75%

Komentáře a recenze 37

sQelle
sQelle
2 814 bodů
10
Vypadá to na letošní nejlepší film, co se Netflix dílny týče. Velmi významná kniha, která silně popisuje detaily a především hnusy první světové války a to se daří této filmové adaptaci. Film smrdí bahnem a krví v podstatě neustále. Malé radosti v podobě viděných dívek, či pečené husy jsou strhující a setkání mladých kluků s politickými boji, které musí řešit někdo jiný v zákopech, je až silně uvěřitelné. Celé to funguje a drží při sobě a ještě aby ne, když se jedná o dílo maturitního autora. Filmů o druhé světové je nespočet a těch dobrých taktéž, filmů o té první světové je nejspíš taky dost, ale nejsou tak ve společnosti známé a naštěstí se to díky 1917 a tomuto filmu láme a ukazuje se nám, že ani první světová nebyla žádný čaj.
2 481 bodů
7
7/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 249 bodů
4
Píšu zde velmi zarmoucen.Prave jsem viděl film Na západní frontě klid z roku 2022.Jako první musím podotknout že jsem četl Knihu Na západní frontě klid i pokračování Cesta zpátky od pana Remarqua.A bohužel film vůbec neodpovídá knize.A to je zde aspoň pro mě největší kámen úrazu.Pan Remarque knihu podává tak,jak mladá generace vidí válku,jak je každý burcuje k vlastenectví,jak se do války dokonce těší,a potom jak se jim pomalu otevírají oči,jak poznávají co to vlastně válka je,že to byla jen sladká iluze která se rychle rozplynula.A jak vojáci najednou prozrou že valka je zlo.Vidi tu bezmoc,to bláznovství,blahovost,spousty mrtvých, kteří umírají úplně zbytečně.a presne to film neukazuje.spis naopak.Dej nepřehledný vlastně do půlky filmu ani nevíte kdo je hlavní postava,natož ostatní postavy.Vynechani podstatné části knihy(výcvik)a přidání vyjednávání o kapitulaci bylo úplně zbytečné a únavné.kniha je o tom co zažívá voják,ten vůbec nevěděl co se děje za ním ve třetí linii zákopů natož co se děje v politických kruzích.rval sem si doslova vlasy,když sem viděl tanky.tanky z první světové vypadají naprosto jinak konkrétně typ Mark I až Mark IV co měli Britové.ano pár dobrých scen tam bylo ale i ty by šli určitě udělat lépe.obycejny válečný film,který nevyniká a nenadchne.Pro mě naprosté pošlapání knižní předlohy,a to je mi opravdu líto. Oprava.ano děkuji za připomínku opravdu to byli tanky které měli Francouzi a to ST.Chamond,děkuji za připomínku a opravu. Nicméně to moc nezmění má mém názoru že je to prázdný film který opravdu vůbec nevystihl knihu.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
6
Asi cca 20 válečných videoklipů poskládaných do sebe. Je to špatně? Asi ne. Minimálně je to natočeno nádherně a vizuální stránka expozice a audia je vypiplaná na kino plátna, kde by mi možná trochu víc film sedl a já ho mohl hodnotit malinko lépe. Co mi nesedlo, to vysypu rovnou. A to je chabé pracování s postavami, příběhem a jeho vykoupením. Jak už jsem zmiňoval, působí to spíše klipově a a nazval bych to spíše jako válečné příběhy , nebo tak něco. Brát si na paškál tak hodnotnou předlohu a vytvořit něco tak sterilního a klišovitého, to může znamenat velké problémy, co se přijetí týče. Ale jsem překvapený, jak moc se fanouškům film líbí a jsem za to i rád. Jen ke mně osobně se ten vypravěčský boom nedostal, ale rád se k filmu někdy určitě vrátím, už jen z vizuální stránky věci.
Duffman97
Duffman97
1 613 bodů
10
Já prostě musím dát plný počet. Kromě klasických filmových kritérií jako hudba, herecké výkony, atmosféra, kamera, akce........to vše je odvedeno přímo výborně. Někdo píše že je to moc zdlouhavé a místy nezáživné. Já si to nemyslím. Příběh potřebuje aby divák splynul s postavami a to není jen o akci a střílení. Je to o poznání těch charakterů. Navíc příběh nese sdělení, které je třeba mít na paměti ale bohužel není respektováno. Válka je hrůzná pro všechny obyčejné lidi. Né pro Papaláše z Kremlu,Kyjeva, Bruselu nebo Bílého domu. Je hrůzná pro vojáky, kteří bojují a ztrácí své kamarády. Pro civilisty, kteří čekají co bude.......nebo nebude. To je důležité mít na paměti.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Adaptace, která se sice od své předlohy výrazně odkloní, ale myšlenku předá stejnou, a to nesmyslnost války, utrpení a především smrt. Tvůrci neměli potřebu cpát do příběhu heroické smrti či momenty, naopak se vydali, po vzoru knihy, surovým obrazem války. Ač mi dílčí příběhové změny nevadily, tak i přes to musím konstatovat, že výsledek oproti předloze značně ztrácí. Hudební motiv je výborný, celá audiovizuální stránka snímku je ukázkou naprosto špičkového řemesla. Vyhrála forma nad obsahem, který ale i tak předkládá zásadní témata a myšlenky. 8/10
Jaroslaw 23
1 448 bodů
6
6,5/10 Vizuálně působivý snímek,u kterého je jen škoda,že si člověk během masité stopáže nenajde cestu jak k hlavnímu hrdinovy,tak i k ostatním důležitým postavám,avšak na poměry německé tvorby stojí rozhodně za pozornost.
Meky
Meky
1 419 bodů
4.5
Povrchní válečné porno. Naturalistické, špinavé, brutální. Technický vypiplané, scenáristický a dramaturgický odflaknuté a ploché.
orionn
orionn
1 289 bodů
8
Na západní frontě klid je film, kterému nechybí skvělá vizuální stránka - fenomenální kamera, či surovost války. V těchto aspektech naprosto exceluje a je hoden veliké chvály. Co mu vytýkám je absence prokreslených postav. Oproti knize, kde je většina stran popsaná všemožnými dialogy, či společnými momenty postav, ve filmu tomu skoro vůbec tak není. (A PROČ VE FILMU NENÍ Himmelstoss?) Náhodně vložené scény o politice postrádaly sebemenší build-up, to samé u smrtí některých postav. Berger je opravdový frajer, kdyby ale ještě více zapracoval na postavách a emocích, bylo by to perfektní. Podobnost s 1917, nebo Zachraňte vojína Ryana byla poměrně viditelná. Do TOP 10 filmů za rok 2022 to rozhodně jde. Zkrátka je to super, podívejte se na to!
Enon
Enon
1 096 bodů
6
Po technické stránce velmi poutavý film, který ovšem selhává na scénáři a na nezajímavých postavách. Akční scény jsou téměř perfektní, kostýmy úžasné, prostředí skvělé, střih poutavý, ale prostě postavy se zkrátka nepovedly. Vidíte, že se autoři snažili, myšleno tak, že je zde pár emocionálních momentů, které mají působit srdceryvně, avšak nějak to nestačilo. Další dost velké mínus je délka, ten film mohl mít klidně o půl hodiny méně a ničemu by to neuškodilo, jsou zde celkem nepotřebné záběry na stromy, na krajinu a příliš dlouhé scény, kdy se ani nemluví, postavy jen stojí a koukají a jelikož herecké výkony také nejsou nic úžasného tak není potřeba se snažit hledat umění tam, kde se žádné nenachází že. Konec nebyl nijak zajímavý a celkem předvídatelný. 63%