Vražedná pole jsou válečný film zobrazující občanskou válku v Kambodži roku 1973, která začala po přesunu konfliktu z Vietnamu. Sydney Schanberg, reportér New York Times, a jeho průvodce Dit Pran dokumentují dění v této krizí zmítané zemi. Jak Rudí Khmerové posilují, někteří obyvatelé spěchají opustit zemi, zatímco ostatní ztrácejí naději. Snímek se na osobní rovině soustředí na přátelství mezi Sydneym a Ditem, v globálnější perspektivě tak sleduje brutalitu Rudých Khmerů, během které zahynuly miliony lidí. Dílo, podkreslené hudbou Mikea Oldfielda, a získalo několik mezinárodních ocenění včetně tří Oscarů.
Tento film bych rozdělil na dvě poloviny - ta první půlka je větší, nezáživnější a motá se tam plno novinářů. Ta druhá je o strastiplném útěku kambodžského novináře z otroctví Rudých Khmerů džunglí. Tato menší polovina je mnohem mnohem zajímavější. A hlavně se v ní nevyskytuje ten hlavní americkej novinář, kterej by mi ani nevadil svou podstatou, jako spíš tím hercem (absolutně nesympatickej hňup s plnovousem...). Film to byl sic kvalitní, místy však zdlouhavej a já se trochu nudil. Chtělo by to zkrátit aspoň o půl hoďky.
Jeden z nejpůsobivějších snímků 80. let se jmenuje Vražedná pole (The Killing Fields) a natočil ho režisér Roland Joffé (Mise). Film byl natočen jako adaptace autobiografického příběhu The Death and Life of Dith Pran, který napsal americký novinář Sydney H. Schanberg na základě svých zážitků z doby, kdy byl válečným zpravodajem deníku The New York Times v občanskou válkou zmítané Kambodži. Film popisuje bez příkras šílené vraždění Rudých Khmérů a poměry, které jsou naprosto děsivé.
Film vznikal v produkci Davida Puttnama, tedy jednoho z nejbizarnějších hollywoodských producentů, který se kdy v továrně na sny objevil a jehož roli v 80. letech se budeme ještě v budoucnu určitě ještě věnovat. Puttnam o tomto snímku prohlásil, že je na něj ze všech svých filmů nejpyšnější. Snímek Vražedná pole byl oceněn mnoha filmovými cenami, včetně 3 Oskarů za nejlepší kameru Chrise Mengese, střih Jima Clarka a mužský herecký výkon Hainga S. Ngora ve vedlejší roli. Haing S. Ngor byl vůbec první Asiat, který dostal hereckého Oskara a když si šel pro cenu zavolal na něj jeho filmový kolega John Malkovich kambodžsky ,,Ta cena je moje, debile!“ a kambodžský herec se dal do upřímného smíchu, přestože jim nikdo v sále nerozuměl.