Upadá kariéra Sydney Sweeney? Nejžhavější americká hvězda má dva propadáky v jednom týdnu
Sydney Sweeney | Getty Images 2015
Reklama na džíny působí nevinně, zvlášť přesvědčené puritány by mohla namíchnout leda vyzývavou (ani zdánlivě však vilnou) vizáží herečky, která se o svou atraktivní image nebojí opřít. Slogan „Sydney Sweeney has great jeans“ nicméně navodil dojem slovní hříčky mezi jeans (džíny) a genes (geny), což někteří považují za diskriminační narážky a snad i nazi propagandu, vzhledem k „árijskému“ vzezření herečky. Sweeney je každopádně v kurzu, točí třetí řadu Euforie, která ji zanesla na mapu žádaných hvězd, a s předstihem se v její souvislosti hovoří o oscarové nominaci za nadcházející sportovní drama Christy.
Životopis boxerky Christy Martin se do amerických kin dostane koncem roku a popravdě bude mít co napravovat. Sedmadvacetiletá herečka a producentka totiž v posledních měsících několikrát šlápla vedle, nežádoucí hattrick kasovních omylů odvrací pouze příhodně vklíněný loňský horor Neposkvrněná, v němž Sweeney prodala kontrast vlastní image s rolí panenské jeptišky. Předtím krachla Sony marvelovka Madam Web, která byla kritikům i divákům pro smích, a v tomto týdnu se o sto šest ignorují dvě simultánní hereččiny novinky.
Tou nenápadnější je určitě nezávislý žánrový koktejl Americana s Paulem Walterem Houserem, jenž právě řádí také v parodii Bláznivá střela. Celovečerní debut seriálového tvůrce Tonyho Tosta (Longmire) čekal na distribuci dva roky a dočkal se chabého otvíráku za 500 tisíc dolarů z tisícovky kin. Kritici dávají průměrné známky a divácký verdikt je jen lehce pozitivnější, zamotaný příběh z Nového Mexika tak bude muset doufat v pozdější streamovací přízeň.
Složitěji se to má s Edenem, který oscarový Howard natočil v Austrálii za padesát milionů dolarů. Dobové drama o osidlování Galapág s Judem Lawem, Vanessou Kirby či Anou de Armas si navzdory katalogově krásným tvářím připsalo jen milion dolarů z 664 kin. Jeho distribuční cesta je ale dle webu Deadline „ukázkovou studií současného trhu s akvizicemi filmů po pandemii“ a záchranou této okrajové premiéry mají být její druhotné příjmy.
Film sice natočil renomovaný tvůrce s několika hvězdami včetně žádané Sweeney, ale loňskou premiéru na torontském festivalu doprovodily vyloženě chladné recenze. Pozornost si uzmul skvěle hodnocený Brutalista, který zamířil k Oscarům, zatímco Eden hledal osm měsíců distributora. Společnost Vertical se nakonec zavázala k investici do propagace v řádu nižších jednotek milionů dolarů, takže o projektu řada méně zapálených fanoušků doteď neslyšela. Film má 30denní exkluzivní uvedení v zámořských kinech, načež zamíří na placené VOD služby. Tam bude stát ve frontě na spásnou rentu a nelze vyloučit, že se v ní díky hereckému obsazení a doposud vlídnějším diváckým doporučením prosadí hodně dopředu. Produkční sumu navíc stlačily australské daňové úlevy a další dotace, které pokryly většinu z výše zmíněného rozpočtu.
O propadák se tak v případě Edenu jedná ryze z pohledu dosavadní návštěvnosti, která se ale dala vzhledem k námětu a mizivé reklamě předpovídat. Sweeney by musela na Galapágách obléknout American Eagle, a ani to by možná v letním období hororů, komiksovek či lehkých komedií nestačilo. Herečka si přízeň kritické obce jistě nakloní s blížící se Christy, publikum by zase v lednu mohlo slyšet na erotický thriller s Amandou SeyfriedPomocnice, natočený dle knižního bestselleru Freidy McFadden.
Dáte Sweeney v kinech či na streamu šanci? Podívejte se na žebříček nejlepších hereček dle databáze Kinoboxu.