89%

Komentáře a recenze 65

Sarpele
Sarpele
2 434 bodů
8
Je to zvláštní, ale zrovna tento Formanův film, který je pro většinu lidí evidentně jeho nejlepším dílem, se mě dotýká asi nejmíň. Přestože jsem ho viděla mnohokrát, Nicholson je můj oblíbený herec, závěrečná scéna mě vždycky "dostane". No nevím. Snad někdy dojdu osvícení.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
10
Jeden z diamantů světové kinematografie . Forman v nejlepší formě. Nezastupetelný Nicholson a skvělá práce režiséra s naturščíkama. Jistě by stálo za to , vrátit na chvíli tento film do kin , stejně jako Amadea...
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
8
Přelet je režijní krása. Technicky je film skvělý a opravdu výborně provedený. Jen ten scénář... Řekl jsem si, že si prvně přečtu Keseyho knihu, a tak jsem i učinil. Příběhově není snímek špatný, nýbrž po stránce postav to bylo velmi bídné. Ty postavy a jejich rozpracovanost z novely mi přišla daleko hlubší. Ve filmu vlastně pořádně nemůžeme vědět, proč všichni tolik nenávidí Velkou sestru, přičemž v knize nám je popsána v téměř diktátorských rozměrech. Nejinak tomu je u náčelníka Bromdena (z jehož perspektivy je vyprávěný celý literární příběh) a koneckonců i McMurphyho, kterého jsem v předloze naprosto miloval, ale tady mě výsostně sral. To je jediná vada na kráse, přece jen je to dobře odvedená práce. Mezi pro mne oblíbenější filmy z Formanova díla stále zůstává Amadeus a Muž na měsíci. Na tom se zřejmě nic jen tak nezmění.
miza
miza
2 336 bodů
9.5
Nevím kdy se u nás objevil ofociálně tento film,ale v klubech kde se promítal bylo vždy narváno k prasknutí.Pro nás to byl nezapomenutelný zážitek pod rouškou STB a uzavřené společnosti.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Vše už bylo vyřčeno - nejlepší film všech dob.
65David21
65David21
1 904 bodů
9
Úžasný kinematografický zážitek. Přelet nad kukaččím hnízdem má všechny aspekty dobrého filmu a tak se z něj mohl stát film skvělý. Bohužel konec mě decentně zklamal, nebo ne zklamal, ale nepříjemně překvapil a připomněl mi, proč to není veselý. Všichni herci zde odvedli famózní práci včetně Jacka Nicholsona v hlavní roli, jenž za tento snímek dostal jednoho z jeho tří Oscarů. K dokonalosti tomu chybělo opravdu málo, opět geniální a skvělý Forman. 95%
Jonák
Jonák
1 683 bodů
10
Originální děj - zajímavý scénář, dobří herci jsou jen základ. Především se mi líbí metafory, kterých je ve filmu mnoho. Ať už jen základní myšlenka - NEVZDÁVAT SE, tak i obyčejná dějová linka je opravdu skvělá. Film je hezky nepředvídatelný a věřím, že se člověk u mnohých scén zamyslí a film si celý určitě užije. Takhle vypadá film "s přidanou hodnotou"
pokladnik
pokladnik
1 602 bodů
10
Tento Formanův film dokonale vyjadřuje systém totality i když v Americe jej berou poněkud jinak. Jack Nicholson jako rebel s příčinou se jde schovat do psychiatrické léčebny před trestem vězení. Ze začátku má spolupacienty za blby které nebere vážně, ale vzhledem k narůstající averzi vůči sestře Fletcherové začíná chápat svůj pobyt trochu jinak. Postupem času jde již pouze kdo z koho mezi ním a "Big sister". Jeho scéna v koupelně kdy se pokouší vylomit mramorový stojan a když se mu to logicky nepovede tak řekne: " aspoň jsem to zkusil" mě provází celý život. A postava "Náčelníka" která prochází celým příběhem tak trochu nenápadně, je vlastně zcela prvotní pro jeho konečnou scénu vyrvání mramorového panelu a prohození ho oknem, kterým posléze uteče na svobodu. Ale ještě předtím udusí polštářem Jacka aby netrpěl po použití elektrošoků kdy z něj zbyla vařená zelenina....
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů