Pátek třináctého 6: Jason žije

64%

Komentáře a recenze 7

30 008 bodů
6
Od pátého dílu, ve kterém nefiguroval sám Jason je to mírný návrat kvality. Trošku urychlené je Jasonovo znovuzrození, je to vlastně stále stejná vyvražďovačka, ale Jason vypadá o dost děsivěji, silněji a jde z něj větší strach. Solidní béčkový horor.
28 443 bodů
7
Tommy Jarvis, který Jasona zlikvidoval jako dítě viz ´Pátek třináctého 4´ (1984), se rozhodl Jasona určitým skutkem zbavit jednou provždy, jenomže to dopadne poněkud jinak. Opět příběh nemohl být jednodušší. Důvod Jasonova obživnutí tak tedy známe a už můžeme dál sledovat klasický slasher v celé své krvavé kráse. Kupodivu však tentokrát snímek vyznívá o něco lépe. Máme tu více akce, lepší dějový průběh, oproti předchozímu filmovému dílu odhodlanějšího Tommyho Jarvise, policii líčenou jako hloupou existenci a hlavně impozantnější design Jasonovi zombifikované postavy. Příběh také obsahuje daleko více Jasonových obětí, což v rámci slasheru vystoupalo o nějakou tu šprušli výš. Předchozí snímek u fanoušků nedopadl rovna nejlépe, takže se celý koncept tímto vrací do starých kolejí. A tak se vrátil i starý známý letní dětský tábor, který už sice nadruhou stranu působí jako obehraná písnička, ale k Jasonově dějové lince to už prostě tak nějak patří. Jasonovi útoky jsou vyobrazeny s patřičným gore, nechybí typické sexuální harašení dospívajících jedinců, i nějaký ten humor pro odlehčení vážnosti situace. Když to musí být, dějství ohraničuje temná atmosféra, jinak se to skutečně celé nese spíše v hororově laděné zábavnosti. Takže jako obvykle nic pro ty, co tzv. černý humor nemají zrovna v lásce. Reakce fanoušků jsou tak na celkové vyznění snímku spíše rozporuplné, každopádně jako nový start série to určitě dopadlo dobře.
7
Povedené, drsné a opět náš Jason. Dějově to otsejpá jedná radost. Vraždy jsou super koukatelné.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Jason je zpět a v plné parádě, konečně alespoň vím proč (už) je nesmrtelný. Neříkám, že je to nějaký filmový trhák, ale po předešlých dílech velký úspěch. Atmosféra jedničky a standardně průměrně natočeno. 62%
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
6
Jason sice ŽIJE, ale pro mě zemřel v Poslední Kapitole.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
5
Pátek třináctého nebyl taková legenda roku 1980 to se stalo až po roku 2009, kdy se připomenul a protože je dílů opravdu hodně tohle napíši všude. První, druhý a třetí díl byly skvělé a příběhově snesitelné, ale pak to šlo dolů ve čtvrtém dílu dokonce nebyl vrahem Jason ani jeho matka, ale nějaký normální člověk a stejně dokázal přežít neuvěřitelné věci. Nadále už to nesedělo do informací, které byly řečeny v minulých dílech a vymýšleli se ptákoviny. Vrcholem všeho byl osmý díl, kdy už se změnilo i prostředí a Jason naschvál nechával někoho žít.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Troufám si říci, že tohle je jediný Pátek 13., na který stojí se kouknout. Povedený kus, příběh a postavy vás konečně zajímají, ne jako u svých předchůdců. A navíc, představí se vám Tommy ve své plné síle.