![martin-mickey-stusak](https://1263469901.rsc.cdn77.org/resize/images/2015/11/11/martin-mickey-stusak024409353_409.webp?width=50&height=-&quality=95)
martin-mickey-stusak
36 250 bodů •
9
Bratrská rivalita ve světě zločinu, jaká tady do této chvíle snad ještě nebyla. Ten starší se pohyboval mezi gangstery a snaží se napravit, jenže jeho mladší bráška, coby zarputilý policajt, to prostě nedokáže přenést přes srdce. Jádrem sporu je smrt jejich otce. Emoční drama v akčním kabátě, kterým dal o sobě režisér John Woo po několika nevýrazných snímcích konečně vědět. Jen tak mimochodem, lze ho tu i spatřit. Poprvé do jedné z rolí angažoval Chow Yun-Fata, který se od této chvíle stal jeho dvorním hercem, se svými typickými osobními charakteristikami. Sirku nebo párátko v puse, v rukách dvě pistole a na sobě tmavý kabát. Snímek jako takový tímto ukázal směr, kterého se nejen Woo, ale i ostatní tvůrci drželi. Ve své době krapet nenápadný, ale svou originalitou se stal takovým kasovním trhákem, že málem zboural kina. Ve své době se stal v oblasti dramatického akčního žánru filmovým milníkem mající dodnes svůj určitý význam. Silný scénář, psychologický aspekt, šokující a do sebemenšího detailu promyšlené akční scény, kterým se od této chvíle začalo říkat ´Krvavý balet´, zpomalené záběry, které všemu dodávají patřičný ráz a vylétající holubičky, coby symbolika duší všech zemřelých ve filmu stoupající do nebe. Tohle všechno je John Woo. Jen tak pro zajímavost, styl postavy Chow Yun-Fata se stal tak populárním, že se fanoušci začali oblékat jako on, tedy černý kabát, tmavé brýle a onu sirku v puse, což zvedlo ze židle patřičné úřady a John Woo byl kromě silné kritiky obviněn s propagace stylu zločinců patřících k triádě. Lepší reklamu mít snímek prostě nemohl a tak vlivem toho do diváckého povědomí katapultoval jak Johna Woo, tak i Chow Yun-Fata. A film je ceněný dodnes. Jen ten zub času kdyby do toho tak nehlodal.