Des pissenlits par la racine

60%

Komentáře a recenze 2

Dle počtu bodů
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 465 bodů
5
V roce 1964 natočil Louis de Funès celkem pět filmů, z nichž nejznámější jsou 'Četník že Saint Tropez' a 'Fantomas'. Méně známý je tento snímek, v překladu 'Pampelišky u kořene', jinak u nás prezentovaný pod českým názvem 'Neboštíci'. Fanoušci Funèsových taškařic však bohužel budou sklamaní. Louis tu hlavní roli nemá, tudíž ani očekávaný prostor, i když jeho postava v ději nezastupitelné místo naopak má. Středem pozornosti tedy není. Velkou slabinou je hlavně scénář, a to počínaje už myšlenkou, která mohla dát dějově zajímavou satiru, nebo alespoň přinejmenším bláznivou gangsterku. Příběh postrádá prvek, který by umožňoval, aby se všechno odehrávalo jako jednotný celek. Takhle každá scéna spíše vypadá jako sleď samostatných nevýrazných skic. Režisér Georges Lautner, byť coby spoluscenárista, si toho zřejmě byl moc dobře vědom a tak se snažil udržet diváckou pozornost alespoň hloubkou ostrosti, rytmem střihu a dobrou prací s obrazem, čím tak snímek krapet povýšil nad rámec slabosti textu dialogů. Ale ano, známé chvilky svých grimas tu Louis má, ale za celý film tak málo, že to takřka nestojí ani za řeč. Na 60. francouzská filmová léta spojená s černobílým obrazem snímek zase až tak moc vyloženě nudný také není. Své světlé chvilky občas má, ale nic naplat, i přes zmíněnou snahu režiséra to rozhodně mělo na víc. Zub času tentokrát za to opravdu nemůže.
pitryx
pitryx
1 262 bodů
4
Snímek se měl dějově věnovat první půl hodinu více zápletce s Jacquesem, a ne blbinám mimo toto dění. Prakticky to mazalo celou snahu skvělého komika, který však zde nemohl, nebo nechtěl své umění rozjet naplno. Udělal to tedy až ke konci ve scéně v nemocnici. Takže, pane Funési, celá dvacítka je pro vás a desítka pro paní Mireille Darcovou. Když nebyl vidět pan Funes, alespoň bylo na co koukat. No a za děj dám též pouze desítku, protože to místy strašně stagnovalo.