80%

Komentáře a recenze 22

Pas
Pas
6 225 bodů
1.5
Absolutně nechápu co tím chtěl Scorsese říct ale ať už to bylo cokoliv, vůbec jsem to nepochopil. De Niro sice hrál svojí roli solidně, ale člověk neměl nijak možnost se do postavy vžít a pochopit proč dělá, to co dělá. Co mi přišlo jako největší mínus filmu bylo, že se děj vždy vlekl a když už byl na té hraně, kdy zbývalo jen pár okamžiků ke zvratu, ! A další nepochopitelný příběh. Pro mě: Nikdy-nekončící snímek...
2 481 bodů
8
8/10
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Málokdo to ví, ale tento film způsobil to, že se atentátník chtěl zalíbit mladistvé Jodie Foster, tím, že postřelí Ronalda Reagana (a.k.a. komunistický antikomunista). Nestačí to snad vyjímečnosti filmu ? Tak dobře. V tomhle filmu hraje naprosto perfektně Robert DeNiro zhnuseného zoufalce, které štve to, jak to s Bronxem vypadá. Film, který jde popsat jedním slovem - vypovýdající. Ale, stále mi tam něco trošku chybělo. 85%
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
8
Velmi autentická 70. léta špinavého New Yorku, přesto v úžasných světlech a barvách. Dnes už kultovní film působí mírně krokem zpět, ale je třeba myslet na to, že ve své době byl jeden z těch revolučních, které později definovaly tento žánr a spoustu padouchů je inspirováno právě Travisem. Za mě je to jedna z nejzajímavějších rolí DeNira dodnes, ale víc jsem unešen právě z Foster, která už tady prokázala svůj talent.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
6
Kultovní film, který má velkou fanouškovskou základnu, inspiroval letošního Jokera, etc. Ale ve finále to je nudný film o taxikáři, který má nudný život, následně potká kurtizánu a rozhodne se zabít jejího pasáka. To je v podstatě celý plot. Asi tak to je zábavné.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
8
Film se odehrává v tom pravém New Yorkském podsvětí, které skvěle vystihuje dobu sedmdesátek, tento druh filmu mi velice vyhovuje a ještě když se ho chopí Martin Scorsesse. Na plných 5* mi tam ale chybí nějaké to napětí nebo wow-efekt jako třeba v Casinu nebo v Mafiániech.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
6
Přiznám se, že od tak vychvalovaného filmu jsem čekal trochu víc. Divák je celou dobu připravován na jakési vyvrcholení, na které se těší a je řádně nažhavený. A pak přijde zklamání v podobě zastřelení tří pasáků a konec. To dlouhé nažhavování na závěr by mi nevadilo, problém je, že to v divákovi vzbudí velká očekávání a, alespoň mě, konec zklamal. Čekal jsem nějaké brutální zabíjení tuctů lidí, kteří si to zaslouží a místo toho přišlo rozřešení v pěti minutách. Přesto je film dobrý. Romantická zápletka je zajímavá a potěšila mě. I přesto, že jde spíše o výplň k dokreslení charakteru, není nijak odfláklá a její rozuzlení v pornokině je smysluplné. Celý film čiší pochmurnou atmosférou, která je po jeho celý děj bravurně budovaná a diváka směřuje právě k onomu již zmiňovanému závěru. Dialogy zas tak světoborné nejsou, přesto výsledný dojem nijak nekazí. Jedna z mála věcí, která mi kromě konce vadila, je, že jsem nějak nezvládl pochopit, proč chtěl ústřední taxikář zabít zrovna kandidáta na senátora, kterého podporoval, a který s jeho názory dokonce i vesměs souhlasil. Stejně tak mi zůstává záhadou i celá šaráda s členem senátorovy ochranky. Proč se ho taxikář tak podivně vyptával? Jaký to mělo smysl? Opravdu jsem nad tím přemýšlel, přesto nevím. Závěrečná scéna se čtením dopisu je pro mě mysteriózní, neboť vzhledem k předchodím dvěma hodinám filmu jsem očekával nepříliš veselý konec. Myslel jsem si tedy, že nakonec bude vyjeveno, že jde pouze o taxikářovu předsmrtnou halucinaci, přesto nic takového nepřichází. Úplný závěr tak v kontextu celého filmu působí opravdu prapodivně. Na konec této recenze bych ještě rád vyzdvihl zápletku s prostitutkou, která jakožto ústřední motiv taxikářovy vzpoury proti okolní společnosti fungovala výtečně a divák jí byl schopen snadno uvěřit.
slevin
slevin
1 218 bodů
8
Místy jsem se i nudil a už jen očekával finále, ale skvělí De Niro, Jodie Foster a nádherná Cybill Shepherd mi to bohatě vynahradili .
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
7.5
Nebýt posledního zpracování Jokera, zcela by mi film Martina Scorseseho Taxikář unikl, stejně tak jako i o několik let pozdější Král komedie, což by byla velká škoda. Excelentní výkon Roberta De Nira, mlaďoučká Jodie Foster a stejně jako u filmu Král komedie spojující dílky s velmi jasným propojením právě na výše zmíněného Jokera Vám teprve nyní zapadnou do sebe. Skvělý příběh, skvělé herecké výkony. Pokud jste fanoušci Jokera, je pro Vás daný film povinností :o)
Marator
Marator
269 bodů
10
Martin Scorsese a Robert De Niro k sobě patří jako hrníček k podšálku. A když spolu uvaří hodně dobrý kafe, vznikne dobrý požitek z ní, jaký jsem měl z Taxikáře. Ješte že se Travis nebál vozit všechny druhy zákazníků. Nejezdil jen po Manhattnu a zavedl nás i do jiných koutů New Yorku. Nebál se. Něměl co ztratit, už byl sám ztracen. Ještě se pokusil integrovat do "jiné" společnosti, ale záhy poznal, že tam pro něho místo není. A tak ho nabubřelost Betsy, sliby kandidáta na prezidenta, špína, kriminalita, násilí, pasáctví města štve, a když potká mladinkou prostitutku Iris alias Easy, začne to řešit. Čekal jsem konec filmu a zastavení krevního pulsu hlavní postavy v hodinovém hotelu na gauči. I když to neskončilo podle mých představ, zanechal ve mě film hluboké dojmy a to i díky výborné hudbě.