Recenze filmu Monstrum

73%

Komentáře a recenze 48

47 099 bodů
7.5
Found footage snímky nemám příliš v lásce. Ta roztřesená kamera mě upřímně dost štve. Monstrum si s tím,ale v celku dobře poradilo a díky této "nepěkné" kameře dokáže nabudit pocit autentičnosti. Divák se tak snaží v záběrech kamery zahlédnout monstrum a přitom zkouší přijít na to,co se vlastně děje a jak to celé přežít.
36 234 bodů
9
Found footage se od dob prvotního snímku 'Zahada Blair Witch' (1999) stal takovým fenoménem, že si tento styl pohledu vzali na paškál i tvůrci vysokorozpočtových filmů a vytvořili efektový film, jaký do této doby skutečně neměl obdoby. Found footage, nebo-li česky Nalezené záběry je audiovizuální materiál, který je prezentován mimo svůj původní kontext. Je to materiál v původní podobě uložený ještě stále někde v kameře, ve filmovém archivu a nebo prostě a jednoduše v domácím videu. Je to tedy něco, s čím se všichni setkáváme v podstatě každý den. Nakonec, snad není nikoho, kdo ještě nic nenatočil na mobilní telefon. Jedná se tedy o záběry z pohledu dané osoby v celé své amatérské prosperitě a jednoduchosti. Takže takový film si může udělat naprosto každý. Třeba z oslavy narozenin nebo nějaké párty jako mladí lidé v tomto snímku. Vše probíhá jak má, všichni se náležitě baví, ale až do určitě chvíle. Najednou se něco stane a nikdo neví co. A my celé dění prožíváme úplně stejně, jako protagonisté tohoto příběhu. Město se ocitá v plamenech, zdi se bortí, všude armáda a střelba a nikdo stále neví, co se vlastně děje. Snímek šokující ve své reálnosti, čemuž napomáhá i obsazení neznámých herců. Úzkost a hrůza skupinky mladých lidí tu předčí očekávání v celém spektru neustále děsivé a napínavé atmosféry. Vyprávění má samozřejmě šílené tempo, ale to je v zájmu věci. Lidé prchají před něčím a neví před čím. A kam vstoupí, tam katastrofa. Scéna s mostem je asi vrcholem veškeré děsivosti. Most se hroutí a stále nikdo neví co, kdo a proč. Chaos a bezmoc je tímto na nejvyšší úrovni. To všechno se však bohužel rozpadá v okamžiku, kdy je nám odhalen onen útočník. Daná hrůza právě tímto skutkem upadá a snímek se tak stává už jen dalším obyčejným monster filmem. Asi každého určitě napadne u prvních náznaků, že se bude jednat o Godzillu. Poměrně krátká stopáž, pokud nepočítáme závěrečné dlouhé titulky, je účelová. Snímek si tak udržuje tempo a atmosféru a nespadá do zbytečně natahované tvůrčí trapnosti. Celý snímek je samozřejmě plný CGI efektů, na kterých si tvůrci dali opravdu záležet. Pocit autentičnosti je skutečně na nejvyšší míře a to i včetně značně roztřesené kamery. Kritici by si měli zkusit natočit záběr v rychlém běhu a snažit se, aby byl záběr co nejstatičtější. Found footage ve velké rozpočtové popcornové zábavě, která nasadila laťku tak vysoko, že tohle dlouho nikdo nepřekoná.
31 311 bodů
8
Tak trochu ve stylu Záhady Blair Witch, ale s efekty a o poznání nákladnější. Katastrofický monster "horor" točený jakoby na amatérskou kameru mě zejména v druhé polovině hodně bavil. Z počátku na mě šla migréna z pokřikování aktérů a přeskakování kamery, ale když se objevilo monstrum, už jsem si snímek jen a jen užíval. Zajímavé.
22 397 bodů
8
Velmi působivá forma vítězí nad velmi béčkovým obsahem. Bohužel jen kinozáležitost, na televizi to absolutně nevynikne, jak jsem se bohužel přesvědčil.
kunafix
kunafix
20 042 bodů
6
Dost stupidní mi přišlo to, že by si natáčeli každou blbost a za každou cenu by furt točili. Taky dost nelogický bylo to, že na začátku bylo napsaný, že je to páska ministerstva obrany, ale hlavně že si tam nechali i tu část z party a před. To úplně hučí kravinou a je to tam jenom kvůli obeznámení se s hlavními hrdiny/oběťmi. Jinak potfora byla poměrně dost dižital a bylo to poznat, ale to jsem neřešil. Řešil jsem to, že budova opřená o druhou mi přišla nesmyslná. Scéna v tunelu neměla chybu a byla jedna z nejvíce nahuštěnějších (napínavejch). Gozilla je oproti tomuhle dost šajze šit, ale tohle taky nebylo žádný pocukrovaný lízátko. Je to klasickej průměr, kde vás půlka věcí sere a druhá baví. No, možná trošišku nadprůměr.
10
Při druhém zhlédnutí na velikánské plazmě byl pro mě zážitek z filmu ještě několikrát hlubší než na malinkém monitoru a mlátím se do hlavy, proč jsem na to kdysi nešel do kina. Začínám mít pocit, že Abrams by mohl být pro tuhle generaci tím, čím byli kdysi vizionáři Spielberg s Lucasem. 9/10
15 251 bodů
9
Aneb Jak efektivně skloubit klasický monster film s novodobou tradicí found footage hororů. Není divu, že Reeves i Goddard si právě díky tomuhle zářezu budují tak slibnou hollywoodskou kariéru - Cloverfield je výborně vystavěnou rekonstrukcí jedné noční můry, orientující se na bezprostřední okruh skupinky nešťastných hrdinů. Příběh se rytmizovaně rozvíjí v pravidelně se obměňujících lokacích, přičemž chytře podkopává divácká očekávání jen tím, jak cpe do popředí jiné žánrové vzorce, než by divák od filmu s obří potvorou devastující New York očekával. K maximální spokojenosti mi pravděpodobně schází druhá projekce, kdy na mě ta originalita a vypravěčská jistota určitě dolehne ještě výrazněji a silněji. EDIT: Druhá projekce maximální spokojenost navodila.
ZkuKol
12 290 bodů
6
S takovýmito filmy mám dva velké problémy: 1) neveřím nikomu, kdo v takovýchto situacích neodhodí kameru a nezdrhá (váleční reportéři budiž čestnou vyjímkou), 2) musí být vyprávěny tak, aby kvůli absencí hudby nepřišli o gradaci (obzvlášť když pak slyšíte skvělou hudbu k titulkům) - takový jsem ještě neviděl. Pak je tu ještě problém s tím, že to nemůže být příliš akční a děj musí být pomalý, aby člověk uvěřil, že jde o náhodné homevideo - ale když to nemá spád a je v tom málo akce, tak už to není moc koukatelný. 50% s tím, že minimálně 10% je za odvahu experimentovat na komerčním poli.
7
Jak bych toto okomentoval; film byl velice zajímavě natočený (i když mělo jít jakože o pravdivé dokumentární video, přesto mě rozčilovala roztřepaná kamera), monstrum bylo slušně představeno divákovi a dobře vyobrazeno. Celkově se na to dalo koukat.
  • Vizuál
  • Tempo
  • Kamera
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Veľmi podarený found footage film s výnimočným univerzom. Herecké výkony spolu s obsadením robia peknú dvojicu. Režisér a scenárista rozhodne vedeli ,čo robia. Filmu tak maximálne ničí povesť kamera ,ktorá je na niektorých miestach nepozerateľná. Inak super film.