou tvoří nádherně mrazivou atmosféru. A finále? Coenovské... Chatař Grimsrud v něm ukáže, že jeho koníčkem není jen sledování romantických filmů, ovládá například i štěpkovač. A když zrovna není po ruce dřevo... ale co už, Carl měl pěkné ponožky.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Musím se přiznat, váhal jsem, jestli nemám dát 4 hvězdy, a hodlal jsem tak udělat, aletěch posledních 30 minut bylo tak bravurních, že dávám pět. Krásná kamera (na oscara), futuristická hudba (také na oscara), geniální scénář (zase oscar) a výborná výprava (poslední oscar), k tomu přičtěte Williama H. Macyho, Petera Stormarea, Frances McDomard, Stevea Buscemiho a nejoriginálěnjší tvůrce nehollywoodského hollywoodu, a vznikne skvělý, zábavný thriller s černým humorem. Osobně s hodnocením souhlasím, a dávám 84-85%, tudíž slabších pět hvězd.
pokladnik
pokladnik
1 602 bodů
10
Poprvé viděno bylo pro mě jako zjevení. Všehovšudy pár postav, neskutečná zima a těhotná šerifka, no kdoby čekal takové drama. Z ničeho vzniklo něco a velmi mě to zasáhlo. Co těm Coenům dávali do kaše, že jsou tak kreativní a neustále drží laťku hodně vysoko.
davsuch
davsuch
1 057 bodů
8
Velmi povedený film hlavně svou atmosférou a hereckými výkony. Musím ale upozornit, že je dost drsný. Celou dobu jsme musel myslet na tarantina a jeho pojetí "násilí a krve" a říkal jsem si, že tento film to vzal za trochu jiný konec a povedlo se. Hold občas mrknout na něco staršího vůbec neuškodí.
malkel
malkel
452 bodů
10
Výborný film. Baví především zasazení, skvělý typický humor a Steve Buscemi. Kombinace absurdity s násilím tvoří skvělou symbiózu. Potěší také i civilní lidské momenty v ráži Marge a jejího manžela, jejichž klidný šťastný život tvoří krásný kontrast k těm rozpadnutým gangsterů a podvodníčků. No, není mnoho co vytknout, ačkoliv si některé linky dokážu představit více uhlazené. Po zamyšlení díky celkovému enjoymentu zvedám na pět a řadím mezi Coenovský top. *****
Arpol
Arpol
386 bodů
7
Biela pustatina všade vôkol, jedna vražda za druhou a čierny humor. Seriál Fargo som nevidel a na film som narazil náhodou hlavne kvôli tomu, že bratov Coenovcov poznám už dlhšie. Film si počas celej stopáže podľa mňa vybudoval veľmi zaujímavú atmosféru vďaka kamere a hudbe. Najviac ma prekvapila prítomnosť čierneho humory a satiry miestnych obyvateľov mesta, najmä výsluch na ulici :) Toto "odľahčenie" ale naopak akosi uberalo na vážnosti všetkého, čo sa stalo. Dej sa stále hýbal vpred, ale ako to už z môjho pohľadu u Coenovcov býva, finále opäť nebolo zas tak úderné. Aj napriek tomu začínam rozmýšľať nad zhliadnutím seriálu...
Zucie
75 bodů
8
Dlouho mě žádný scénář TAK nepobavil :-D! Některé repliky bych si mohla pouštět stále dokola, jak jsou neuvěřitelně vtipné, realistické a padnoucí (policistka!). Výborní herci, výborné neotřelé záběry. Seriál jsem prozatím neviděla, ale určitě se chystám.