Lady Snowblood

75%

Komentáře a recenze 4

30 255 bodů
8
O filmu jsem nic nevěděl a celou dobu jsem si říkal, jestli se Quentin Tarantino neinspiroval při tvorbě Kill Billa a.. je to tak. Lady Snowblood, či paní Šurajuki je parádní mstitelský film.. eastern s litry umělé krve ( která se mi mimochodem moc leíbila ). Pěkný příběh, obyčejné nepřehnané souboje a ledově klidné tempo.. Skvělá práce.
8 642 bodů
2
Inspirace tímto filmem pro Tarantinův Kill Bill 1 jde znát z mnoha ohledů. Kill Bill je ale lepší, což není příliš překvapivé, protože novější filmy (potažmo umění) stavá na dílech, která byla vytvořena dříve a vybrušují je. Ovšem netahej mě za slovo, neplatí to dogmaticky. Vím, že spousta nových filmů se poukouší svézt na úspěchu starších filmů, ale vůbec se jim to nedaří (viz. Rebel Moon vykrádající Star Wars a Sedm Samurajů/Statečných). Průměrná kvalita je ovšem vyšší. Průměrný film ze 60s je méně koukatelný než průměrný film dneška. Každopádně se můžeme shodnnout na tom, že ač Tarantino vykrádá, tak to dělá způsobem, díky němuž jeho filmy přesto působí velmi originálně - nikoli jako AI generated splácanina. Lady Snowblood jisté kvality má. Některé obrazy jsou působivé a taky je to výživně brutální. Když někdo někoho sekne, tak z rany stříká svítivě rudá krev (tyto komiksové stříkance krve QT převral a ještě více vyhrotil). Celkově je tento film ale méně působivé a nepříliš strhující. Protagonisčinu pomstu jsem vůbec neprožíval, protože to není dobře odvyprávěné. Abych do toho byl zainteresovaný tak, jak by bylo ideální, tak by do vyprávění muselo být včleněno to, co tam chybí. Takto mi její pomsta byla úplně volná, ačkoliv revenge stories by měly vybudit v divákovi pud pomstichtivosti. Toho lze docílit tak, že autor představí sympatickou postavu a pak jí nechá trýznit postavou, která je naopak nesympatická. Takto lze vypravěčsky zmanipulovat, aby byl divák/čtenář na stejné vlně se mstící se postavou. Tento film tento aspekt příliš nepodchycuje.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Nevěděl jsem, že je to předloha pro Killa Billa, o to líp. A je to tam hodně znát. Je vidět, že je to světová klasika, není to jako ty ukecané japonské filmy. Krví se tu nešetří, ikdyž je až moc červená a všichni jsou tou krví tak natlakovaný, že po píchnutí špendlíkem dostříkne krev asi patnáct metrů:) 73%
Hanzo Bureshi
Hanzo Bureshi
271 bodů
10
CHLADNÝ SKVOST NASAKLÝ KRVÍ! Očištění zkaženému světu nepřinese čistý bílý sníh, ale sníh nasáklý krví. Kill Bill je můj nejoblíbenější film od Quentina Tarantina, ale příběh o paní Shurayukihime jsem viděl teprve až teď. Po zhlédnutí jsem měl v hlavě jasno. Asi jsem opravdu objevil poklad ve filmařském průmyslu! Nevím, jak je to možné, ale jak mohlo něco takového vzniknout už v 70. letech? Viděl jsem sice remasterovanou verzi, ale i tak mě ten vizuál odrovnal a také jsem si říkal, že je i o dost lepší než u některých dnešních fillmů. Ty barvy byly opravdu neskutečné, zvlášť bílá a červená, ta krev a sníh byly vskutku vizuálním granátem. Meiko Kadži a její postava Yuki Kashima byla opravdu vydařená role. Díky Meiko jsem hlavní postavě dost držel palce a užíval si celý chod pomsty. Kromě herectví tu také zazpívala píseň "Flower of Carnage" (Shura No Hana), která opravdu zahřála u srdíčka. I když většinu znám z Billa, tak musím říct, že tu bylo spoustu odlišných a šokujících událostí, které mě hodně překvapily. Sice tu nemůžu čekat souboj ve stylu The Bride vs The Crazy 88, ale když nastala každá akce, tak vůbec neměly žádnou chybu. Krvavé efekty se dokonce 100% rovnaly Tarantinovi, což je na tu dobu neskutečný zázrak, což hlavně platí také u komiksových úryvcích. Má to dost dobrý příběh, je to vizuální granát, audio-vizuál je též bombastický. Nevím, co bych měl tomu vytknout, takže je počet bodů asi jasný.