Nový seriál Táta v nesnázích je zatím poměrně příjemným překvapením

Táta v nesnázích | TV Nova
Petru Horovi (Pechlát) je padesát čtyři a pracuje jako plavčík a správce bazénu. Jako bývalý závodní plavec měl k vodě vždy blízko, takže i když dané zaměstnání nebylo nikdy jeho snem, pomohlo mu vychovat tři dcery. Bývalá manželka Kateřina (Jitka Schneiderová) se věnovala budování kariéry, a tak péče o děti byla od začátku jeho záležitostí. Dcerám Viky (Agáta Kryštůfková), Lauře (Štěpánka Fingerhutová) a Alex (Veronika Divišová) dal vše a nyní se těší, že se konečně začne věnovat sobě a najde si partnerku.
Sedmnáctiletá Alex žije již deset let s matkou v Bruselu, Viky je s přítelem Tomášem (Marek Lambora) ve vlastním bytě a doma zatím zůstává jen dvacetiletá Laura, studentka práv. Jednoho dne padne Petrovi do oka Dorka Bílá (Petra Hřebíčková), která si chodí zaplavat do bazénu, a zdá se, že i ona má o něj zájem. Jenže přesně ve chvíli, kdy se Peter chystá skočit do svého nového milostného života, vrátí se domů láskou zhrzená Viky a nakonec na dveře zaklepe i Alex…
Táta v nesnázích: trailer | Nova
Seriál Táta v nesnázích má pro diváky a divačky připraveno šestnáct dílů, ovšem je otázkou, zda u tohoto čísla skončíme, neboť v úvodu zmíněný maďarský originál má za sebou premiéru již třetí řady. O dalších osudech Petra a jeho rodiny tak v budoucnosti rozhodne sledovanost. Nyní si vede dobře, v sobotu byl nejsledovanějším pořadem hlavního vysílacího času (pustilo si jej 681 tisíc domácností). TV Nova ten večer odvysílala hned dvě epizody s tím, že třetí je k vidění na Voyo.
Martin Pechlát coby plavčík Petr Hora je velmi sympatickým hrdinou, se kterým se budete smát i mlátit hlavou do zdi z čistého zoufalství. Viky, Laura a Alex mu snahu být dobrým tátou neusnadňují a soužití se třemi ženami, které touží po vlastní svobodě a štěstí, je opravdu často nad lidské síly. Příběh v jistých situacích vyznívá trapně, ale neopouští pozitivní a humornou rovinu a odráží realitu. Protože téměř každý z nás byl v době dospívání nebo randění nesmělý, trapný a neohrabaný, stejně jako znázorněné postavy. Snažili jsme se být vtipní nebo se žertům toho druhého smát, hádky s rodiči byly na denním pořádku, o otrávených obličejích nemluvě. A jak by také ne, když tu zní hlášky jako: „Kde máš ponožky, chceš nastydnout?“ „Pět minut jste pohromadě a už se zase hádáte!“ nebo: „Už se zase hádaj jako koně.“
Táta v nesnázích
Táta v nesnázích | TV Nova
Seriál Táta v nesnázích není pořadem pro náročné publikum, ale rozhodně patří k tomu lepšímu, co TV Nova nebo Prima v současné chvíli nabízejí. Je vidět, že ho psali lidé (ať už jsou to čeští scenáristé Benjamin Tuček a Marek Matoušek nebo původní autoři Csaba Csurgó a Norbert Köbli), kteří ví, jak to v rodině funguje a že plánovat někdy zkrátka nemá cenu. Je totiž jedno, zda jsou děti velké nebo malé, vždy se najde chvíle, kdy zkrátka potřebují cítit podporu a lásku. No a na druhé straně je tu rodič, který se zkrátka jen snaží, protože nic jiného mu nezbývá.
Na tátovi v nesnázích je navíc velmi zajímavé i to, že do této role staví hlavu rodiny, což stále není úplně běžné. Na druhou stranu však příběh nevykresluje péči o malé děti, ale o již dospělé dcery; protagonista navíc nedělá nic, co by v dané situaci neučinil každý milující táta. Jak moc je ale v životě svých dcer důležitý (rozhodně víc než jejich matka), pochopíte ve chvílích, kdy dívky vzpomínají na dětství a baví se mezi sebou, co všechno pro ně táta dělal a že to byla máma, kdo rodinu rozvrátil pro peníze a kariéru.
Táta v nesnázích
Táta v nesnázích | TV Nova
Táta v nesnázích je plný autentických hlášek a situací, ve kterých se zhlédne mnoho lidí, protože se netočí jen kolem milostných životů hlavních postav, ale týkají se i fungování rodiny. Snahy udržet ji pohromadě, i když si vjíždíte do vlasů a nevydržíte spolu v klidu v jedné místnosti. Seriál je proto určený i pro publikum starší patnácti let, neboť během hádek padají vulgární gesta i slova a lechtivých scén tu také není málo. Za zmínku navíc stojí i hudba od Jana P. Muchowa a použité skladby české populární scény, který vtipně dokreslují jednotlivé scény. Vybranými interprety jsou například Dan Nekonečný, Mirai, Kryštof, Marek Ztracený nebo Václav Neckář.
Navíc Petr Hora celý seriál vypráví a hned na počátku nám sdělí, že jeho příběh končí svatbou a vraždou, což může publiku připomenout jiné, divácky velmi úspěšné počiny jako Jak jsem poznal vaši matku nebo Vyprávěj. K rozuzlení příběhu tak budeme směřovat spolu s ním.
60%
Táta v nesnázích je pořadem, který má pobavit a zatím se mu to daří. Není to vyloženě rodinná zábava, ale starší publikum by neměl zklamat. Plusem je i sympatické herecké obsazení, atraktivní záběry na Prahu a zmíněný hudební doprovod.
Martina „Miňonka“ Krejzlová
Martina „Miňonka“ Krejzlová