69%

Komentáře a recenze 48

Žralok
Žralok
4 087 bodů
8
Po vynikající trilogii přichází útlum. Jeho příčinu bych viděl mimo jiné i v absenci Jasona Bournea a jeho výměně za Aarona Crosse v podání skvělého Jeremyho Rennera. Změna na pozici režiséra taky neprospěla. Tento film se odehrává paralelně s třetím dílem na což jsou odkazy prakticky po celou stopáž. Sledujeme zde agenta který jako jediný přežil čistku jejímž cílem bylo zahladit stopy po projektech Blackburn a Treadstone. To vše z důvodu sběhnutí Jasona Bournea. A stejně jako jeho slavnější kolega i Cross se okamžitě stává lovnou zvěří a nepřítelem státu. Má však vynikající výcvik i schopnosti díky kterým se mu daří unikat. Zatím. Jak dlouho to však vydrží ? On má výhodu oproti Bourneovi že si pamatuje vše. Má však na to aby si zachránil holý život ?
6
Bečková odnož od B. trilogie je sice pěkná na oko a dobře řemeslně zvládnutá ale naprosto zbytečna nechte už konečně Bourna spát.
kery-
kery-
3 671 bodů
6
Všechno to na čem původní trilogie stavěla tomuhle filmu chybí a stává se z něj pouhé obyčejné béčko za pár týdnů zralé akorát tak do trafiky s nálepkou "49,-" No co říct, tohle se každý den nepovede..
saboter
saboter
3 564 bodů
6.5
Čekal jsem daleko více ale již od začátku se to dalo čekat příběh je strašně zamotaný a s hlavní hrdinou si to sice ze zečátku dost nesednete ale pak si snim zpřízníte ale rozhodně ne tak jako s Bournem a nesmyslný scénář vás často dožene k vsteku i tak ale efekty a akční honičky ujdou a nic nového posdtataného nic neděje ale je to asi i moje vyna že sem vlastně žádnýho Bourna neviděl jen jsem věděl příběh.
pantak
pantak
3 367 bodů
8.5
Vůbec nevadí,že tu už nehraje Matt Damon.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
4.5
Asi po první třičtvrtě hodině jsem se začal nudit. Příběh byl převážně předvídatelný. Navíc místy nesrozumitelný až nesmyslný. Je pěkné, že Gilroyovi našli odvahu napsat čtyřku a ukázat nám něco navíc, ale bylo to naprosto zbytečné. Doufal jsem, že poté co mě dvojka a trojka Bourna tak trochu více zklamala, bude čtyřka něco převratného. Film jsem jinak nedokoukal a asi nikdy nedokoukám. Řekl bych že film byl z větší části jen tahákem lidí do kin, aby věděli a viděli něco víc. Jednoznačně chápu negativní ohlas a z polovičky chápu i pozitivní ohlas. Začátek Reennerovi (dnes již) slibné kariéry začal tímto - Bournovou blbostí.
farb
farb
2 064 bodů
9.5
"Jason Bourne byl jen špičkou ledovce!" Tony Gilroy poodhaluje zákulisní špiónské intriky Bourneovského světa a veškeré události předchozí trilogie staví do úplně jiného světla, což ale spoustu lidí/fandů naštve. Jason Bourne byl v podstatě "jen" spouštěč mnohem většího kolotoče událostí, které teď v rámci kancelářského zametání stop odsere spousta lidí. A jedním z nich je i špičkový "superagent" Aaron Cross, který ovšem toto vyhlazování přežije a spolu s též přeživší doktorkou se vydá na cestu přežití (a trvalého vylepšení). Gilroy se vykašlal na styl předchozích filmů a místo čisté adrenalinové jízdy předkládá "chytrou" špiónskou hru, která stojí především na dialozích - což opět spoustu lidí znechutí (i když velmi slušné akce je nakonec celkem dost ). Nicméně já jsem těmhle špiónským intrikám docela přišel na chuť a Aaronovu story jsem si jaksepatří užil. Jeremy Renner je můj oblíbenec už od filmu SWAT a tahle agentská poloha mu skvěle sedne. Rachel Weisz miluju už od nepaměti a krom toho, že ve filmu skvěle vypadá, tak samozřejmě i dobře hraje. A z Eda Nortona jsem nadšen, protože konečně zase hraje v dobrém filmu. Bourneův odkaz je tedy nakonec jiný, než se čekalo, ale přesto se mi první kapitola z příběhu nového hrdiny festovně zaryla pod kůži (čím déle nad tím dumám, tím víc tomu propadám). Takže za dva roky (snad) znovu na viděnou, Aarone.____ Plně seznámený s pravidly této nové hry jsem se vydal do kina podruhé a ... Nemám slov! Perfektně vymyšlená a ještě lépe zrealizovaná špiónská pátračka, která bere dech. Bourneův odkaz si v ničem nezadá se svými předchůdci, ani na chvíli nezaváhá a já se během jeho sledování doslova tetelil blahem. Absolutní nadšení a film, který se mi vryl pod kůži nesmírně hluboko a s nebývalou intenzitou. Zvedám na 95%.
karlik4801
1 942 bodů
10
Škoda že se jedná o Bournea a ne o jiný samostatný film. Naštěstí se příběh spojil a je postaráno. Jako největší fanoušek Jeremyho Rennera jsem si podívanou naprosto užil. Pomalejší rozjezd, ale ten nahradí propracovaná akce a dobrý nápad. Vidíme mysl Aarona Crosse, která se v nemálo věcech podobá mysli Jasona Bournea, jen ten rozdíl - Cross si všechno pamatuje. Fanda akčních filmů si najde své. A na konec? Extreme ways.
psico
psico
1 671 bodů
7.5
Nejsem nějaký velký fanoušek Jasona Bourna ale tahle serie se mi libí daleko více než třeba Bond (kterého moc rád nemám). Tenhle díl mi třišel jako takový trošku zákusek před dalším dílem kde by se Renner a Damon mohli ukázat vedle sebe jako parťáci. A sám jsem zvědavý jak by jim to v týmu šlapalo :)
ondy9
ondy9
1 452 bodů
8
Nejakčnější Bourne film bez Jasona Bournea? No to mě po*er! Nečekané překvapení. Obsazení Jeremyho Rennera jakožto hl. hrdiny Aarona Crosse byla skvělá volba, a za mě se jedná o nejlepší díl od jedničky. Dost zajímavý příběh s navázáním na původní díly, z jiného pohledu. Akce je prvotřídní. Prostředí strašně famózní. Dokonce je tu i nejvíce mého oblíbeného cestování a přírody. Tenhle díl by nemohl bejt lepší prostě. Co víc si přát? 85%