Key Largo

75%

Komentáře a recenze 4

29 851 bodů
6
Jednodušší psychologické drama s prvky gangsterky. Zdánlivě bezvýchodná situace je umocněna prostředím i počasím.. Pěkné herecké výkony, ale za mě má snímek málo šťávy a dosti slabších scén. Dobrý poválečný film, kterému ale nemohu dát více, než 60%.
28 434 bodů
8.5
Snímek s aspekty Noir má všechny ingredience v zájmu nepopiratelné filmové klasiky. Gangsterské drama natočené tři roky po světové válce cíleně odráží fašistické tendence, kdy se leckdo snaží k dosáhnutí svého zájmu používat násilí. Naopak hlavní postava se takřka moralizačně snaží zachovat svou chladnou tvář s tendencí se bránit. Jedná se o adaptaci hry Maxvella Andersona, který se v nejrůznějších verzích používá dodnes. Gangsteři během hurikánu čekajíc na uzavření dohody zadržují v poloprázdném hotelu rukojmí a snaží se uniknout. Nic víc, nic míň. A stačí to. Sice to po tolika letech nemusí úplně nadchnout, neb se převážně jedná o konverzační etudu, ve kterých se probírá hrdinství či naopak zbabělost, takže to po divácké stránce může i nudit, ale když se do toho divák plně dostane, projeví se výborný snímek s odkazem na gangsterské počiny z třicátých let. Atmosféra je kupodivu energická a latentně výbušná už od samého začátku. Nejefektivnější je samozřejmě zúčtování na volném moři v samém závěru. Jedná se o jeden z nejlepších studiových filmu své doby odrážející stále se vyrovnávající společnost s následky prohibice a války, na který mohou být tvůrci pyšní.
22 284 bodů
8
Maličko strojené a tezovité. Přesto určitě pěkný noir s charismatickým Bogardem a nevyzpytatelným Robinspnem. Hezká kusovka.
6
Doufal jsem přece jenom v o dost hutnější atmosféru. Na těch pár metrech čtverečních s blížícím se hurikánem v zádech šlo rozehrát rozhodně zajímavější příběh i ho ukončit trošku elegantněji. Edward G. Robinson fenomenální. 6/10