89%

Komentáře a recenze 65

Enon
Enon
1 096 bodů
6
Je to dobrý to určitě, je to nadprůměrný… jo ale je to hodné 92%? Ne. Ten film není vůbec špatný, má vynikající herecké výkony a pár emocionálních scén ale jinak se nejedná o žádný skvost o kterém pořád všichni mluví. Třeba slečna Fletcherová na mě jakože vůbec nepůsobila jako člověk, kterého bych neměl mít rád nebo kterého bych měl dokonce považovat za záporáka, možná kvůli tomu to na mě tolik nezapůsobilo, nevim. Všechno je tu takové až moc jednoduché , např. když uniknou z ústavu tak to fakt nepůsobí jako že by se z toho ústavu nedalo uniknout. Po brikulích, které tu vězni dělají taky nenásleduje žádný trest (většinou) což jenom upevňuje můj názor, že zaměstnanci léčebny fakt nejsou ŽÁDNÝ záporáci. Některé věci jsou trochu moc předvídatelný, třeba ten wow moment, že ten indián není hluchoněmej, ehhh…haló já to dokázal rozpoznat po pěti minutách, a jim to trvalo skoro celý film. Dobře, zase chápu, že v té době je to možná nenapadlo, jelikož takových filmů moc nebylo, ale z dnešního hlediska je to prostě předvídatelný. Existuje hodně nadčasových filmů, které už také vyšly před dlouhou dobou a dokážou být stáje aktuální a zajímavé, ale tohle bohužel není jeden z nich. Má to samozřejmě spoustu pozitiv, které ten film pro mě dělali koukatelným a sice již zmíněné herecké výkony všech zúčastněných a hlavně Jacka Nicholsona, kterej si to neskutečně dává. Pak emoce, které se objeví v pár momentech, hudba a příběh, ten je vážně skvělý.65%
batal
893 bodů
10
da se videt mnohokrat, je skvely
Bargom
644 bodů
10
Formanův nejlepší film, Nicholsonova životní role. Úžasné co Miloš dokázal z nízkorozpočtového filmu vykouzlit.
marvan
marvan
616 bodů
8
Prostě Forman a Nicholson !!!
Dubínka
577 bodů
10
Tak tohle je tedy opravdu skvěle natočený film a to po všech stránkách. V tomhle filmu funguje prostě naprosto všechno. Vynikající Formanova režie, poutavý a zábavný příběh a hlavně opravdu vynikající herci v čele se zcela dokonalým Nicholsonem, kterému tahle role neskutečně sedla a neumím si do ní představit lépe nikoho jiného. Ostatní herci ovšem také excelují, hlavně supernepříjemná sestřička Luise Fletcherová, ale i začínající Danny DeVito a Christopher Lloyd. Funguje tady dokonce i hudba, která je sice poměrně nevýrazná, ale zato netradiční. A nakonec závěr filmu snad odrovná každého filmového fandu, protože jde opravdu o jeden z těch nejlepších v dějinách kinematografie. Myslím že můžeme být hrdí že takovýhle filmový skvost natočil právě český režisér. Přelet je jeden z mích top filmů, proto dávám 100%
barborasalome
barborasalome
522 bodů
9.5
Skvělý Jack Nicholson! Vynikající film Miloše Formana. Pocta SVOBODĚ.
LucylaEwing
LucylaEwing
519 bodů
8.5
Formanův mindfuck
Liki12
446 bodů
10
Skvostné mistrovské dílo. Znamenitý, originální styl Miloše Formana. Jsem velice rád, že Miloš Forman dostal důvěru od Michaela Douglase, který předal originální scénář právě jemu. PNKH patří mezi mé nejoblíbenější filmy právě proto, že genialita celého filmu tkví v taktovce Miloše Formana a jeho neortodoxního přístupu k režii. Improvizace doprovázena letmým dohledem režiséra a schizofrením tématem psychiatrické léčebny je v mnoha ohledech k zamyšlení, ale nadhled komických situací v psychiatrické léčebně je fenomenální. 110% ze 100%
ebarty
344 bodů
5